Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@06:26:53 GMT

وام مسکن چند؟

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۳۵۹۹۶

وام مسکن چند؟

خبرگزاري آريا - هر برگ از اوراق تسهيلات مسکن را در اين روزها مي توان در محدوده 75 هزار تومان تا 78 هزار تومان خريداري کرد. در حال حاضر چيزي به سررسيد اوراق 75 هزار توماني باقي نمانده و اگر اوراق 78 هزار توماني را مرجع قيمتي قرار دهيم تهراني ها بايد 15 ميليون و 600 هزار تومان هزينه وام 100 ميليوني مسکن کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ايسنا، در هفته هاي گذشته قيمت اوراق تسهيلات مسکن با نوسان‌هاي چندان زيادي همراه نبوده و قيمت هر برگ از اين اوراق حدود 77 تا 78 هزار تومان بوده است.
در معاملات فرابورس ايران در اين روزها قيمت امتياز تسهيلات مسکن تير، مرداد و شهريور حدود 77 هزار و 200 تومان است و قيمت هر برگ از اوراق فروردين ماه 1395 به 78 هزار تومان مي رسد.
همچنين اوراق آبان ماه سال 1394 که نزديک به سررسيد شدنش است و منقضي خواهد شد به قيمت 74 هزار و 800 تومان مورد داد و ستد قرار مي گيرد.
براي مشخص شدن هزينه انواع وام هاي مسکن قيمت هر ورق از اوراق تسهيلات مسکن را تقريبا حدود 78 تومان در نظر مي گيريم و با توجه به اينکه زوج هاي تهراني براي دريافت وام 100 ميليون توماني مسکن بايد 200 برگه تسهيلات مسکن خريداري کنند، آن ها بايد 15 ميليون و 600 هزار تومان صرف خريد اين 200 برگ کنند. اين مبلغ با احتساب 10 ميليون تومان وام جعاله که بابتش بايد 20 برگ بهادار به قيمت يک ميليون و 560 هزار تومان از اوراق تسهيلات مسکن را خريداري کنند، در مجموع براي دريافت وام 110 ميليون توماني مسکن حدود 17 ميليون و 160 هزار تومان‌ مي‌شود.
همچنين زوج‌هاي غير تهراني که در شهرهايي با جمعيت بيشتر از 200 هزار نفر جمعيت زندگي مي‌کنند، مي‌توانند تا سقف 80 ميليون تومان وام بگيرند که براي گرفتن اين مبلغ بايد 160 ورق بهادار خريداري کنند که با اين حساب بايد 12 ميليون و 480 هزار تومان بابت خريد اين اوراق بپردازند که با احتساب يک ميليون و 560 هزار تومان اوراق وام جعاله، در مجموع براي دريافت وام 90 ميليون توماني بايد 14 ميليون و 40 هزار تومان پرداخت کنند.
علاوه بر اين زوج‌هاي ساکن در ساير شهرهاي با جمعيت زير 200 هزار نفر مي‌توانند براي گرفتن 60 ميليون تومان وام مسکن 120 برگ بهادار خريداري کنند که بايد 9 ميليون و 360 هزار تومان بابت خريد اوراق بپردازند که براي دريافت 10 ميليون تومان ديگر بابت وام جعاله بايد يک ميليون و 560 هزار تومان بپردازند. اين زوج‌ها در مجموع براي دريافت وام 70 ميليون توماني بايد 10 ميليون و 920 هزار تومان بپردازند.
مجردهاي تهراني نيز مي‌توانند تا سقف 60 ميليون تومان و غير زوج‌هايي که در مراکز استان‌هاي بالاي 200 هزار نفر جمعيت دارند تا سقف 50 ميليون تومان و در نهايت غير زوج‌هاي ساکن در ساير مناطق تا سقف 40 ميليون تومان وام دريافت کنند که به ترتيب هر کدام بايد 120، 100 و 80 برگ بهادار اوراق تسهيلات مسکن را از فرابورس ايران خريداري کنند. با اين حساب مجردهاي تهراني بايد براي خريد اين اوراق 9 ميليون و 360 هزار تومان، افراد ساکن در مراکز استان بالاي 200 هزار نفر جمعيت مبلغ 7 ميليون و 800 تومان و افراد گروه سوم مبلغ شش ميليون و 240 هزار تومان پرداخت کنند. البته در صورت تمايل براي دريافت وام 10 ميليون توماني جعاله بايد مبلغ يک ميليون و 560 هزار تومان ديگر هم بپردازند.
اوراق تسهيلات مسکن (تسه) توسط بانک مسکن منتشر مي‌شود. اين اوراق قابليت معامله در فرابورس ايران را دارد و ارزش اسمي هر برگ پنج ميليون ريال است. مدت اعتبار اوراق تسه حداکثر تا دو دوره شش ماهه قابل تمديد است. اين اوراق با توجه به اينکه چقدر تا زمان اعتبارش زمان باقي مانده داراي قيمت متفاوتي است. در صورتي که مدت اعتبار اين اوراق به اتمام رسيده و دارنده اوراق از تسهيلات آن استفاده نکند، نماد معاملاتي آن متوقف خواهد شد و وجوه پرداختي ديگر به دارنده اوراق بازپرداخت نخواهد شد.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۵۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد

معاون  وزیر راه‌وشهرسازی گفت: در بخش نهضت ملی مسکن تاکنون بالغ‌بر۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی در سراسرکشور تأمین شده‌‌ و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در مراحل مختلف اجرا قرار گرفته است.‌ - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ارسلان مالکی، در بازدید از سایت نهضت ملی مسکن بروجرد گفت: زمین برای تمام متقاضیان این طرح در لرستان تأمین نشده‌است.

او اضافه کرد: زمین مور نیاز متقاضیان ملی مسکن در بروجرد تأمین و پروژه شروع شده‌است، اما مشکلات این افراد در پرداخت تسهیلات رفع شود.

8800 واحد مسکونی در 440 هکتار شهرک جدید لرستان احداث می‌شود

معاون  وزیر راه‌وشهرسازی عنوان کرد: طرح نهضت ملی مسکن تحت‌تأثیر تامین زمین، آورده مردم و تسهیلات است که دولت برای فراهم‌کردن زیرساخت‌ها باید کمک کند.‌

او بیان کرد: در بخش نهضت ملی مسکن تاکنون بالغ‌بر45 هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی در سراسرکشور تأمین شده‌‌ و 2 میلیون و 500 هزار واحد در مراحل مختلف اجرا قرار گرفته است.‌

مالکی در رابطه با تأمین مسکن طرح جوانی جمعیت تصریح کرد: 70 هزار واحد قطعه زمین در سال گذشته تأمین شد و به مردم تحویل داده شد.

انتهای پیام/645/.

دیگر خبرها

  • ۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد
  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ، ۴۰ میلیون واریز کنند
  • سند ۱۱۰ هکتاری نهضت ملی مسکن اشکذر صادر شد
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات
  • فروش امتیاز مسکن ملی توسط برخی سازمان ها، واقعیت یا شایعه؟
  • ببینید | ادعای جدید ابراهیم رئیسی در حضور مردم درباره ساخت مسکن
  • چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟