Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: دفتر مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده با ایده پژوهشی و علمی راه اندازی می شود که نیاز به حمایت سازمان های ذی ربط است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، جلال الدین صادقی در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان که در جهاددانشگاهی برگزار شد، اظهارکرد: جهاددانشگاهی نهاد و مجموعه‌ای بزرگ است که مباحث اجتماعی و فرهنگی در فعالیت های پژوهشی این نهاد همواره مدنظر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: جهاددانشگاهی سابقه خوبی در حوزه علوم اجتماعی و مسائل اجتماعی دارد و سال هاست که در قالب پژوهشگاه و پژوهشکده های علوم انسانی خویش به آن پرداخته است.

 

رییس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در استان نیز ساختار جهاددانشگاهی ساختاری چابک و منعطف است، تصریح کرد: همواره در تامین اعتبارات پژوهشی مشکلی به دلیل اینکه این نهاد یک نهاد علمی، پژوهشی و فرهنگی است نگاه ویژه داشته و داریم.

 

صادقی  با بیان اینکه در ساختار برنامه ششم توسعه، مرکز مطالعات و آسیب‌های اجتماعی دیده شده که مراحل اخذ گواهی نامه در حال انجام است، اظهار کرد: همچنین دفتر مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده با نگاه پژوهشی و علمی راه اندازی خواهد شد و نیاز حمایت سازمان های ذی ربط است.

 

رییس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی تاکید کرد: هدف اصلی دبیرخانه آسیب های اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در راستای کاهش اسیب های اجتماعی  است و  تمام حوزه های جهاددانشگاهی در حوزه آسیب های اجتماعی به کار گرفته شده‌اند.

 

صادقی افزود: سلسله کارگاه هایی در حوزه سرمایه گذاری برای سلامت پیش بینی شده چراکه بخشی از آسیب های اجتماعی حاصل کمبودهایی در حوزه های دیگر هستند که یکی از این حوزه ها حوزه سلامت است.

 

وی تصریح کرد: در همین راستا در حوزه افزایش سطح نشاط و شادابی اقداماتی انجام شده که در این زمینه با تمرکز بر گروه بانوان خانه دار کارگاه و نشست های فرهنگی پیش بینی شده است.

 

رییس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی از برگزاری کارگاه نازایی و روش های تشخیص و درمان در 14 ابان ماه و کارگاه تغذیه و رژیم درمانی در دوران بارداری و شیردهی، در این حوزه خبرداد و گفت: همچنین برگزاری کارگاه «به دور از افسردگی؛ به سوی نشاط» مدنظر است که با موضوع بررسی سلامت جسمانی و روحی بانوان خانه دار استان عملیاتی خواهد شد.

 

صادقی با اشاره به برگزاری سلسله نشست های پدیده های اجتماعی یاداور شد: در مرداد ماه امسال در قالب این نشست ها و در برنامه رادیویی سراج در خصوص تاهل، تجرد، فرصت ها و چالش ها برگزار شد.

 

وی ادامه داد: در حوزه دانشجویی نیز کانون دانشجویی آسیب‌های اجتماعی را در دانشگاه بیرجند راه اندازی کردیم و در قالب این کانون کارگاه های فضای مجازی و نشست های تخصصی با حضور کارشناسان فضای مجازی برای دانشجویان برگزار شده است.

 

رییس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: همچنین از دیگر برنامه های حوزه دانشجویی برگزاری مسابقات طراحی پوستر با موضوع پیشگیری اولیه از آسیب های اجتماعی است.

 

صادقی خاطرنشان کرد: در خصوص رفع آسیب های اجتماعی سعی شده تا از همه توانمندی های این سازمان به نحو احسن استفاده شود.

 

محمد حسینی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی هم دراین جلسه اظهارکرد: مسائل فرهنگی و اجتماعی و چالش های پیش روی آن موضوع ساده ای نیست چرا که در صورت ساده بودن به راحتی قابل حل بود.

 

وی با اشاره به اینکه به سرمایه‌های اجتماعی آسیب جدی وارد شده که مقام معظم رهبری نیز در خصوص رفع آن بسیار تاکید دارند،  افزود: این امر بحث کلان و جدی است که در قالب های محدود زمانی و جلسات به تنهایی نمی توان در رفع ان تلاش کرد.

 

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی تاکید کرد: هیچ بخش و سازمانی به تنهایی نمی تواند در این خصوص کاری انجام دهد و رفع این مشکل نیازمند هم افزایی بین بخشی است.

 

حسینی ادامه داد: جزیره ای کارکردن و بی توجهی باعث شده تا به جایی رسیده ایم که معضلات اجتماعی به مرز هشدار برسد و اگر این امر ادامه داشته باشد به مشکلات جدی تری برخورد خواهیم کرد.

 

وی اضافه کرد: تمام دستگاه هایی که به نوعی با این موضوعات در ارتباط هستند باید دیده شده و در راستای رفع این مشکلات قدم برداند.

 

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: همه بخش ها باید نیم نگاهی به بخش فرهنگی و اجتماعی داشته باشند حتی دستگاه های اقتصادی و عمرانی نیز که در ارتباط با بخش از جامعه کارگری هستند در این امر سهیم بوده و باید احساس مسئولیت کنند.

 

حسینی افزود: تا کنون آمارهای بسیاری ارائه شده اما متاسفانه نتوانسته ایم بخش زیادی از این ناهنجاری ها را درمان کنیم.

 

وی یاداور شد: برای رفع این معضلات خلاقیت هایی باید صورت گیرد تا جلوی کمبودها را گرفته و بتوانیم این امر را مدیریت کرده و راه درمانی برای آن پیدا کنیم.

 

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: عوامل مطرح شده در بحث آسیب های اجتماعی گسترده است و این اسیب ها در در لایه های مختلف جامعه بروز کرده است.

 

وی ادامه داد: در بحث نشاط اجتماعی نیز اگر نشاط جامعه در قابل قانون و هنجارهای پذیرفته تحقق پیدا نکند به مرزی می رسد که مقابله با ان را مشکل می کند.

 

عصمت محمودی، مدیر کل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: در 11شهرستان استان با سمن ها قرارداد بسته شده که این امر با رویکرد افزایش نشاط اجتماعی و کاهش اضطراب انجام شده است.


وی با اشاره به اینکه در شورای وررش همگانی مصوبات اجرایی داریم ، افزود:  یک پیاده روی عمومی کمترین کاری است که برای افزایش نشاط کارکنان هر سازمان می توان انجام داد.


مدیر کل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: از دستگاه ها گزارش عملکرد سه ماه درخواست شده که برخی از دستگاه ها هنوز ارایه نکرده اند و خواستاریم اقدامات اجتماعی و فرهنگی را خلاصه و گزیده ارجاع دهند.


محمودی از برگزاری اولین همایش مدیریت پدیده های اجتماعی در ابان ماه خبرداد و گقت برای تقویت و بهبود در کمک به کاهش اسیب های اجتماعی هر سه ماه این همایش ها برگزار خواهدشد.

 

 

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۶۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی در بازدید خود از اداره کل محیط زیست استان که به مناسبت هفته زمین پاک صورت گرفت، دستور ساخت تیمارگاه حیات وحش استان را صادر کرد.

یعقوبعلی نظری در این بازدید با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزشی در حوزه محیط زیست، گفت: با ارتباطی که از طریق این محور‌ها برقرار می‌شود مدیریت این حوزه راحت‌تر پیش خواهد رفت.

وی افزود: محیط‌زیست یک زیرساخت لازم برای همه فعالیت‌هاست که هم برای حال و هم برای آینده ضرورت دارد.

استاندار خراسان رضوی بر روان‌سازی و تسریع در صدور مجوز‌ها تاکید و بیان کرد: در محیط زیست نگاه ایجابی باید وجود داشته باشد.

در این تیمارگاه، حیات وحش از جمله پرندگان آسیب دیده تیمار می‌شوند و پس از بهبودی به محیط زیست برخواهند گشت.

استاندار خراسان رضوی در برنامه امروز خود از بخش‌های مختلف اداره کل محیط زیست استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این حوزه قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • تحکیم بنیان خانواده مؤثرترین مؤلفه در پیشرفت جامعه
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند