Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بررسی هایی که بیژن حیدری داور دربی هشتاد و پنجم برای سرخابی ها انجام داده مشخص شد این داور رویکردی مهربانانه تر با تیم استقلال داشته است.

سرویس ورزش مشرق – با اعلام رسمی کمیته داوران فدراسیون فوتبال بیژن حیدری داور بین المللی کشورمان در حالی برای قضاوت دیدار تیم های پرسپولیس و استقلال در هفته دهم لیگ برتر انتخاب شد که پیش از این سابقه 8 بار قضاوت برای این دو تیم را در کارنامه اش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*سوت دربی در دهان دکتر ارتوپد

بیژن حیدری متولد سی ام تیر ماه سال 1359 در شهر همدان است که با 37 سال سن از سال 1378 داوری را شروع و در سال 1385 درجه ملی خود را دریافت کرده ‌است. وی دارای مدرک دکترای ارتوپدی نیز هست و در کنار داوری فوتبال، طبابت نیز می‌کند.

*اولین قضاوت لیگ برتری

به گزارش مشرق، او برای نخستین بار در تاریخ مسابقات لیگ برتر در لیگ دوازدهم قضاوت دیدار تیم های گهر درود و سایپا را برعهده گرفت و از آن تاریخ رسما کار در فضای حرفه ای فوتبال را به عنوان داور وسط شروع کرد. دیداری که در تاریخ 20 اردیبهشت سال 1392 و در چارچوب هفته پایانی لیگ برگزار شد.

*سوت زدن در AFC CUP

بیژن حیدری در این سالها موفق شد مدارج بین المللی را طی کرده و در همین اواخر و در ای اف سی کاپ(AFC CUP) 4 بار در کوبل داوری قرار گرفت. او در این 4 بازی 2 بار به عنوان داور وسط سوت زد و دو دیدار را هم داور چهارم (رزرو) بود.

*قضاوت در 2 دیدار انتخابی جام جهانی

حیدری در دیدار رفت تیم های سوریه و استرالیا که با نتیجه یک بر یک به تساوی انجامید در کوبل داوری به عنوان داور چهارم قضاوت کرد. دیدار جنجالی که در آن فغانی با اعلام پنالتی برای سوریه ای ها حرف و حدیث های زیادی پیرامون آن صحنه به راه انداخت. او پیش از این دیدار در بازی قرقیزستان و تاجیکستان هم داور چهارم بود.

*اولین و آخرین قضاوت برای سرخابی ها

او نخستین تجربه قضاوت برای یکی از دو تیم پرطرفدار ایران را با سوت زدن در بازی استقلال – گسترش فولاد در لیگ پانزدهم آغاز کرد. بازی که با نتیجه 2-0 به سود آبی های تهرانی تمام شد. او آخرین دیداری که برای یکی از این دو تیم در همه این سالها سوت زده است را نیز برای استقلالی ها به میدان رفت. دیدار استقلال – تراکتورسازی در لیگ هفدهم که با نتیجه 0-1 به سود استقلال تمام شد.

*قلع و قمع پرسپولیس

حیدری در این مدت در 4 مسابقه برای پرسپولیس سوت زده و در مجموع 11 بار کارت زرد و قرمز(یکبار در لیگ شانزدهم - کمال کامیابی نیا در دیدار با تراکتورسازی) را برای بازیکنان این تیم از جیبش خارج کرده است. این درحالی بوده که همین داور در همین تعداد بازی که برای استقلال سوت زده فقط 7 بار کارت زرد به آبی پوشان تهرانی نشان داده و در قیاس با این تیم حیدری پرسپولیسی ها را قلع و قمع کرده است.

*خوش یمن برای سرخابی ها

دکتر بیژن در همه 8 مسابقه ای که برای استقلال و پرسپولیس سوت زده سهم هر یک از تیم ها 3 برد و یک تساوی بوده است با این تفاوت که استقلالی ها در این 4 بازی 7 گل زده داشته و 2 خورده ولی پرسپولیس 8 گل زده با همین تعداد گل خورده! همین که هیچ یک از دو تیم در این 8 بازی که حیدری برای شان قضاوت کرده است نباخته اند می تواند برای افراد خرافاتی بهانه ای باشد تا نتیجه این دربی(هشتاد و پنج) را مساوی برای هر دو تیم پیش بینی کنند!

ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۲۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح نژاد ۱۵ هزار راس دام سبک در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ خانم مداحی کارش را با ۶ گله آغاز کرده است، اما اکنون ۲۱ گله و دامدار عضو هسته نژاد خالص مهربان هستند.

خانم مداحی با تأکید بر اینکه از زمان آغاز طرح ملی اصلاح نژاد گوسفند بر پایه آمیخته‌گری بر نژاد رومانف کانادایی در مرکز، اصلاح نژاد مهربان هم آغاز شد، گفت: ما توانستیم برای استان همدان و اجرای این طرح اعتبار بگیریم.

او با اشاره به اینکه، حدود نیمی از یک میلیون و ۴۱۹ هزار رأس دام سبک استان همدان گوسفند نژاد مهربان است، افزود: ویژگی‌های این نژاد بومی؛ تولید بیشتر گوشت نسبت به نژاد‌های ناخالص، درصد باروری و دوقلوزایی بالاتر و در نتیجه بهره‌وری بیشتر و همچنین سازگاری با آب و هوای استان است.

از آغاز طرح اصلاح نژاد دام سبک در استان همدان تاکنون، حدود ۱۵ هزار راس دام اصلاح نژاد شدند.

دیگر خبرها

  • اصلاح نژاد ۱۵ هزار راس دام سبک در استان همدان
  • صدور حکم موقت علیه ضاربان داور دیدار لیگ ۲ تهران
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی
  • آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟
  • قضاوت سلطان‌زاده در گزینشی نهایی کشتی المپیک
  • داور را دو روز قبل از مسابقه عزل کردند!‏
  • شک و تردید درباره رسیدن یک استقلالی به تراکتور
  • خلاصه بازی اودینزه ۱ - آاس رم ۲
  • تاریخ‌سازی در فوتبال ایتالیا؛ قضاوت یک تیم داوری زن در سری آ
  • دلیل محرومیت پرسپولیسی‌ها؛ پای استقلالی‌ها در میان است!