Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک خبرگزاری غربی ضمن اشاره به سفر وزیر دفاع آمریکا به فیلیپین، به بررسی چالش‌های واشنگتن برای تقویت روابط نظامی با مانیل پرداخته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، گرچه به نظر می رسد جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا در بهترین زمان ممکن به فیلیپین سفر کرده است، یعنی در شرایطی که ارتش فیلیپین پیروزی خود بر تروریست های طرفدار داعش در شهر مراوی را اعلام کرده، ولی از سوی دیگر سفر ماتیس در حالی انجام شده است که پنج فروند کشتی جنگی روسی در بندر مانیل پهلو گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سومین دیدار کشتی های جنگی روسیه از بندر مانیل به شمار می رود، رودریگو دوترته رئیس جمهور فیلیپین که از زمان به قدرت رسیدن روابط پرتنشی با آمریکا داشته، قصد دارد روابط نزدیکی با مسکو و پکن برقرار کند.

محموله نظامی روسیه شامل پننج هزار قبضه اسلحه جنگی، مهمات و 20 دستگاه کامیون نظامی بوده است. مقام های نظامی روسی و فیلیپینی این مطلب را اعلام کرده اند.

به نظر می رسد تلاش های رئیس جمهور فیلیپین برای نزدیک شدن به روسیه و چین، ثمرات خود را نشان می دهد. دوترته قصد دارد امروز سه شنبه قبل از دیدار با ماتیس، نشستی را با سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه داشته باشد.

وزرای دفاع آمریکا و روسیه در نشست امنیتی و دفاعی منطقه ای در مانیل شرکت کرده اند. روز چهارشنبه دوترته قصد دارد از کشتی روسی ضد زیردریایی موسوم به آدمیرال پانتالیف که در بندر مانیل پهلو گرفته، دیدن کند.

سانگ کیم سفیر آمریکا در فیلیپین سعی کرده است تا نشان دهد واشنگتن هیچ گونه نگرانی نسبت به رویکرد دوترته برای نزدیک شدن به روسیه و چین ندارد.

وی در این باره گفت: آمریکا تنها متحد نظامی فیلیپین به شمار می رود و روابط کاملا عمیقی با مانیل دارد. من واقعا از این مساله که روسیه و چین در حال ارسال کمک های نظامی به فیلیپین هستند، احساس ترس و تهدید نمی کنم.

کیم در ادامه افزود: ما برای سال های سال، تجهیزات بسیار مهمی را در اختیار فیلیپین قرار داده ایم. این واقعیت که روسیه و چین مقداری سلاح و مهمات در اختیار فیلیپین قرار داده اند، چیزی نیست که واقعا موجب نگرانی آمریکا شود.

اظهارات تند رئیس جمهور فیلیپین علیه آمریکا موجب متشنج شدن روابط دو طرف شده است. این در شرایطی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد دارد به زودی به فیلیپین سفر کند.

سفیر آمریکا در ادامه تاکید کرد: دوترته رئیس جمهور فیلیپین این مساله را به روشنی اعلام کرده است که در حالی که به دنبال توسعه روابط با کشورهایی مثل روسیه و چین است، تمرکز خود را بر روی این مساله قرار می دهد تا اطمینان دهد اتحاد آمریکا و فیلیپین همچنان مستحکم خواهد بود.

دلفین لورنزانا وزیر دفاع فیلیپین دوشنبه در حاشیه نشست امنیتی در شهر کلارک واقع در شمال این کشور، پایان جنگ پنج ماهه با طرفداران داعش در جنوب فیلیپین را اعلام کرده است. در جریان این درگیری های خونین بیش از هزار نفر کشته شده اند.

صدها تروریست که اتحاد خود را با گروه داعش اعلام کرده بودند، از 23 ماه می کنترل بخش هایی از شهر مراوی را در اختیار گرفته بودند و از غیرنظامیان به عنوان سپرهای انسانی استفاده می کردند.

انتهای پیام/

R1036247/P36447/S8,87,1128/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۳۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد آمریکا تلاش می کند تا محوریت را در منطقه آسیا و اقیانوسیه به دست بگیرد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که ساختارهای نظامی و سیاسی با محوریت آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه مانند آکواس در تلاش هستند تا نظام امنیتی در منطقه را به نظامی با محوریت آمریکا تبدیل کنند.

وزیر دفاع روسیه، در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای، هشدار داد: در مورد این منطقه نیز شاهد تلاش های نظامند برای اصلاح نظام امنیتی منطقه از «آسه آن» محور به آمریکا محور هستیم. این کار با تقویت ساختارهای نظامی-سیاسی واشنگتن محور مانند آکواس انجام می شود.

کد خبر 6089114

دیگر خبرها

  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند