Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر ملی ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار ضمن انتقاد از برخی تحرکات اجتماعی داخل کشور که برای اعتراض به پروژه‌های سدسازی دولت ترکیه شکل گرفته است، گفت: این موضوع با جدیت توسط وزارت خارجه کشور دنبال می‌شود و ستاد مقابله با گرد و غبار به عنوان همکار در تامین اطلاعات فعال است.

ضیاءالدین شعاعی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد تاثیرات اجرای پروژه گاپ « GAP» و یا  Guneydogu Anadolu Projesi توسط دولت ترکیه، اظهار کرد: بر اثر اجرای پروژه گاپ توسط دولت ترکیه صد درصد آب فرات و ۶۸ درصد آب دجله کنترل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای این پروژه باعث به هم خوردن اقلیم کشورعراق می‌شود که این وضعیت روی ایران تاثیرگذار است و کشور ما نسبت به این موضوع نگرانی دارد.

وی افزود: این‌ها موضوعاتی است که از سوی وزارت امورخارجه و وزارت نیرو دنبال می‌شود و در حیطه کاری آن‌ها قراردارد البته ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار نیز به عنوان همکار در این زمینه فعالیت دارد و جمع‌آوری اطلاعات و پیش‌بینی تاثیرات پروژه گاپ در وقوع گرد و غبار را مستند می‌کند.

مدیر ملی ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار در مورد حرکت‌های مردمی داخل کشور برای مقابله با تداوم اجرای پروژه گاپ گفت: سرو صداهایی که در کشور راه افتاده است و کمپین‌هایی که در این زمینه شکل می‌گیرد متاسفانه اثر منفی روی روند کار اجرایی و قانونی داشته است.

شعاعی با اشاره به اینکه این موضوع از طریق وزارت امورخارجه با جدیت دنبال می‌شود، تاکید کرد: آقای عراقچی به‌طور ویژه این موضوع را دنبال می‌کند و حتی کمیته‌ای در وزارت خارجه در این باره شکل گرفته است و امیدواریم تعامل با ترکیه را به نحو مطلوب جلو ببریم.

وی اظهار کرد: پروژه‌ای در ترکیه اجرا شده و باید طوری هماهنگی و همکاری داشته باشیم که کمترین تاثیر زیست محیطی را به دنبال داشته باشد. ترکیه نیز قول داده که آماده هر گونه بحث و مذاکره برای مدیریت این موضوع است.  

به گزارش ایسنا، در اجلاس بین‌المللی گرد و غبار که تیرماه سال ۹۶، در تهران برگزار شد؛رئیس جمهور کشورمان نسبت به روند کنترل آب رودخانه‌های دجله و فرات توسط دولت ترکیه انتقاد کرد و تاکید کرد که معضلات محیط زیستی از جمله گرد و غبار،موضوعی فرامرزی است چون در صورت وقوع، بسیاری از مناطق را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

افزون بر این، اخیرا عباس عراقچی - معاون وزیر امور خارجه کشور- در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ادعای مسئولان ترکیه در ارتباط با بحث پروژه گاپ، گفت: آنها ادعا می‌کنند که تبعات زیست محیطی این پروژه‌ را روی کشورهای اطراف در نظر گرفته‌اند. در حالی که این ادعای آنها است و ما نسبت به صحت این ادعا هنوز قانع نشده‌ایم، از دیگر سو کارشناسان ایران، عراق و سایر کشورهای اطراف، دیدگاه‌های دیگری در این زمینه دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۱۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از بلومبرگ، پس از ادعای تل‌آویو مبنی بر اینکه آنکارا نیز مانع دسترسی کشور‌های ثالث به بنادر ترکیه جهت تجارت با اسراییل شده است، ترکیه روابط تجاری خود با رژیم صهیونیستی به طور کامل به حالت تعلیق درآورد.

بلومبرگ به نقل از دو مقام ترکیه‌ای آگاه به امور مدعی شد که تمام صادرات و واردات ترکیه به مقصد و از مبدا اسراییل، تعلیق شده است.

یسرائیل کاتز، وزیر خارجه صهیونیست‌ها به طور جداگانه مدعی شد که آنکارا همچنین اقدام به ممانعت از واردات و صادرات مرتبط با اسراییل در بنادر ترکیه کرده است. وی با متهم کردن آنکارا به نقض توافقات تجاری با تل‌آویو، گفت که به «وزارت خارجه اسراییل دستور داده است تا با تمرکز بر سایر کشورها، به‌دنبال جایگزین باشند.»

وزیر خارجه صهیونیست‌ها درباره اینکه کدام بنادر ترکیه از مراودات تجاری با تل‌آویو ممانعت به عمل آورده‌اند، شفاف‌سازی نکرد. به گفته یک منبع دیپلماتیک به المانیتور، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در حال حاضر تاثیرات تصمیم ترکیه درباره توقف صادرات را تایید کرده است.

ترکیه در ماه آوریل اعلام کرد این کشور تا زمان اعلام آتش‌بس در نوار غزه، صادرات طیف گسترده‌ای از محصولات خود را به اسراییل محدود خواهد کرد. براساس اعلام وزارت تجارت ترکیه، این محدودیت ۵۴ محصول مختلف شامل آهن، سنگ مرمر، فولاد، سیمان، آلومینیوم، آجر، کود شیمیایی، تجهیزات ساختمانی و همچنین سوخت موشک و هواپیما را شامل می‌شود.

دیگر خبرها

  • انتقاد امام جمعه اردبیل از وزارت نیرو در مدیریت سدها
  • مشارکت‌های مردمی چشم انتظار تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی هستند
  • مشارکت‌های مردمی همزمان با تزریق زمین در نهضت ملی مسکن
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیست‌ها
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیستها
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد