Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید طرح جامعی برای مکان‌یابی مدارس تهیه شود، گفت: مکان‌یابی مدارس باید به گونه‌ای باشد که برای آموزش و پرورش ارزش افزوده داشته باشد.

به گزارش خبرنگار شبستان، محمود میرلوحی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در جلسه امروز شورای شهر و پس از ارایه گزارش مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: زمانی که موضوع بازسازی 4 هزار مدرسه شهر تهران مطرح می شود باید به این نکته توجه داشته باشیم که در این تعداد مدرسه حداقل روزی 2 بار اتومبیل‌ها و سرویس های مدرسه رفت و آمد دارند یعنی 8 هزار شلوغی در این مناطق ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

میرلوحی با بیان اینکه باید طرح جامعی برای مکان‌یابی اقتصادی مدارس در شهر تهران تهیه شود، افزود: مدارس باید به گونه ای مکان یابی شوند که نیازی به عبور دانش آموزان از اتوبان نباشد و همچنین مدارس نزدیک چهارراه‌ها و معابر پرتردد ساخته نشوند.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه اگر مکان یابی مدارس در مناطق دنج انجام شود برای آموزش و پرورش نیز ارزش افزوده خواهد داشت، خاطرنشان کرد: اقداماتی که در منطقه 8 آموزش و پرورش انجام شده است، قابل تقدیر است.

 

میرلوحی با بیان اینکه دانش‌آموزان منطقه 8 پسماندهای خشک را به مدرسه تحویل می دهند و جایزه می‌گیرند، افزود: اقداماتی از این قبیل می تواند در آموزش دانش آموزان موثر باشد.

 

وی تصریح کرد: آموزش حقوق شهروندی و فرهنگ ترافیک نیز باید در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد.

 

در ادامه، بهاره آروین، عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش اظهار داشت: اگر دستگاه های خارج از شهرداری به ارایه گزارش در صحن شورا می پردازند باید این گزارشات هدفمند و بر اساس موارد مطرح شده در تفاهم نامه ارایه شود.

 

آروین به تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش و شهرداری با عنوان مدرسه آماده اشاره کرد و افزود: برای آموزش های فرهنگی و فرهنگ شهروندی شهرداری و آموزش و پرورش تفاهم‌نامه ای امضا کرده اند.

 

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در دوره اخیر رغبتی به انجام این طرح نداشته است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که آموزش و پرورش در قالب تفاهم نامه مدرسه آماده با شهرداری تفاهم کرده است.  

پایان پیام/47

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۵۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: ۸۰ درصد از مدارس استثنایی استان خیرساز هستند و این حاصل نگاه ویژه خیرین گرانقدر به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، آذر رشیدی در آیین افتتاح پیش دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی در سه‌شنبه‌های امید که امروز در منطقه رضویه برگزار شد، اظهار داشت: 80 درصد از مدارس استثنایی استان خیرساز هستند و این حاصل نگاه ویژه خیرین گرانقدر به دانش اموزان بانیازهای ویژه است.

وی بیان کرد: پیش‌دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی از این جهت یک مدرسه استثنایی است که دانش‌آموزان آن استعدادهای نهفته استثنا دارند و این استعدادهای نهفته باعث استثنا شدن آن‌ها شده است که اگر این استعدادها به شکوفایی برسد این عزیزان جزو برترین دانش‌آموزان خواهند شد.

رشیدی با اشاره به اینکه همه دانش‌آموزان حق ادامه تحصیل دارند افزود: باید تلاش کنیم دانش‌آموز با نیاز ویژه‌ای به خصوص در مناطق محروم و روستایی از تحصیل باز نماند.

وی گفت: این آموزشگاه، دومین آموزشگاهی است که در منطقه رضویه افتتاح شده و خدا را شاکریم که از مهر سال آینده دانش آموزان بانیازهای ویژه با آموزش های خاص و معلمین متخصص در این منطقه ادامه تحصیل خواهند داد.

مدرسه‌سازی صدقه جاریه است

جواد روحانی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی نیز فعالیت‌های خیرین مدرسه‌ساز را بسیار ارزشمند و قابل ستایش عنوان کرد و اظهار داشت: این باقیات و صالحات افراد خیر است که یادگارهایی معنوی به جای می‌گذارند.

وی با تاکید بر اینکه در میان همه کارهای خیر، مدرسه‌سازی متمایز است، افزود: مدرسه جایگاه ویژه و ممتازی دارد؛ چرا که مدرسه نه تنها یک مکان، بلکه بنایی رفیع با جایگاهی بلند است. از مدرسه آینده یک سرزمین ساخته می‌شود و خیرین به عنوان معماران مهربانی که امروز به پاس تکریم آنها جمع شده‌ایم، به نسل امروز و فردا آموخته‌اند که بخشنده بودن، بیش از آن که تمکن مالی بخواهد قلب بزرگ و دل عاشق می‌طلبد.

روحانی بیان کرد: توسعه فضاهای آموزشی به یقین زمینه‌های رشد و پیشرفت همه جانبه کشور به ویژه در بخش علمی را که زیربنای اصلی توسعه است، فراهم می‌سازد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی، گفت: این آموزشگاه در زمینی به مساحت 800 متر و با زیربنای 250 متر مربع به ارزش بالغ بر 3 میلیارد تومان با مشارکت نیک‌اندیش بانو پروین گرجستانی و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان احداث شد.

گفتنی است، زمین آموزشگاه توسط علی جان مقیمی به اداره آموزش و پرورش استثنایی اهدا شده بود.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد افتتاح شد
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه در این استان
  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود