Web Analytics Made Easy - Statcounter

جدا از واكنش هاي عجولانه مديران كه بار ديگر ثابت كرد، مديريت بحران براي مديران ايراني كار بسيار سختي است و صرف نظر از نامي كه بايد براي اقدام سرايدار «مدرسه راه شهدا» انتخاب كرد، اين موضوع نشان داد كه افكار عمومي و مردم ايران، ديگر از شنيدن خبرهايي كه در آن تجاوز به حريم و حقوق كودكان در محوريت قرار دارد، خسته شده اند و تاب شنيدن چند باره خبرهاي اينچنيني را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار ضد و نقيضي كه از منطقه كشتارگاه شهر اروميه منتشر مي شود و حكايت تلخ تعرض به يك دختر دانش آموز را در كنار حجم بالايي از خشونت مردمي و امنيتي شدن فضاي شهر اروميه روايت مي كند، داستان نگران كننده جديدي است كه نه تنها براي جامعه ايراني تازگي ندارد، بلكه نگرانيم به خلق يك فاجعه بزرگ تر منتهي شود.
به گزارش جنوب نیوز؛ پس از آنكه روز يكشنبه هفته جاري، تعرض سرايدار مدرسه راه شهدا به يكي از دانش آموزان دختر با اعتراض و شكايت والدين او همراه شد، انتشار اين ماجرا در فضاي مجازي و فراگير شدن آن در ميان مردم بعد از ظهر دوشنبه فضاي محله كشتارگاه شهر اروميه را به شدت امنيتي كرد.

برخي اهالي شهر اروميه و به ویژه ساكنان محله كشتارگاه با شنيدن خبر تعرض سرايدار  به يك دانش آموز، بدون اينكه منتظر اعلام رأي مراجع قضايي و دولتي باشند و جزئياتي دقيقي از اين حادثه به دست آورند، مدرسه را محاصره كردند و ضمن تخريب اموال عمومي مدرسه، اتومبيل برخي معلم ها را نيز آتش زدند.

مديران آموزش و پروش و ساير مديران استان آذربايجان شرقي كه گويا انتظار چنين واكنش تندي را از مردم نداشتند، در قبال اين اتفاق اقدام به اخذ تصميم هاي عجولانه اي گرفتند كه اگر نگوييم در بدتر شدن اوضاع موثر بود، حداقل به آرام كردن شرايط حاكم نيز كمك نكرد.

براي مثال رئيس آموزش و پرورش استان آذربايجان غربي در گفت و گو با راديو ايران در ابتدا و صريح ماجراي تعرض يا هر رفتار ناشايست ديگر را تكذيب كرد، ولی در بخش هاي پاياني سخنان خود ضمن تأكيد بر نامعلوم بودن حقيقت ماجرا از تلاش براي برخورد شديد با عامل حادثه سخن گفت.

واكنش ديگر مسئولان استاني و كشوري نيز شامل حال اين مسأله شد و عليرضا رادفر، معاون سياسي امنيتي استانداري در گفت و گوي رسانه اي خود در ابتدا تعرض يا هر گونه آزار جنسي را تكذيب كرد، اما در بخش ديگري از سخنان خود بدون اينكه تشريح كند كه بداخلاقي يك سرايدار مرد در قبال يك دختر دانش آموز چگونه است، گفت: سرايدار بداخلاقي كرده است.

ناصر اصلاني، فرمانده انتظامي آذربايجان غربي نيز در تشريح جزئيات خسارات وارده بر مدرسه راه شهدا، در رابطه با دليل بروز اين حوادث ناپسند، مزاحمت سرايدار مدرسه براي دختر دانش آموز را عامل اصلي بروز اين تنش ها عنوان كرد.

مديراني كه از آنها سخن به ميان آمد در واكنش هاي رسانه اي خود به دليل آنچه ارائه نقل قول هاي متناقض و متفاوت نام دارد، به افزايش تنش هاي موجود كمك كردند.



اين موضوع را از آن جهت مي توان مورد تأكيد قرار داد كه مي دانيم، موج اعتراض هاي ميداني، منجر به خسارات شديدي به مدرسه راه شهدا و اموال كاركنان مدرسه شد و در نهايت نيز با كمك پليس ضد شورش موقت آرام شد.

اما ماجرا به اينجا ختم نشد و سيد محمدبطحايي، وزير آموزش و پرورش نيز خيلي سريع به مسأله واكنش نشان داد و در اقدامی كاملاً رسانه اي، مأمور ويژه اي براي پيگيري مسأله انتخاب كرد؛ اقدامي كه در چنين شرايط ملتهبي هم گواهي مي دهد كه اتفاق پيش آمده آنقدرها هم كوچك نبوده و هم گواهي مي دهد كه آقاي وزير نيز با اين اقدام رسانه اي غير مستقيم در خارج شدن اوضاع از كنترل نقش داشته است.

جدا از واكنش هاي عجولانه مديران كه بار ديگر ثابت كرد مديريت بحران كار در كشور و براي مسئولان كار بسيار سختي است، واكنش هاي مردمي نيز نگراني هاي زيادي را در مورد آينده اين گونه رخدادها آشكار كرد.

صرف نظر از نامي كه بايد براي اقدام سرايدار «مدرسه راه شهدا» ابتدا اثبات و سپس انتخاب كرد، اين موضوع نشان داد كه افكار عمومي و مردم ايران از شنيدن خبرهايي كه در آن تجاوز به حريم و حقوق كودكان در محوريت قرار دارد، خسته شده اند و ديگر تاب شنيدن اخبار اينچنيني را ندارند.

نگارنده خبر، رفتار بخشي از اهالي مردم شهر اروميه را كه مسئولان استاني آذربايجان غربي رفتار عده اي فرصت طلب و آشوبگر عنوان كردند، با احترام رفتار مردمي مي داند كه فرصت طلب و آشوبگر نيستند و آنها فقط از شنيدن چنين اخبار فاجعه آميز و تكان دهنده اي خسته شده اند و تاب آوري شان در برابر چنين اخباري به پایان رسيده است.

حادثه بعدازظهر دوشنبه شهر اروميه به خوبي نشان داد كه ماجراي حقوق كودك و نوجوانان و حفاظت از حريم آنها اگر همچنان مورد بي مهري و كم توجهي مسئولان ارشد كشور باشد، حتي مي تواند ابعاد امنيتي به خود بگيرد و خسارات را چندين برابر افزايش دهد.

بنابراين به مسئولان استاني و كشوري توصيه مي شود ضمن رعايت نكات اصلي مديريت بحران و پرهيز از گفت و گوهاي فكر نشده و جزئيات دقيق اين حادثه تلخ را صادقانه به اطلاع افكار عمومي برسانند و به هر نحو ممكن تلاش كنند، اتفاق مشابه ديگري در هيچ نقطه از كشور رخ ندهد.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۶۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنش مدیریتی: جنگ روانی دشمنان بارسا یا واقعیت

به گزارش "ورزش سه"، در فصل جاری گزارش‌های متعددی درباره ‏تنش در رابطه ژاوی و دکو، سرمربی و مدیر ورزشی بارسلونا، منتشر ‏شده است. روزنامه موندو دپورتیوو امروز به این شایعات پاسخ داد و ‏گفت واقعیت درست برعکس این ادعاها است. موندو می‌گوید مطرح ‏شدن این شایعات جنگ روانی علیه بارسا است. ‏

شایعات درباره رابطه سرد و حتی گاه پرتنش ژاوی و دکو از همان ‏اولین روزی که ستاره سابق پرتغالی بارسا به عنوان مدیر ورزشی به ‏بلوگرانا برگشت مطرح شد. ‏

واقعیت این است که ژاوی و دکو زمانی که هر دو بازیکن بارسا بودند ‏رابطه خوبی نداشتند و موندو دپورتیوو هم این را تایید می‌کند. به ‏همین خاطر بود که از زمان قبول مسئولیت دکو، خیلی‌ها انتظار ‏داشتند با توجه به سابقه این دو شاهد تنش در رابطه‌شان باشیم. ‏

ولی موندو دپورتیوو به نقل از نزدیکان ژاوی این شایعات را اساسا ‏تکذیب کرد و گفت درست برعکس این ادعاها رابطه ژاوی و دکو در ‏فصل جاری عالی و نزدیک بوده است. ‏

این روزنامه چاپ کاتولونیا خاطرنشان کرد این تکذیب ادعاها به ‏معنای آن نیست که دکو هیچ اختلاف نظری با ژاوی ندارد ولی او ‏می‌داند که حفظ آرامش بارسا نیازمند وجود رابطه‌ای سالم بین مدیر ‏ورزشی و سرمربی است. ‏

گفته می‌شد که بر خلاف خوان لاپورتا و معاونش رافا یوسته که ‏خواهان ماندگار شدن ژاوی بودند دکو می‌خواست ژاوی از بارسا برود. ‏موندو دپورتیوو می‌گوید در روز آخر مذاکرات بین ژاوی و مدیران، قبل ‏از آنکه ژاوی صحبتهای نهایی را با لاپورتا انجام بدهد بین او و دکو ‏جلسه‌ای برگزار شد و مدیر ورزشی بارسا به ژاوی گفت با تصمیم او ‏برای ماندن در تیم موافق است. موندو می‌گوید تلاش برای نشان ‏دادن رابطه پرتنش بین ژاوی و دکو، جنگ روانی دشمنان بارسا است ‏و جایی در واقعیت ندارد. ‏

دیگر خبرها

  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • هشدار درباره وضعیت پرسپولیس و استقلال
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • این خانه یک سرایدار است، همین قدر زیبا! (+تصاویر)
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • تنش مدیریتی: جنگ روانی دشمنان بارسا یا واقعیت
  • سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف خراب
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد