Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  غلامرضا مشعل چی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد گفت: طی شش‌ماهه نخست امسال چهار میلیارد و 750میلیون تومان زکات مستحب و واجب در استان یزد جمع‌آوری و در جهت رفع مشکل محرومان و تکمیل پروژه‌های عام‌المنفعه در روستاها هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشعل چی با اشاره به اینکه بیشتر زکات واجب جمع‌آوری‌شده مربوط به اقلام گندم و خرما بوده است افزود: 43درصد زکات جمع‌آوری‌شده در زمینه ساخت و تکمیل پروژه‌های عام‌المنفعه و 57درصد نیز برای رفع مشکلات محرومان و نیازمندان استان یزد در شش‌ماهه نخست سال96 اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه از ۷۶۸روستای سطح استان، ۱۷۷روستا مشمول پرداخت زکات هستند، گفت: تاکنون چهار میلیارد و 590میلیون تومان از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده در شش‌ماهه ابتدای سال جاری هزینه شده است.

وی گفت: یک میلیارد و 979میلیون تومان از زکات جمع‌آوری‌شده درزمینهٔ ساخت و مرمت و بازسازی 30مورد پروژه عام‌المنفعه شامل مسجد، حسینیه، خانه عالم و حوزه علمیه و دو میلیارد و 611میلیون تومان نیز برای تأمین جهیزیه (دو درصد)، کمک‌معیشت 66درصد، درمان چهاردرصد، مسکن نیازمندان سه درصد، تحصیلی یک درصد و آزادی زندانیان آبرومند نیازمند 24درصد در شش‌ماهه نخست امسال هزینه شده است.

مشعل چی بابیان اینکه 85درصد از زکات جمع‌آوری‌شده مستحب و مابقی زکات واجب بوده است، افزود: 552نفر از عاملین و مبلغان افتخاری روستایی و شهری در خصوص جمع‌آوری زکات با کمیته امداد همکاری دارند.

وی بیان کرد: طی این مدت از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده، 572میلیون تومان مربوط به زکات فطریه عام و سادات پرداختی از سوی مردم خداجوی استان یزد به کمیته امداد بوده است.

انتهای پیام/ ی

افزایش جمع آواری زکات  در شش‌ ماهه نخست سال

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۱۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد نه چندان خوب بانک ملت در 9 ماهه

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، در گزارش 9 ماهه میاندوره ای سال 1402 بانک ملت که در کدال منتشر شده است جریان خالص ورود نقد حاصل از سرمایه گذاری ها را نسبت به دوره مشابه سال قبل آن کاهش 469 درصد را نشان می دهد. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000IxB

دیگر خبرها

  • تامین ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۶۱ طرح آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • جمع آوری ۳ میلیارد ریال درجشن گلریزان میبد
  • خمس و زکات در عین وجوب یک امر داوطلبانه است
  • بارسلونا ۴-۲ والنسیا/ لواندوفسکی بلای جان خفاش‌ها شد+ فیلم
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • جمع آوری ۲ میلیارد ریال در جشن گلریزان کشکوئیه
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • عملکرد نه چندان خوب بانک ملت در 9 ماهه
  • تیم ملی فوتسال ایران در سید نخست جام جهانی فوتسال