Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@13:08:03 GMT

نخستین پارک آبخیز هرمزگان در بندرعباس احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۳۹۷۹۰

نخستین پارک آبخیز هرمزگان در بندرعباس احداث می‌شود

بندرعباس - معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان از احداث نخستین پارک آبخیز در استان هرمزگان با مشارکت بخش خصوصی در بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از منابع طبیعی هرمزگان، ابوالقاسم حسین‌پور اظهار داشت: براساس مطالعات انجام شده این پارک در حوزه پایلوت طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز در منطقه هماگ بندرعباس احداث خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه منطقه هماگ برای احداث این پارک، افزود: قرار داشتن در ارتفاعات و بهره‌مندی از شرایط آب و هوایی مناسب از جمله ویژگی‌های این منطقه است که نقش بسزایی در جذب گردشگر و توانمندسازی جوامع محلی و صیانت از منابع طبیعی دارد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اجرای این طرح را ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی تصریح کرد: ایجاد آبشار مصنوعی، توسعه فضای سبز و درختکاری در سطح ۱۰ هکتار از جمله فضاهای پیش‌بینی شده برای این پارک است.

حسین‌پور خاطرنشان کرد: پارک آبخیز هماگ با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های حوزه آبخیز سراب جاماش در جهت توسعه طبیعت‌گردی و بهبود معیشت جوامع محلی احداث می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۹۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس

راضیه سلطان عباسی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران هرمزگان گفت: داوطلبان پذیرش در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴  می‌توانند بصورت غیر حضوری به درگاه paziresh.whc.ir مراجعه یا با شماره ۰۹۱۷۵۴۷۶۷۰۰ تماس بگیرند.

وی گفت: داوطلبان همچنین برای نام نویسی حضوری می‌توانند به آدرس خیابان آیت الله غفاری، روبروی فرهنگسرای طوبی، مدرسه علمیه الزهراء (س) مراجعه کنند.

عباسی افزود: تحصیل رایگان، اعطای مدرک سطح ۲ (کارشناسی)، تحصیل در مقاطع عالی، بهرمندی از خوابگاه و مهدکودک از مزایای نام نویسی در حوزه‌های علمیه خوهران است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک داتیک بندرعباس
  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند