Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - استاندار یزد گفت: خانه احزاب باید همواره کانون تفکر، خرد ورزی، تحمل مخالف و گفت و گو های سازنده میان جریان های مختلف فکری و سیاسی باشد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری یزد، سید محمد میرمحمدی نشست دبیران احزاب سیاسی استان افزود: یکی از ضرورت های دستیابی به سلامت اجتماعی و رشد و توسعه سیاسی برگزاری نشست های احزاب مختلف با گرایش های گوناگون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: باید با تکیه بر گفت و گو و همفکری و تلاش برای رسیدن به نقاط مشترک و تفاهم، مسائل روز و آینده استان تجزیه و تحلیل شود و می توان از دل این نشست ها به راهکارهایی برای بهبود روند زندگی مردم و رفع مسائل و مشکلات جامعه دست یافت.
استاندار یزد در ادامه با بیان اینکه خانه احزاب فرصت بسیار ارزشمند برای فعالان سیاسی و اجتماعی است، باید از آن به بهترین نحو بهره گیری کنند، تصریح کرد: انتظار اینکه خانه احزاب در همین ماه های ابتدایی آغاز به کار خود برون داد فوق العاده ای داشته باشد، انتظار زیادی است اما این انتظار وجود دارد که فرایند آن فرصتی برای گفت و گو، همفکری، فهم مشترک و تکیه بر خرد جمعی و تمرین تحمل نظر مخالف فراهم آید که روند امور همین را نشان می دهد.
میرمحمدی بیان کرد: باید ساز و کاری فراهم شود تا خانه احزاب به اهداف ملی و بین المللی چشم بدوزد و خود را فراتر از جامعه محدود اعضای خود ببیند چرا که دارای منزلت و خط و مشی مشخصی است که باید در ارتباط با جامعه و خواست ها و نیازها و سلائق مختلف مردم و مبانی و اصول جامعه مبتنی بر تکثر و چندصدایی تبیین و تعریف شود.
استاندار یزد ، تصمیم های خانه احزاب را بسیار ارزشمند ذکر کرد و گفت: ارزش این تصمیم ها از آنجا ناشی می شود که حاصل خرد جمعی و تفکر گروهی و نتیجه فرایند مبتنی بر گفت و گو و طرح نظرهای مختلف با دیدگاه های متفاوت است و نشان از نقطه اوج همدلی و هماهنگی احزاب مختلف در درون خانه احزاب دارد.
میرمحمدی با بیان این نکته یکی از ضرورت های فعالیت خانه احزاب، اعتماد سازی در جامعه است، افزود: نتیجه همه این نشست ها و گفت و گوها و گرفتن تصمیم ها در درون خانه احزاب باید منجر به اعتماد سازی عمومی در جامعه شود و مردم احزاب را امین خود دانسته و به حزب به عنوان مجموعه ای که می توانند برای یافتن راه حل مشکلات جامعه و طرح مسائل خود با مسئولان به این تکیه گاه مطمئن اعتماد کنند، بنگرند‌
وی در ادامه خانه احزاب را کانون تفکر و اندیشه ورزی دانست و ابراز امیدواری کرد تا آنچه نیاز جامعه است از جلسه ها و مباحث طرح شده در خانه احزاب خارج شود و سیاسی کاری و تنگ نظری ها اثرات مخرب خود را بر آن نگذارد.
استاندار یزد تاکید کرد: باید در خانه احزاب، سیاست های هدایتی و تشویقی در زمینه امور فرهنگی و اجتماعی و دستیابی به سلامت جامعه تبیین شود تا جامعه و مسئولان هر دو از برکت این هم اندیشی و ایجاد فرایند گفت و گوی سازنده و هدفمند بهره مند شوند و در حقیقت خانه احزاب در این راه نقش اساسی به عهده دارد.
میرمحمدی کارکردهای مهم خانه احزاب را، برجسته کردن مطالبات جامعه و قرار دادن آن در دید عموم برای یافتن راه حل مشترک ذکر کرد و یادآور شد: خانه احزاب باید مردم را نسبت به مسائل مختلف و رویدادهای پیرامون حساس کند و البته این امر با تشویش اذهان و التهاب آفرینی در جامعه متفاوت است چرا که همه باید بکوشیم تا طرح نظرهای مختلف در فضایی آرام، به دور از تنش و منطقی دنبال شود تا بتوان برای مطالبات اجتماعی راهکاری اصولی و نتیجه بخش ارائه کرد.
میرمحمدی در ادامه یکی دیگر از کارکردهای احزاب را رواج نقد منصفانه، آگاهانه و همراه با ارائه راهکار و ارتقاء روحیه نقدپذیری در جامعه دانست و اظهار کرد: همه باید از انتقاد صحیح استقبال کنیم چرا که هیچ چیز برای اصلاح امور، بیش از انتقاد سازنده ارزشمند نیست.
وی افزود: هرگز از انتقاد ناراحت نشوید و دست انتقاد کننده ای که با بیان صحیح و ارائه راهکار به توانمندتر شدن شما کمک می کند را ببوسید و این روش نقد را سبب اصلاح گفتار، کردار و حرکت خود بدانید.
استاندار یزد تصریح کرد: تلخ ترین انتقاداتی که سبب اصلاح امور، عیان کردن نقاط ضعف و کمک به تسریع فرایند پیشرفت فردی و اجتماعی شود را چون عسل شیرین بدانید.
میرمحمدی در این ارتباط توضیح داد: چرا که پذیرش چنین نقدی سبب ایجاد ظرفیت بالای وجودی در شما و پختگی، تجربه و صلابت اجتماعی شما خواهد شد و قدرت تمیز مسائل را در ذهن شما افزایش خواهد داد.
وی تصریح کرد: پذیرش نقد سازنده و مصلحانه، تحمل نظر مخالف، حرمت نهادن به منتقدان دلسوز و آگاه و تسهیل روند گفت و گو و تعامل می تواند جامعه را به سمت تعالی و پیشرفت هدایت کند و بسیاری از مشکلات مسئولان و مردم را نیز رفع کند و به نتایج بسیار مطلوب ختم شود.
استاندار یزد بیان کرد: از کارکردهای اصولی و محوری دیگر احزاب، تلاش در راستای ارائه آموزش همگانی و نهادینه کردن قانون گرایی در جامعه است ، چون همه باید به قانون ولو اینکه آن را درست نمی دانند احترام بگذارند و احزاب بکوشند تا روند اصلاح قوانین را از طرقی که در قانون مشخص شده پیگیری کنند.
میرمحمدی با بیان اینکه فعالیت حزبی نباید برای افراد هزینه زا و دارای امتیاز منفی باشد، گفت: همه باید از افرادی که سابقه کار حزبی دارند حمایت کنند و این امر را به منزله امتیاز مثبت و توانمندی فرد به حساب آورند و عضویت افراد در احزاب به خصوص در فرایندهای گزینشی و استخدامی نباید باعث ایجاد مشکل و مساله ای برای فرد شود و قطعا اگر موردی در این خصوص بوده باید جبران و اصلاح شود.
استاندار یزد افزود: احزاب باید در ارتباط با مدیران و مسئولان ، فرایند انتقال مطالبات اجتماعی را ایجاد کند و بکوشند تا صدای جامعه باشند و خواست عمومی مردم را به صورت های مختلف و مناسب برجسته نمایند تا مورد توجه مدیران قرار گیرد و مدیران نیز در برابر احزاب مسئول هستند و باید پاسخگوی مطالبات اساسی، قانونی و مردمی احزاب باشند.
وی نقش احزاب در شکل گیری جریان های فکری و اجتماعی و ایجاد شور و نشاط و بلوغ سیاسی و فکری در جامعه را، اساسی و ارزنده ذکر کرد و یادآور شد: فعالیت احزاب در جامعه نباید تنها به دوران انتخابات محدود شود چرا که ایجاد زمینه مشارکت فعال و آگاهانه مردم در انتخابات تنها یکی از کارکردهای احزاب است.
استاندار یزد در ادامه بر تعهد دولت تدبیر و امید و مجموعه مدیران استان بر حمایت از فعالیت های قانونی احزاب تاکید کرد و گفت: این کمک ها و حمایت ها باید تسهیل کننده حرکت خانه احزاب و احزاب استان باشد و همچنین موجب وابستگی و ایجاد تعهد در آنان نسبت به ادای دین متقابل به دولت نشود تا به استقلال و آزادی عمل آنها لطمه وارد نگردد.
خانه احزاب استان یزد همزمان با ایام الله دهۀ فجر انقلاب اسلامی و با حضور مسئولان کشوری در سال 1395فعالیت خود را آغاز کرده است.
22 حزب به صورت فعال در استان یزد با گرایش‌های مختلف سیاسی فعالیت دارند.
7536*2047* دریافت کننده:کاظم سبحان زاده**انتشار- عباسقلی اشکورجیری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۶۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکتب «گل آقا» در بخش طنزپردازی امروز پیاده سازی شود

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر سه شنبه در آیین هشتمین جشنواره طنز پهلو به مناسبت گرامیداشت زنده یاد کیومرث صابری فومنی (گل آقا) در سالن اجتماعات ارشاد اسلامی فومن اظهار کرد: گیلان استان مفاخرخیز و مستعدپرور است و این مهم را می توان در بخش های مختلف جست و جو کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه نقد سبب اصلاح امور می شود، گفت: نقد منصفانه از دستگاه ها و مسوولان در جامعه بسیار موثر است.

عباسی با انتقاد از برخی نقدهای غیرواقع و غیرمنصفانه از سوی برخی رسانه ها بیان کرد: انعکاس مشکلات و مسائل در قالب ها و چارچوب های خاص منجر به اصلاح می شود.

وی با اشاره به نقش نظارتی اصحاب رسانه و خبرنگاران افزود: خبرنگاران نقش نظارتی در جامعه ایفا می کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه نقدهای منصفانه تلخ و گزنده نیست، گفت: الگوپذیری رسانه ها در نقدپردازی از کیومرث صابری فومنی مورد توجه قرار گیرد.

عباسی با اشاره به اثرگذاری طنز گل آقا در لایه های مختلف بیان کرد: طنز گل آقای استاد صابری فومنی در چارچوب خاص و مرزهای اخلاقی حرکت می کرد.

وی با بیان اینکه نسل جوان امروز تشنه نقدپردازی گل آقایی است، افزود: مکتب گل آقا باید در بخش طنزپردازی امروز پیاده سازی شود.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم تزریق امید در جامعه بیان کرد: ایجاد نشاط اجتماعی در قالب های طنز در اولویت قرار گیرد.

کد خبر 6093425

دیگر خبرها

  • قول استاندار کرمان برای رفع مشکلات کارگران
  • دولت دنبال رفع دغدغه‌های معلمان است + فیلم
  • دخترم عکس‌های شرم‌آوری از خود در فضای مجازی گذاشت و آبرویم را بُرد / دیگر نمی‌‌توانم او را تحمل کنم!
  • نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان روز کار و کارگر را تبریک گفتند
  • فضای مدارس استان قزوین فرسوده است
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • مکتب «گل آقا» در بخش طنزپردازی امروز پیاده سازی شود
  • تنگنای معیشتی کارگران در سال ۱۴۰۳/ جامعه کارگری مخالف ورود مجلس به موضوع تعیین مزد است
  • نگاه قضات در دستگاه قضایی باید سازنده باشد
  • استاندار هرمزگان: خلیج فارس خانه ایرانی‌ها‌ست