Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@06:06:59 GMT

۹۰ جلد سند تک برگی از اراضی موقوفه های خرمدره اخذ شد

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۲۴۵۳۵

۹۰ جلد سند تک برگی از اراضی موقوفه های خرمدره اخذ شد

زنجان- مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: ۹۰ جلد سند تک برگی از اراضی موقوفه های زین العابدین امام و محبوبه خانم رحمت آباد در شهرستان خرمدره اخذ شد.

حجت الاسلام جعفر جنتی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با پیگیری رئیس اداره حقوقی اوقاف خرمدره تعداد ۹۰ جلد سند تک برگی از اراضی موقوفه های زین العابدین امام و محبوبه خانم رحمت آباد در روستاهای رحمت آباد وسو کهریز به مساخت ۱۳۵  هزار متر مربع  ارزش تقریبی هفت میلیارد و۲۰۰میلیون ریال اخذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی از وجود ۲ هزار و ۷۶۳ موقوفه در استان زنجان خبر داد و گفت: در کل استان زنجان ۲۶ هزار و ۶۸۰ رقبه وجود دارد و طی شش ماهه سال ۹۶ تنها شش وقف جدید در استان زنجان داشتیم.

جنتی تاکید کرد: این وقف ها در بخش زمین برای احداث مسجد، روضه خوانی  وزمین برای مرقد امامزادگان است و تعداد وقف های انجام شده طی شش ماهه سالجاری خوب نیست و  هریک از این موقوفات با نیات متفاوتی وقف شده اند که اداره کل اوقاف و امور خیریه براساس نیات واقفان عمل می‌کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: وقف یک سنت حسنه است و باید جایگاه واقعی وقف در جامعه تقویت شود و ترویج فرهنگ وقف در جامعه ضروری است.

جنتی با بیان اینکه  اداره کل اوقاف در چهار حوزه کاری موقوفات، شناسایی، احیاء، افزایش بهره وری و اجرای نیات واقفان فعالیت می کند، گفت: رسانه ها نسبت به ترویج فرهنگ وقف در جامعه تلاش کنند و حفظ و نگهداری از موقوفات به عنوان یک اصل مهم باید مورد توجه همه آحاد جامعه قرار گیرد و فرهنگ وقف به عنوان یک اصل مهم تقویت شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۴۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد

حجت‌الاسلام محمد رضا بخشی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از توزیع بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان شاهرود خبر داد و ابراز کرد: این بسته‌ها در راستای اجرای امینانه نیات واقفان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه بسته‌های معیشتی در راستای اجرای طرح قرار دوازدهم به نیت امام زمان (عج) به تعداد ۱۱۴ عدد بسته معیشتی توزیع شده است، افزود: ارزش هر بسته ۱۳ میلیون ریال برآورد شده است.

رئیس اوقاف شاهرود گفت: در مجموع یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بسته معیشتی در بین نیازمندان شهرستان توزیع شده است.

بخشی با بیان اینکه بسته‌های معیشتی و کمک به نیازمندان یکی از نیات واقفان نیک اندیش شهرستان شاهرود است، بیان کرد: مردم نیک اندیش می‌توانند در این زمینه کمک حال اداره اوقاف باشند تا بتوانیم جامعه هدف بیشتری را پوشش دهیم.

وی افزود بسته‌های معیشتی توزیع شده بین نیازمندان شامل ماکارونی، رب، روغن، چای، برنج و.... است.

کد خبر 6094732

دیگر خبرها

  • اقدامات هیئت امنای با تجربه؛ جهش خوبی برای احیای موقوفات
  • استفاده از ظرفیت ۵۰ نفر امین برای مدیریت موقوفات متصرفی سمنان
  • ۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • اسناد تک برگی برای اراضی زراعی صادر می شود
  • ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل صادر شد
  • صدور ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است