Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@11:33:30 GMT

اصول و نحوه تميز کردن خانه

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۳۶۳۳۵

اصول و نحوه تميز کردن خانه

خبرگزاري آريا -
بسياري از ما براي شستشوي هفتگي وسايل منزل خود برنامه مرتبي نداريم؛ درواقع شايد بهتر باشد بگوييم که غالبا به طور منظم به شستشوي وسايل منزل خود نمي پردازيم.
همه ما مي دانيم که ميزان آلودگي و ميکروب زيادي در سرويس بهداشتي وجود دارد. در اين راستا پيشنهادي که براي شما داريم اين است که نظافت و شستشوي هفتگي سرويس بهداشتي خود را فراموش نکنيد! بهتر است هفته اي يک بار حوله، آينه و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را تميز کرده و ضدعفوني نماييد.

هفته اي يک بار حوله، آينه و ... را تميز کرده و ضدعفوني نماييد
شايد بهتر باشد که حواس شما را به اين موضوع نيز منعطف کنيم که در طي تميز کردن وسايل سرويس بهداشتي، از سطوح آن غافل نشويد! قطعا بر روي سطوحي که در سرويس بهداشتي وجود دارند مثل سطح روشويي و يا کابينت ميزان آلودگي و لک زيادي وجود دارد. در اين رابطه نيز لازم است دقت بسياري داشته باشيد و از شستشوي هفتگي اين قسمت ها غافل نشويد.

از شستشوي هفتگي سطح روشويي و يا کابينت ها غافل نشويد
اگر تعداد افراد خانواده شما زياد است و در خانواده پرجمعيتي زندگي مي کنيد قطعا نياز به جارو کردن فرش منزل را به خوبي احساس کرده ايد. در اينجا ما نيز توصيه اي برايتان داريم. فرش هر خانه اي نياز دارد که هفته اي يک بار جارو شده و دکوراسيون منزل شما را تميز و مرتب تر از هر زمان ديگري نشان دهد. فراموش نکنيد که در صورت لزوم مي توانيد از مواد شوينده مناسب براي شستشوي فرش نيز استفاده نماييد.

فرش هر خانه اي نياز دارد که هفته اي يک بار جارو شود
همه ما مقدار بسيار زيادي از عمرمان را در اتاق خواب خود و در خواب به سر مي بريم. زماني که بر روي تخت خواب دکوراسيون اتاق خواب خود قرار مي گيريد بايد حواستان به تميز ملحفه و کالاي خواب خودتان باشد، چرا که در طي يک هفته عرق و چربي بدن شما به تخت خواب و ملحفه شما برخورد کرده و جذب آن مي شود؛ به همين دليل است که توصيه مي کنيم هفته اي يکبار ملحفه و روبالشتي و يا ساير کالاي خواب خودتان را شستشو دهيد.

هفته اي يکبار ملحفه و روبالشتي و يا ساير کالاي خواب خودتان را شستشو دهيد
ممکن است با خود فکر کنيد که يخچال و يا ماکروويو شما کثيف نيست، اما تحقيقات ثابت کرده است که ميزان آلودگي موجود در ماکروويو و يخچال تقريبا قابل ملاحظه است شايد حتي بتوان اندازه قابل ملاحظه آنها را در اثر انگشت هايي که بر روي سطح آنها قرار دارد مشاهده کرد؛ بنابراين پيشنهاد ما به شما اين است که تا قبل از اينکه فاصله شستشو بيشتر شود و يا آلودگي اين فضاها افزايش يابد هفته اي يک بار آنها را تميز کنيد.

قبل از اينکه فاصله شستشو بيشتر شود و يا آلودگي اين فضاها افزايش يابد آنها را تميز کنيد
فضاي ديگري که لازم است هر هفته تميز شود زمين دکوراسيون آشپزخانه است. احتمال ريختن خرده نان و مواد غذايي بر روي کف زمين آشپزخانه بالا است که همين مسئله نيز مي تواند باعث ايجاد ميکروب در اين فضا شود؛ بنابراين هفته اي يکبار حواستان به اين موضوع نيز باشد.

هر هفته بايد زمين آشپزخانه تميز شود
اگر در دکوراسيون اتاق خواب خود از ميز آرايش استفاده مي کنيد که البته امروزه کمتر خانه اي را مي توان پيدا کرد که ميز آرايش يا همان ميز توالت را نداشته باشد، بهتر است هر روز چهره زيباي خود را در آينه اي تميز مشاهده کنيد، پس تميز کردن آينه دکوراسيون اتاق خواب خود را نيز در ليست کارهاي هفتگي خود قرار دهيد. مي توانيد براي آسان شدن کار خود در اين زمينه از شيشه پاک کن هايي که امروزه در تنوع بالايي در بازار عرضه مي شوند استفاده کنيد. فراموش نکنيد که آينه هايي که در دکوراسيون حمام منزل شما نيز مورد استفاده قرار مي گيرند از اين قاعده مستثني نيستند.

تميز کردن آينه را نيز در ليست کارهاي هفتگي خود قرار دهيد
سعي کنيد شستشوي لباس هايي که از آنها استفاده روزانه داريد و يا در طول هفته زياد آنها را مي پوشيد را هم جزء کارهاي هفتگي خود بدانيد. لباس هايي مثل لباس ورزشي، ژاکت، پيراهن، جوراب شلواري و... را شايد بتوان از اين دسته دانست. شايد لازم باشد اين نکته را نيز گوشزد کنيم که انجام اين کار بايد بسته به نوع پارچه لباس پيش رود، چرا که شستشوي مداوم و خشک کردن مکرر بعضي از الياف پارچه ها در دراز مدت باعث فرسايش و کهنگي آنها مي شود.

شستشوي لباس هاي کثيف را هم جزء کارهاي هفتگي خود بدانيد
در رابطه با بعضي لباس هايي مثل کت که شايد حساس تر است و به شستشوي کمتري نياز دارد بهتر است شستشوي آن را به طور ماهانه و يا دو سه ماه يکبار انجام دهيد.

شستشوي لباس هايي که حساس هستند را ماهانه و يا دو سه ماه يکبار انجام دهيد
بد نيست در ميان اين صحبت ها از شستشوي ظروف در ماشين ظرفشويي نيز کمي با هم صحبت کنيم. همه ما روزانه تعداد زيادي ظرف و ظروف را به ماشين ظرفشويي خود مي سپاريم. شايد بد نباشد به اين نکته اشاره کنيم که در اين ميان بايد مراقب سلامت و کارايي ماشين لباسشويي خود نيز باشيد. قبل از آنکه ظرف هاي کثيف خود را درون ماشين ظرفشويي قرار دهيد حتما مقدار غذاي باقيمانده درون آن را پاک کنيد، چرا که اين کار به مرور زمان باعث گرفتگي دريچه ماشين ظرفشويي شده و در عملکرد آن ضعف ايجاد نموده و چه بسا باعث خراب شدن آن مي گردد.

از باز ماندن دريچه ماشين ظرفشويي اطمينان حاصل کنيد
در زماني که به گردگيري هفتگي دکوراسيون منزل خود مي پردازيد شايد بد نباشد که به لوستر خود نيز سري بزنيد و دستي به سر و روي آن بکشيد.

بعد از گردگيري هفتگي دستي به سر و روي لوستر خود بکشيد
يکي ديگر از وسايلي که شستشوي آنها شايد به طور ماهانه و يا چندماه يکبار نياز خواهد شد پرده است. شما مي توانيد پرده هاي منزل خود را هر چند ماه يکبار شستشو دهيد. ميزان نسبت آنها نيز به محل زندگي شما و گرد و غبار آن محدوده بستگي دارد.

مي توانيد پرده هاي منزل خود را هر چند ماه يکبار شستشو دهيد
منبع : chidaneh.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۶۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدگاه یک استاد دانشگاه درباره تعطیلی جمعه و شنبه

تبدیل تعطیلی هفتگی ایرانیان مسلمان به جمعه و شنبه حرکتی برخلاف سنت فرهنگی، تاریخی و تمدنی ماست که یک نماد اسلامی، یعنی آدینه را به حاشیه می‌راند و تمدن ایرانی ـ اسلامی را ناخواسته به زیر بلیت و نمادهای دیگران می‌کشاند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌  محمدرضا ترکی استاد دانشگاه و عضو فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در یادداشتی درباره اختلاف نظرها درباره تعطیلی پنجشنبه یا شنبه نوشت:  «تعطیلات هفتگی در دنیا و در میان مذاهب مختلف موضوعی هویتی و نمادی تمدنی است. چنان‌که می‌دانیم، در جوامع یهودی «شنبه» روز تعطیل است و یهودیان اگر بخواهند روزی را، به‌جز شنبه، تعطیل کنند، روز قبل از شنبه، یعنی «جمعه» را تعطیل می‌کنند. شنبه براساس اساطیر یهودی روزی است که خداوند از آفرینش فارغ شد و به استراحت پرداخت.

مسیحیان نیز که میراثدار  آیین مهر هستند، و روز «یکشنبه» را که روز خورشید است روز مقدّس خود می‌شمارند، اگر بخواهند روز دیگری را تعطیل کنند، روز قبل از آن یعنی شنبه را بر تعطیلات هفتگی می‌افزایند.

هیچ‌کدام از پیروان این مذاهب هرگز روز بعد از روز آیینی خود را به‌عنوان روز تعطیل برنگزیده‌اند، چون این اقدام روز مقدس آنان را به حاشیه می‌برد و از میزان اهمیت نمادهای فرهنگی و تمدنی آنان می‌کاهد، لذا هرگز دیده نشده که یهودیان روزهای «شنبه و یکشنبه» و مسیحیان روزهای «یکشنبه و دوشنبه» را به‌عنوان تعطیلات هفتگی بپذیرند.

روز تعطیل و جشن هفتگی مسلمانان هم، براساس متون و اسناد و سنت مقدس اسلامی روز «جمعه» است. روز جمعه چون روز اجتماع و جشن مسلمانان بوده، آن را در عربی جمعه، به‌معنی روز اجتماع و در زبان فارسی «آدینه» به‌معنی روز جشن و سرور نامیده‌اند.

مردم ایران معمولاً روز پنجشنبه را به برگزاری آیین‌های خاصی چون زیارت اهل قبور و رفت‌وآمدهای خانوادگی و امثال آن می‌پردازند.

بنابرآنچه گذشت تبدیل تعطیلی هفتگی ایرانیان مسلمان به جمعه و شنبه حرکتی برخلاف سنت فرهنگی، تاریخی و تمدنی ماست که یک نماد اسلامی، یعنی آدینه را به حاشیه می‌راند و تمدن ایرانی ـ اسلامی را ناخواسته به زیر بلیت و نمادهای دیگران می‌کشاند.

اخیراً شاهد جوسازی‌های رسانه‌ای شدیدی برای حذف تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه هستیم. بهانه طرفداران شنبه به جای پنجشنبه پاره‌ای منافع اقتصادی و همگامی با تعطیلات جهانی و در واقع تن دادن به هنجارهای جهانی‌سازی است. این زمزمه نغمه‌ای است بدآهنگ و ناموافق با سنت تاریخی مسلمانان و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و حرکتی است نسنجیده و خام، زیرا هماهنگی با تجارت و تعطیلات جهانی که تنها به بخشی از شرکت‌ها و بازرگانان ایرانی ربط دارد، هرگز اقتضا نمی‌کند تعطیلات ملی بیش از هشتادوچند میلیون ایرانی که براساس سنت‌های کهن و اصیل شکل گرفته، دستخوش تغییری مخرّب واقع شود. برای رفع این مشکل کافی است بخش‌های مرتبط با تجارت خارجی را، در حد لازم و ضروری، در وزارتخانه‌ها و بخش‌های اقتصادی در روزهای پنجشنبه فعال نگه‌داریم.

سروده تازه محمدرضا ترکی برای مردم غزه؛ سرقت سیاهی از کلاف گیسوی زنان، قتل‌عام خواب کودکان

این استدلال که برخی، یا بیشتر کشورهای عربی چنین تغییری را در تعطیلات هفتگی کشورشان اعمال کرده‌اند هم استدلال کاملی نیست، زیرا این کشورها الگوی ما نیستند و اگر بنا باشد ما در همه‌جا پاجای پای آن‌ها بگذاریم، باید تقویممان را هم، مثل آن‌ها، به میلادی تبدیل کنیم و...!

و سرانجام، موضوع تعطیلات هفتگی امری صرفاً اقتصادی نیست که چند انجمن اقتصادی بتوانند درباره آن ابراز نظر کنند و بخواهند بر اساس جوسازی و تبلیغات رسانه‌ای سرنوشت آن را رقم بزنند. اساساً موضوعات فرهنگی در حوزه درک و تخصص این انجمن‌ها و محافل نیست. چنین تغییراتی دارای ابعاد و دامنه‌های تاریخی و تمدنی و فرهنگی ریشه‌دار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش
  • رفع خستگی چشم با شستشوی یک دقیقه چشم
  • چیستی عدالت و تاثیر آن در جامعه
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • تحلیل هفتگی بازار سرمایه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تعرفه شستشوی نما ساختمان ۱۴۰۳
  • دیدگاه یک استاد دانشگاه درباره تعطیلی جمعه و شنبه
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت