Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-28@14:25:53 GMT

بیش از ۹۰ درصد مردم ایران درگیر جنگ تحمیلی بودند

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۳۰۰۴۱

بیش از ۹۰ درصد مردم ایران درگیر جنگ تحمیلی بودند

رئیس هیات معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی گفت: از ۳۶ میلیون نفر جمعیت ایران در زمان جنگ ۳۲ میلیون نفر مستقیم و موثر در جنگ حضور داشتند و این یعنی بیش از ۹۰ درصد مردم ما درگیر جنگ بودند.

به گزارش حوزه دفاعی و امنیتی خبرگزاری آنا، امیر سرتیپ ناصر آراسته در مراسم افتتاحیه سومین دوره معارف جنگ شهید صیاد شیرازی اظهار کرد: فرماندهان شایسته قرارگاه پدافند هوایی خاتم انبیاء (ص) توانستند پدافند هواپایه را زمین پایه و در کنار آن به خوبی از پدافند هوا پایه استفاده و این علوم را بومی کنند که کار بسیار بزرگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیات معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: تاریخ دفاع مقدس تاریخ انسان‌ساز است و افرادی‌که در جنگ بودند، خود انسان‌ساز هستند و باید از این تجربیات بهره برد.

وی با تاکید بر انسان ساز بودن دفاع مقدس افزود: از ۳۶ میلیون نفر جمعیت ایران در زمان جنگ ۳۲ میلیون نفر مستقیم و موثر در جنگ حضور داشتند و این یعنی بیش از ۹۰ درصد مردم ما درگیر جنگ بودند. این تاریخ انسان ساز است و اگر دشمن جرأت تهاجم به ایران را ندارد به دلیل همین دفاع مقدس و تجربیات آن است.

آراسته با اشاره به شبهه افکنی‌های رسانه‌های بیگانه گفت: باید با کار فرهنگی و روشن‌گری مقابل این دشمنی‌ها ایستاد.

امیر آراسته با اشاره به دیدار صورت گرفته با فرمانده معظم کل قوا، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در آن دیدار فرمودند هنوز در انتقال تجارب جنگ کار بزرگی انجام نشده است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۰۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ سلمان خواست خدایی افزود: این کتاب‌ها با موضوع نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس و همچنین خاطرات شفاهی آنها به صورت رمان کودک و نوجوان به رشته تحریر درآمده اند.
وی اضافه کرد: تمبر نقش استان در دفاع مقدس نیز با همکاری اداره پست استان به اتمام رسیده و به زودی از آن رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • فیلم| جوانی که برای دفاع از ۳ دختر با اراذل درگیر شد
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • غیرت؛ دگرگونی عقلانی
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد