Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشرق نوشت :

 با اعلام رسمی کمیته داوران فدراسیون فوتبال بیژن حیدری داور بین المللی کشورمان در حالی برای قضاوت دیدار تیم های پرسپولیس و استقلال در هفته دهم لیگ برتر انتخاب شد که پیش از این سابقه 8 بار قضاوت برای این دو تیم را در کارنامه اش داشته است.

*سوت دربی در دهان دکتر ارتوپد

بیژن حیدری متولد سی ام تیر ماه سال 1359 در شهر همدان است که با 37 سال سن از سال 1378 داوری را شروع و در سال 1385 درجه ملی خود را دریافت کرده ‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی دارای مدرک دکترای ارتوپدی نیز هست و در کنار داوری فوتبال، طبابت نیز می‌کند.

*اولین قضاوت لیگ برتری

به گزارش مشرق، او برای نخستین بار در تاریخ مسابقات لیگ برتر در لیگ دوازدهم قضاوت دیدار تیم های گهر درود و سایپا را برعهده گرفت و از آن تاریخ رسما کار در فضای حرفه ای فوتبال را به عنوان داور وسط شروع کرد. دیداری که در تاریخ 20 اردیبهشت سال 1392 و در چارچوب هفته پایانی لیگ برگزار شد.

*سوت زدن در AFC CUP

بیژن حیدری در این سالها موفق شد مدارج بین المللی را طی کرده و در همین اواخر و در ای اف سی کاپ(AFC CUP) 4 بار در کوبل داوری قرار گرفت. او در این 4 بازی 2 بار به عنوان داور وسط سوت زد و دو دیدار را هم داور چهارم (رزرو) بود.

*قضاوت در 2 دیدار انتخابی جام جهانی

حیدری در دیدار رفت تیم های سوریه و استرالیا که با نتیجه یک بر یک به تساوی انجامید در کوبل داوری به عنوان داور چهارم قضاوت کرد. دیدار جنجالی که در آن فغانی با اعلام پنالتی برای سوریه ای ها حرف و حدیث های زیادی پیرامون آن صحنه به راه انداخت. او پیش از این دیدار در بازی قرقیزستان و تاجیکستان هم داور چهارم بود.

*اولین و آخرین قضاوت برای سرخابی ها

او نخستین تجربه قضاوت برای یکی از دو تیم پرطرفدار ایران را با سوت زدن در بازی استقلال – گسترش فولاد در لیگ پانزدهم آغاز کرد. بازی که با نتیجه 2-0 به سود آبی های تهرانی تمام شد. او آخرین دیداری که برای یکی از این دو تیم در همه این سالها سوت زده است را نیز برای استقلالی ها به میدان رفت. دیدار استقلال – تراکتورسازی در لیگ هفدهم که با نتیجه 0-1 به سود استقلال تمام شد.

*قلع و قمع پرسپولیس

حیدری در این مدت در 4 مسابقه برای پرسپولیس سوت زده و در مجموع 11 بار کارت زرد و قرمز(یکبار در لیگ شانزدهم - کمال کامیابی نیا در دیدار با تراکتورسازی) را برای بازیکنان این تیم از جیبش خارج کرده است. این درحالی بوده که همین داور در همین تعداد بازی که برای استقلال سوت زده فقط 7 بار کارت زرد به آبی پوشان تهرانی نشان داده و در قیاس با این تیم حیدری پرسپولیسی ها را قلع و قمع کرده است.

*خوش یمن برای سرخابی ها

دکتر بیژن در همه 8 مسابقه ای که برای استقلال و پرسپولیس سوت زده سهم هر یک از تیم ها 3 برد و یک تساوی بوده است با این تفاوت که استقلالی ها در این 4 بازی 7 گل زده داشته و 2 خورده ولی پرسپولیس 8 گل زده با همین تعداد گل خورده! همین که هیچ یک از دو تیم در این 8 بازی که حیدری برای شان قضاوت کرده است نباخته اند می تواند برای افراد خرافاتی بهانه ای باشد تا نتیجه این دربی(هشتاد و پنج) را مساوی برای هر دو تیم پیش بینی کنند!

جدول عملکرد بیژن حیدری در دیدارهایی که برای سرخابی ها سوت زده است

تیم

برد

باخت

مساوی

زده

خورده

کارت زرد

کارت قرمز

استقلال

3

-

1

7

2

7

-

پرسپولیس

3

-

1

8

2

11

1

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۴۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال درس خوبی از شمس آذر گرفت/ نباید تراکتور را دست کم بگیرند

فرشاد فلاحت زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر در ارزیابی عملکرد آبی پوشان در دیدار برابر شمس آذر و عواملی که باعث شد استقلال در آخرین دقایق تا نزدیک تساوی پیش برود گفت: دلایل مختلفی در این اتفاق دخیل بودند ، اعتقاد دارم بازیکنان استقلال دچار غرور شدند و خود را برنده می دانستند. وظایف و نکاتی را که سرمربی به آنها گفته بود را فراموش کردند. خط دفاع استقلال کاملا فراموش کرده بود چه وظایفی بر عهده دارد و همه این عوامل دست به دست هم داده بود تا استقلال هنوز بازی به پایان نرسیده خود را برنده فرض کند.

مدافع سابق آبی پوشان ادامه داد: این دیدار تجربه و درس خوبی برای بازیکنان استقلال بود که تا زمان سوت پایان بازی باید با تمام توان بجنگند و خود را از پیش برنده ندانند ، غرور کاذب می‌رفت تا کار دست استقلال دهد و معتقدم اگر تجربه بازیکنانی همچون حسینی و چشمی و مرادمند نبود استقلال صدر جدول را از دست می داد

فلاحت زاده در خصوص عملکرد شمس آذر قزوین هم گفت : شمس آذر درس بزرگی به استقلال داد تیم جوانی که به گفته سرمربی اش بعضی بازیکنان تیم تا به حال در ورزشگاه آزادی بازی نکرده بودند و اگر آنها تجربه بیشتری داشتند بطور حتم دردسر استقلال بیشتر می شد اما خوشحالم که استقلال این دیدار را با پیروزی پشت سر گذاشت تا امیدواری بیشتری به قهرمانی داشته باشد .

کارشناس فوتبال در خصوص دیدار هفته بیست و پنجم استقلال برابر تراکتور گفت : تراکتور حال و روز خوبی ندارد و نتوانسته انتظار هوادارانش را برآورده کند اما استقلال نباید فریب نتایج تراکتور را بخورد و دوباره حریف را دست کم بگیرد ، تراکتور بدنبال این است که جایگاه خود را در جدول بهبود ببخشد و نمی خواهد در تبریز به حریف امتیاز بدهد بنابراین باید با آرامش بازی کند ، از جنجال بپرهیزد و تا سوت پایان بازی را نشنیده اند حریف را دست کم نگیرد. تراکتور شاید در جدول جایگاه خوبی ندارد ولی این دلیل نمی شود که استقلال فکر کند به راحتی این تیم را شکست خواهد داد.

وی تاکید کرد: نکونام سرمربی با تجربه ای است و می داند بازی سختی در تبریز خواهد داشت بنابراین با توجه فاصله زمانی که تا دیدار برابر تراکتور باقی مانده استقلال باید خود را از لحاظ روحی و روانی آماده این دیدار کند تا بتواند با پیروزی در این دیدار صدرنشینی خود را تداوم بخشیده و به قهرمانی نزدیکتر شود.

فلاحت زاده در پایان خاطر نشان کرد: حساسیت لیگ در بالا و پایین جدول بیش از حد زیاد شده و هر اشتباهی می تواند باعث سقوط به دسته پایین تر و یا از دست دادن قهرمانی شود ، بنابراین استقلال اگر به دنبال پیروزی در دیدارهای باقی مانده است باید با آرامش و تمرکز بازی کند ، کوچکترین اشتباه باعث می شود تلاش یک سال مجموعه استقلال از بین برود. ضمن اینکه امیدوارم در این روزهای پایانی لیگ که فوق‌العاده حساس هم شده است تمام ارکان باشگاه اختلافات را به فراموشی سپرده و همه تمرکز خودرا برای قهرمانی استقلال بگذارند تا تیم بتواند در پایان فصل جام را به هواداران تقدیم کند .

کد خبر 6090025

دیگر خبرها

  • ترکیب احتمالی اینتر برای دیدار با تورینو
  • استقلال درس خوبی از شمس آذر گرفت/ نباید تراکتور را دست کم بگیرند
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی
  • آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟
  • قضاوت سلطان‌زاده در گزینشی نهایی کشتی المپیک
  • شک و تردید درباره رسیدن یک استقلالی به تراکتور
  • تاریخ‌سازی در فوتبال ایتالیا؛ قضاوت یک تیم داوری زن در سری آ
  • پرسپولیسی‌ها علیه مهندس استقلال
  • دلیل محرومیت پرسپولیسی‌ها؛ پای استقلالی‌ها در میان است!
  • پرسپولیسی‌ها در مسیر مهندس استقلال