Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد-ایرنا- معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: امسال یک میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از چاپ و نشر کتاب در این استان اختصاص می یابد.

به گزارش ایرنا، رضا رضایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال گذشته 700 میلیون ریال اعتبار برای حمایت از چاپ و نشر 260 عنوان کتاب در استان اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: حمایت از چاپ و خرید کتاب هر ساله انجام می شود و امسال اعتبار اختصاص یافته در این زمینه 30 درصد افزایش یافته است.
وی حمایت از چاپ کتاب های ارزشمند را از دیگر اقدامات حمایتی این اداره کل در حوزه کتاب عنوان کرد.

* نویسندگان کتاب بیمه می شوند
رضایی در بخش دیگر سخنان خود درباره بیمه نویسندگان گفت: بیمه این هنرمندان و از سال گذشته میسر شده است و نویسندگان برای استفاده از مزایای بیمه باید دست کم 2 کتاب در حوزه بزرگسالان و یا سه کتاب در حوزه کودکان و نوجوان به چاپ رسانده باشند.
وی افزود: با وجود اطلاع رسانی های انجام شده تا کنون هیچ متقاضی برای بیمه نویسندگان مراجعه نکرده است.
به گفته وی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت نیمی از حق بیمه نویسندگان را تقبل کرده است.

* 2 میلیارد ریال برای اهدای کتاب
معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، اهدای کتاب را از دیگر اقدامات حمایتی بریا توسعه ترویج کتاب و کتاب خوانی عنوان کرد و افزود: سالانه 2 میلیارد ریال اعتبار برای خرید و اهدای کتاب به کتابخانه های مختلف و با اولویت کتابخانه های روستایی و مناطق ویژه اجتماعی هزینه می شود.

* حضور 12 ناشر استانی در نمایشگاه کتاب
رضایی به برگزاری نمایشگاه کتاب در استان اشاره و اظهار کرد: کتاب فروشی هایی که نمایندگی یکی از انتشارات را دارند می توانند در این نمایشگاه حضور داشته باشند و در غرفه ای که به آنان واگذار می شود نسبت به عرضه کتاب مبادرت ورزند.
معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: 12 ناشر از این استان در این نمایشگاه حضور دارند.
وی گفت: پیش فروش بن کارت های نمایشگاه کتاب از 23 مهر آغاز شده و تا 29 مهر ماه ادامه داشت و افرادی که موفق به پیش خرید این بن ها نشده اند می توانند در روزهای فعالیت نمایشگاه در محل نمایشگاه ها از بانک عامل نسبت به تهیه بن کارت تخفیف اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: متقاضیان خرید کتاب از نمایشگاه، از تخفیف 20 درصدی بن های خرید کتاب بهره مند می شوند و غرفه دارن نیز کتاب های خود را با دست کم 10 درصد تخفیف عرضه می کنند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ???? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۴۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ این نمایشگاه با محوریت هنرستان‌ها و معرفی مشاغل دایر شده است و دانش آموزان از شهرستان‌های مختلف در این رویداد مشارکت دارند.
معرفی رشته‌های هنرستانی، آشنایی با مشاغل مختلف، کمک به انتخاب رشته‌های تحصیلی، توسعه فرهنگ کارآفرینی از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه و معرفی مشاغل است.

در این نمایشگاه دست سازه‌ها و تولیدات هنر آموزان استان از هنرستان‌های بجنورد، شیروان، فاروج، غلامان، راز، اسفراین، گرمه، مانه، سملقان و جاجرم در ۱۴ غرفه عرضه شده است.

بیش از ۱۳هزارو ۴۳۰ دانش آموز و هنرجو در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش خراسان شمالی تحصیل می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد