Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران – ايرنا – وزيرامور خارجه : ايرانيان مقيم خارج پل ارتباطي ميان فرهنگ ها وتمدن ها هستند، ايران مرز باشماق مريوان با استان سليمانيه عراق را باز مي کند، رويترز: اقليم کردستان حاضر است نتايج همه پرسي را تعليق کند، روسيه با تمديد زودهنگام ماموريت هيات تحقيقات در سوريه مخالفت کرد، طرح شرايط جديد خارج از چارچوب برجام در کنگره آمريکا، حيدرالعبادي: سفرهاي منطقه اي براي تشريح ديدگاه هاي بغداد صورت مي گيرد و پادشاه مغرب سه وزير کابينه را برکنار کرد، از جمله مهمترين عناوين خبري ايرنا در 12 ساعت گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



داخلي
*****
کامپالا- وزيرامورخارجه، ايرانيان مقيم خارج را پل ارتباطي ميان فرهنگ ها و تمدن ها همچنين معرف خوبي براي فرهنگ ايراني توصيف کرد و گفت: آنها توانسته اند در کشورهاي مقيم از منافع ملي وهموطنان خود دفاع کنند.
تهران- نماينده ويژه رئيس جمهوري روسيه در امور سوريه با معاون عربي و آفريقا وزير امورخارجه در تهران ديدار و پيرامون دستور کارهفتمين نشست آستانه گفت و گو کرد.
اربيل- ايرنا - سرکنسولگري جمهوري اسلامي ايران در اربيل با صدور بيانيه اي اعلام کرد در پي درخواست شوراي استاني سليمانيه کردستان عراق و شماري از فرهيختگان و مردم استان سليمانيه مرز باشماق مريوان از صبح فردا (چهارشنبه) فعاليت خود را مجددا آغاز مي کند.
تهران – مديرکل رسانه‌هاي خارجي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در ديدار با رئيس خبرگزاري رسمي ارمنستان (آرمن‌پرس)، امضاي قرارداد ميان ايرنا و آرمن‌پرس را گامي مثبت دانست و گفت اين وزارت‌خانه، از ديپلماسي رسانه‌اي و توسعه روابط ميان رسانه‌هاي ايران و بين‌المللي استقبال مي‌کند.
بلگراد - سفير جمهوري اسلامي ايران در بوسني و هرزگوين در ديدار با شاعران ايراني که در جشنواره بين المللي شعر سارايوو شرکت داشتند با تاکيد بر اشتراکات فراوان فرهنگي ميان دو کشور، حضور در چنين جشنواره هايي را به نفع فرهنگ دوکشور دانست.
مسکو - شانزدهمين نشست شوراي بين المللي همکاري هاي تجاري اتاق هاي بازرگاني(ICBC) موسوم به خزر تجاري با حضور ايران در شهر آستراخان روسيه برگزار و در آن همگرايي منطقه اي کشورهاي اين حوزه و گسترش همکاري هاي بازرگاني و اقتصادي مورد تاکيد قرار گرفت بوسني و هرزگوين و ايران دانست.
تهران – خبرگزاري رويترز بامداد روز چهارشنبه به نقل از مقامات اقليم کردستان عراق گزارش کرد: اربيل يک طرح ابتکاري اائه کرد که براساس آن نتايج همه پرسي تعليق مي شود.
خارجي
*****
تهران – خبرگزاري رويترز بامداد چهارشنبه جزئيات پيش‌نويس طرحي را در کنگره آمريکا منتشرکرد که بر اساس آن، واشنگتن شرايط جديدي را خارج از چارچوب برجام براي اجراي تعهدات خود در اين توافق تعيين مي‌کند.
تهران – نماينده روسيه در شوراي امنيت روز سه شنبه با وتوي قطعنامه مورد حمايت آمريکا براي ادامه فعاليت هيات تحقيقات درباره استفاده از تسليحات شيميايي در سوريه، تصميم‌گيري در اين رابطه را به بعد از انتشار گزارش نتايج اوليه موکول کرد.
تهران - خبرگزاري فرانسه گزارش داد؛ «جف فليک» سناتور مطرح جمهوريخواه با اعلام عدم نامزدي در انتخابات پيش روي مجلس سناي آمريکا، به انتقاد شديد از سياست‌هاي «دونالد ترامپ» رئيس جمهوري اين کشور پرداخت و گفت که «همدست» سياست‌هاي او نخواهد شد.
بغداد - حيدرالعبادي نخست وزيرعراق در نشست مطبوعاتي هفتگي خود با اشاره به سفر منطقه اي خود و نيز برنامه سفرش به ترکيه و ايران گفت: اين سفرها در چارچوب تشريح ديدگاه هاي بغداد صورت مي گيرد.
الجزيره - پايگاه خبري «هسپرس » نوشت: محمد ششم پادشاه مغرب روز سه شنبه، سه وزير کابينه اين کشور را به دليل تاخير در اجراي طرح هاي توسعه در شهر «الحسيمه » واقع در شمال غرب مغرب، برکنار کرد.
مسکو - آلکساندر ژيلکين استاندار استان آستراخان در ساحل درياي خزر در ديدار با مهدي سنايي سفير ايران در روسيه اعلام کرد: براي گسترش همکاري ها با ايران در عرصه هاي مختلف ازجمله همکاري هاي اقتصادي و بازرگاني مصمم هستيم.
بغداد - يک موتورسيکلت بمب گذاري شده نزديک ميدان کهرمانه (قهرمانه) در منطقه کراده داخل در مرکز بغداد پايتخت عراق منفجر شد.
رم - آنجلينو الفانو وزير امورخارجه ايتاليا از امکان بازگشت ستيزه جويان خارجي به کشورهاي مبدا پس از شکست داعش در عراق و سوريه، هشدار داد.
بغداد - فالح الفياض مشاور نخست وزير عراق در امنيت ملي و رئيس سازمان بسيج مردمي اين کشور (الحشد الشعبي) گفت: تا پايان داعش در عراق ساعاتي بيشتر نمانده است.
تهران – خبرگزاري فرانسه به نقل از «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي گزارش کرد: اسرائيل با آرمان هاي کردها ابراز همدردي مي کند و از تمام کشورهاي جهان مي خواهم که توجه لازم را به امنيت و آينده آنها معطوف دارند.
وين - در پي انتشار گزارشهايي از آزار جنسي زنان در پارلمان اروپا ، پنج تن از اعضاي اين پارلمان با صدور بيانيه اي خواستار تحقيقات خارجي و تشکيل کميته ويژه اي در اين خصوص شدند.
اربيل- سرکنسولگري جمهوري اسلامي ايران در اربيل با صدور بيانيه اي اعلام کرد در پي درخواست شوراي استاني سليمانيه کردستان عراق و شماري از فرهيختگان و مردم استان سليمانيه مرز باشماق مريوان از چهارشنبه فعاليت خود را مجددا آغاز مي کند.
آتن- اتحاديه سراسري خبرنگاران يونان( اسه ا)، خبرنگاران رسانه هاي نوشتاري، تصويري و مجازي از روز سه شنبه به مدت 48 ساعت اعتصاب کرده و از انتشار اخبار و اطلاع رساني خودداري خواهند کرد.
تهران – تارنماي خبري اي‌بي‌سي‌نيوز گزارش داد؛ ممنوعيت 120 روزه پذيرش پناهجويان در آمريکا روز سه شنبه در حالي به پايان رسيد که بنا بر اعلام منابع آگاه از وزارت امور خارجه اين کشور، دستوري براي تمديد آن صادر نشده است.
تهران – خبرگزاري رويترز روز سه شنبه گزارش داد؛ در ادامه روند افزايش تنش‌ها ميان آنکارا و واشنگتن، آمريکا از صدور رواديد براي هياتي از وزارت دادگستري ترکيه خودداري کرد.
تهران– نماينده روسيه در شوراي امنيت روز سه شنبه با وتوي قطعنامه مورد حمايت آمريکا براي ادامه فعاليت هيات تحقيقات درباره استفاده از تسليحات شيميايي در سوريه، تصميم‌گيري در اين رابطه را به بعد از انتشار گزارش نتايج اوليه موکول کرد.
مسکو - شانزدهمين نشست شوراي بين المللي همکاري هاي تجاري اتاق هاي بازرگاني(ICBC) موسوم به خزر تجاري با حضور ايران در شهر آستراخان روسيه برگزار و در آن همگرايي منطقه اي کشورهاي اين حوزه و گسترش همکاري هاي بازرگاني و اقتصادي مورد تاکيد قرار گرفت.
اسلام آباد - رکس تيلرسون وزير امور خارجه آمريکا در حالي پس از سفر از پيش اعلام نشده خود به افغانستان وارد اسلام آباد پايتخت پاکستان شد که مقامات ارشد اين کشور استقبال سردي از او به عمل آوردند.
تهران - گوردو مونتاين قائم مقام وزارت اروپايي و امورخارجه فرانسه سه شنبه شب در ديدار با سفير جمهور اسلامي ايران در پاريس خواستار توسعه روابط با تهران شد.
تهران – شبکه خبري الجزيره قطر سه شنبه شب به نقل از وزير نفت اين کشور گزارش کرد: دوحه از تمديد فريز نفتي سازمان صادرکنندگان نفت (اوپک) در جلسه ماه نوامبر (آبان/ آذرماه) اين سازمان حمايت مي کند.
مسکو - با ادامه شکست هاي گروه تروريستي داعش در سوريه يک انبار ديگر اين گروه اين بار در منطقه ميادين به دست نيروهاي ارتش سوريه افتاد که پر از سلاح هاي پيشرفته غربي بود يک بار ديگر اين واقعيت تلخ را که آمريکا و متحدان غربي اين کشور حامي تروريست ها هستند را اثبات کرد.
باکو – تجمع حمايت از تماميت ارضي و حق حاکميت عراق عصر سه شنبه در محوطه سفارت اين کشور در باکو پايتخت جمهوري آذربايجان برگزار شد .
تهران - خبرگزاري فرانسه از پاريس گزارش داد: امانوئل مکرون رئيس جمهوري فرانسه روز سه شنبه از انتقاد علني از سابقه حقوق بشري عبدالفتاح السيسي همتاي مصري اش طفره رفت.
مسکو - مرکز تجاري ايرانيان در آستراخان طي مراسمي با حضور آلکساندر ژيلکين استاندار استان آستراخان و مهدي سنايي سفير ايران در روسيه گشايش يافت.
تهران – دولت محلي اقليم کردستان عراق بامداد چهارشنبه به وقت تهران، دربيانيه اي رسمي، تعليق همه پرسي و پايان درگيري نظامي با دولت مرکزي عراق را پيشنهاد کرد .
شبس*1613*انتشاردهنده: عبدالله غفاري
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۸۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند

به گزارش خبرنگار مهر، زلزله‌ای به بزرگی ۳.۱ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین حوالی ازگله در استان کرمانشاه در همسایگی کشور عراق را لرزاند.

این زمین لرزه ساعت ۴:۰۵ شنبه ۸ اردیبهشت ماه در حوالی ازگله و مرز بین استان کرمانشاه و کشور عراق گزارش شده است.

این زلزله به طول جغرافیایی ۴۵.۴۴و عرض جغرافیایی ۳۵.۳۲ در ۵۶ کیلومتری ازگله و ۶۹ کیلومتری نوسود و ۷۴ کیلومتری نودشه رخ داده است.

خسارتی در رابطه با این زمین لرزه تا به این لحظه گزارش نشده است.

کد خبر 6089422

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی افزایش دما در استان مرکزی
  • افزایش دما در استان مرکزی
  • نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۶ روز آینده
  • ارتفاع بارش در کوشه از توابع شهرستان تفتان به ۴۰ میلی متر رسید
  • تکذیب کشف خودروی بمب‌گذاری شده در موصل