Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از شرکت 31 هزار و 400 دانش‌آموز خوزستانی در اردوهای راهیان نور خبر داد.

مهدی رفیعی‌دهکردی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور خوزستان از 22 مهرماه سال جاری آغاز شده است و تا اواخر اسفندماه ادامه می‌یابد. در مجموع 39 هزار دانش‌آموز و مربی از سراسر استان در این اردوها شرکت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه این اردوها در بازه زمانی 67 روزه برگزار خواهد شد، توضیح داد: در طول امتحانات دانش‌آموزان در دی ماه اعزام‌ها متوقف می‌شود و پس از پایان امتحانات مجددا این اردوهای دانش‌آموزی از سرگرفته می‌شوند. هر کاروان دانش‌آموزی به مدت دو روز از مناطق عملیاتی سراسر استان از جمله شلمچه، چذابه، بستان، اروندکنار و فتح‌المبین بازدید خواهد کرد.


معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در طول اردو یک روحانی و روایتگر دفاع مقدس دانش‌آموزان را همراهی خواهد کرد و برنامه‌های متنوع فرهنگی و عقیدتی برای دانش‌آموزان برگزار می‌کنند.

رفیعی‌دهکردی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ارتقای ضریب امنیت اردوهای راهیان نور، تصریح کرد: امسال برای اولین بار سازمان دانش‌آموزی کشور با دستور مستقیم مقام عالی وزارت اقدام به راه‌اندازی سامانه کشوری رصد اردوهای دانش‌آموزی کرده است. این سامانه لحظه به لحظه اردوهای دانش‌آموزی در سراسر کشور را به صورت متمرکز و پویا رصد می‌کند و در صورت بروز هر گونه مشکل، دستور توقف یا ادامه اردو را صادر می‌کند.


وی خاطرنشان‌کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور در راستای عمل به مفاد سند تحول بنیادین است. ساحت تربیت اخلاقی، عبادی و تربیتی در سند تحول بنیادین دارای جایگاه مهمی است و برگزاری اردوهای راهیان در راستای عمل به مفاد همین ساحت است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: سال گذشته 500 هزار دانش‌آموز از سراسر کشور در اردوهای راهیان نور شرکت کردند. امسال نیز 400 هزار دانش‌آموز از سراسر کشور در قالب اردوهای راهیان نور از مناطق عملیاتی خوزستان بازدید خواهند کرد.

رفیعی‌دهکردی با بیان اینکه مهم‌ترین هدف اردوهای راهیان نور تقویت روحیه ایثارگری دانش‌آموزان است، توضیح داد: آشنا ساختن نسل جدید انقلاب با ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس، تقویت و ترویج فرهنگ ایثارگری و تقویت حس وطن‌دوستی دانش‌آموزان از دیگر اهداف برگزاری این اردوها است.

وی افزود: اقدامات گسترده‌ای برای کیفیت بخشی به اردوهای راهیان نور صورت گرفته است. برگزاری جلسه‌های متعدد با متولیان اردوهای راهیان نور در سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان، استفاده از ظرفیت راویان دفاع مقدس و روحانیون و مربیان با تجربه از مهم‌ترین اقدامات آموزش و پرورش برای ارتقای شاخص‌های کیفی اردوهای راهیان نور است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۷۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری

فخرالدین اسدی اظهار داشت: توسعه فضا‌های ورزشی باز و سرپوشیده، زمین چمن مصنوعی و توسعه کلاس‌های تربیت بدنی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم است.

وی افزود: سرانه فضای ورزشی مدارس استان هم‌اکنون ۴۶ صدم مترمربع است و توسعه ورزش در مدارس ابتدایی با اجرای طرح مهارت آموزی در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی، در این طرح دانش‌آموزان پایه چهارم در رشته طناب زنی، پنجم در رشته تنیس و ششم در رشته شنا و دوومیدانی فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید

آغاز مسابقات ورزشی دانش آموزان در چهارمحال و بختیاری

اسدی اضافه کرد: امسال شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز پایه ششم در رشته شنا آموزش می‌بینند.

وی به اجرای طرح پایلوت کشوری سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان مدارس عشایری اشاره کرد و بیان داشت: هشت هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز عشایری استان زیرپوشش این طرح قرار می‌گیرند.

اسدی ادامه داد: در استان چهارمحال و بختیاری ۱۵هزار فرهنگی، آموزش ۱۹۴ هزار دانش‌آموز را برعهده دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • رقابت دانش‌آموزی «کیدکد» با حمایت روبیکا برگزار شد
  • قبولی ۱۶ دانش آموز سمپاد مناطق محروم در کنکور سال گذشته
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی دانش آموزی پایا
  • دانش‌ آموزی که فرشته نجات سه نفر شد
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران