Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، منصور اخلاقی‌پور در نشست کمیته ساماندهی سمینارها، همایش‌ها و کارگاه‌های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی هرمزگان بر حساسیت این موضوع تاکید کرد و اظهار داشت: این سمینارها مستقیما بر روح و روان مردم و فرهنگ جامعه تاثیر می‌گذارند و باید نظارت لازم بر محتوا و شکل برگزاری آن صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به یکی از سمینارهای برگزار شده درمرکز استان هرمزگان در تیرماه اشاره کرد و افزود: مدرس این سمینار که در تبلیغات به عنوان " دکتر" معرفی شده بود پس از بررسی مشخص شد که دارای مدرک تحصیلی دیپلم و در حال تحصیل در مقطع فوق دیپلم بوده و به طور کلی صلاحیت تدریس آن موضوع سمینار را نداشته است.

وی گفت: تعدد متولیان صدور مجوز جهت برگزاری سمینارها و کارگاه‌های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی موجب شده تا ضمن ایجاد سردرگمی برای موسسات دارای مجوز رسمی، زمینه بروز تخلفات افراد بدون مجوز فراهم شود.

مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان تاکید کرد: استفاده از عناوین فریب دهنده و پوپولیستی برای جذب مخاطب به هر قیمتی و همچنین افزودن پیشوندهای پروفسور، دکتر و استاد بدون مدرک مستدل به ویژه در زمینه روانشناسی زرد برای این سمینارها و کارگاه‌ها باب شده که نیازمند نظارت مناسب است.

اخلاقی‌پور با بیان اینکه موضوعات آموزشی را باید جدی گرفت، خاطر نشان کرد: آسیب این همایش‌های غیرعلمی به ویژه در زمینه آموزش‌های خانواده می‌تواند موجی از فرهنگ‌های کاذب را در خانواده‌ها و جامعه بسط و گسترش دهد که تبعات آن در بلند مدت نمود خواهد یافت.

وی یادآور شد: البته از سوی دیگر نیز باید از موسسات و سازمان‌های رسمی و مجوزدار در این زمینه و همچنین برگزاری سمینارها و همایش‌های اصولی و مورد نیاز جامعه حمایت کرد و برای ارتقا کمی و کیفی آنها همکاری لازم را اعمال نمود تا شاهد برگزاری برنامه‌هایی با حضور اساتید برجسته کشوری و حتی بین‌المللی در هرمزگان باشیم.

وی تصریح کرد: جهت جلوگیری از آسیب‌های احتمالی برگزاری سمینارهای غیرعلمی و حمایت از برگزاری کارگاه‌ها و سمینارهای مورد نیاز جامعه در این کمیته آئین نامه‌ای تنظیم شده که جهت تصویب و اجرا به شورای فرهنگ عمومی استان ارسال می‌شود تا به یک وحدت رویه و نظارت حداکثری دست یابیم.

مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان با بیان اینکه برخی می‌گویند چرا برای خود و استانداری کار و دردسر جدید می تراشید، این امورات غیر ضروری را به دستگاه‌های دیگر محول کنید، تاکید کرد: رویکرد ما در اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری رسیدگی به امورات فرهنگی و اجتماعی است که تا به حال مورد توجه کافی و لازم قرار نگرفته‌اند و در این زمینه حاضریم هر هزینه‌ای را بپردازیم.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۹۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه هشدار دهنده وزیر ورزش خطاب به تاج

به گزارش ورزش سه و به نقل از رسانه اطلاع رسانی وزارت ورزش،  در نامه کیومرث هاشمی خطاب به رییس فدراسیون فوتبال آمده است: «همان‌طور که مطلع هستید موضوع امکان حضور بانوان محترم علاقه‌مند فوتبال در ورزشگاه‌های کشور در شرایطی مورد موافقت مراجع تصمیم‌گیرنده قرار گرفت که فدراسیون فوتبال به عنوان متولی فوتبال کشور و هم‌چنین باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال در جهت بهبود زیرساخت‌ها، ساماندهی هر چه بهتر هواداران زن و مرد و هم‌چنین ارتقای جو اخلاقی و فرهنگی حاکم بر استادیوم‌های فوتبال تلاش کنند که متأسفانه نه تنها شاهد بهبود شرایط فرهنگی حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال نیستیم، بلکه شاهد بروز و ظهور صحنه‌ها و اتفاقاتی هستیم که هرگز در شأن هواداران ایرانی نبوده و متأسفانه رفتار برخی هوادارنماها زمینه ایجاد خدشه بر منزلت و کرامت زن ایرانی را نیز فراهم کرده است که رصد و کنترل این افراد معدود وظیفه باشگاه‌هاست.

هاشمی در این نامه تاکید کرده است: «معتقدم بروز این نوع حوادث، ناشی از فقدان برنامه جامع فرهنگی برای بهبود جو حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال و هم‌چنین ناشی از کم‌توجهی برخی باشگاه‌های فرهنگی ورزشی فوتبال کشور است که متأسفانه لفظ «فرهنگی» را به عاریه یدک کشیده و فاقد اهتمام لازم برای ساماندهی هواداران خود هستند. بر همین اساس باید تأکید کنم مشاهده این نوع اتفاقات که دل مردم علاقمند به ورزش‌ کشور را نیز به درد آورده، به هیچ عنوان برای مجموعه ورزش کشور قابل قبول نبوده و همان‌طور که بارها تأکید کرده‌ام؛ «ورزش بدون ارزش برای نظام جمهوری اسلامی ایران فاقد اعتبار است».

و اما درخواست وزیر: با استفاده از ظرفیت قانونی در فدراسیون فوتبال، محرومیت خاطیان و هم‌چنین ارسال گزارش آسیب‌شناسی با محوریت بررسی علل وقوع حوادث این‌چنینی ظرف یک هفته، تدابیر لازم جهت ساماندهی دائمی هواداران با رویکرد قبول مسئولیت از سوی باشگاه‌ها پیش‌بینی شده و مراتب برنامه‌ریزی‌های عملیاتی در اسرع وقت به این وزارتخانه منعکس شود.

در پایان نامه قید شده: بدیهی است معاونت قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، تحقق این مأموریت مهم را تا اخذ نتایج ملموس با جدیت هر چه تمام‌تر پیگیری خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • فیلم| ساماندهی عرصه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد
  • اعتراض برخی دانشجو معلمان به نحوه گزینش در آموزش و پرورش استان گیلان
  • برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • اعلام زمان برگزاری دومین حراج سکه در ۱۴۰۳ | جزئیات و نحوه واریز وجه
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی
  • نامه هشدار دهنده وزیر ورزش خطاب به تاج
  • برگزاری همایش توجیهی و آموزشی زائران حج تمتع در تبریز
  • برگزاری مسابقات والیبال بانوان فرهنگی در هرمزگان
  • برگزاری کارگاه آموزشی مهدویت در لرستان