Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن غلامی  در پاسخ به مطالبه شهردار و رئیس شورای شهر چادگان در مورد وضعیت فاضلاب این شهرستان اظهار داشت: تصفیه‌خانه و شبکه فاضلاب شهر چادگان حدود 50 درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود: لوله‌کشی شهری را شرکت عمران زاینده‌رود متعهد شده که متوقف شده، مرتباً در جلسات تذکر داده‌ایم اما مشکل نبود اعتبار را بهانه می‌آورند، بخشی از کار صورت گرفته اما فعلاً لوله‌کشی در حال انجام نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه داد: از کل شبکه فاضلاب، تصفیه‌خانه مورد تعهد ماست که پیش‌بینی می‌کنیم تا سه سال آینده با 10 میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری برسد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در حال حاضر فاضلاب شهر چادگان وارد دریاچه پشت سد می‌شود، گفت: فاضلاب وارد چاه می‌شود و «ماند» آن باقی می‌ماند در طول مسیر هم که تا دریاچه طی می‌شود تا حدودی خودپالایی انجام می‌گیرد.

غلامی با بیان این که خانه‌های شهر تا آب فاصله دارند، تأکید کرد: با توجه به مکان قرار گرفتن شهر در دره، فاضلاب باید مسیر دره‌ای را طی کند تا به دریچه برسد و این حرکت در مسیر شنی به بهبود وضعیت آب کمک می‌کند.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خاطرنشان کرد: نهایتاً زهابی که از فاضلاب باقی مانده وارد دریاچه می‌شود که آلودگی زیادی ایجاد نمی‌کند و آب نسبتاً سالمی وارد دریاچه می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

فاضلاب چادگان به صورت طبیعی تصفیه می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۳۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات سمپاشی ١٠ هزار دریچه فاضلاب در نــیــشــابــور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر دفتر بهره برداری و توسعه  فاضلاب شرکت آب و فاضلاب شهرستان نیشابور گفت: وجود حشرات و جانوران موذی در شبکه فاضلاب از معضلات زندگی شهری است و این شرکت برای جلوگیری از تکثیر حشرات، دریچه‌ ها و منهول‌ های فاضلاب را سم‌ پاشی می‌ کند.

 

ابوالفضل رستمی افزود: شرکت آب و فاضلاب شهرستان نیشابور هرسال در ۲ مرحله نسبت به سمپاشی خطوط اصلی، فرعی و شبکه جمع آوری فاضلاب شهر اقدام می‌ کند، مرحله اول از نیمه فروردین ماه آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه به طول می انجامد و نوبت دوم نیز از خرداد ماه تا پایان تیر ماه ادامه دارد.

 

وی اظهار داشت: در شهر نیشابور در حدود ١٠ هزار منهول فاضلاب و حدود ۴۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب وجود دارد که هر ساله در راستای حفظ سلامت و بهداشت شهری در دو نوبت شستشو و در دو نوبت متوالی نیز سمپاشی می شود.

 

منهول (به انگلیسی Manhole به معنی: آدم رو) یک نوع از اتصالات است که برای متصل کردن چند شبکه و خط راه رو به هم مورد استفاده قرار می‌ گیرد. مثلاً در سیستم فاضلاب برای آنکه چندین خط لوله فاضلاب را به یکدیگر متصل کنند و به یک مسیر هدایت نمایند از منهول استفاده می‌ شود.

دیگر خبرها

  • جابجایی خطوط انتقال آب شرب تبریز واقع در تقاطع باسمنج
  • آغاز عملیات سمپاشی ١٠ هزار دریچه فاضلاب در نــیــشــابــور
  • آمادگی ۱۰۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی آبفا در سطح استان 
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند