Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-29@23:16:49 GMT

محمد بن سلمان: به سمت اسلام میانه‌رو می‌رویم

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۴۲۰۰۷

خرداد:ولیعهد عربستان ضمن اعلام آمادگی برای نابودی تمامی کسانی که تفکرات افراطی دارند، گفت: ما به "اسلام میانه رو" که از تمامی فرهنگ‌ها استقبال می‌کند، باز خواهیم گشت. این در حالی است که یک نویسنده عربستانی در توئیتی با هشدار نسبت به گرفتار شدن عربستان به شکل دیگری از افراط‌گرایی در جریان این تحول، لازمه تحقق این وعده را در آزادی‌های عمومی در این کشور دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خرداد، به نقل از روزنامه القدس العربی چاپ لندن، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در جلسه گفت‌وگو محور در انجمن "طرح آینده سرمایه‌گذاری" که در ریاض برگزار شد، ضمن تاکید بر آمادگی برای مقابله با افراط گرایی در اسرع وقت،‌ گفت: کسانی که دارای تفکرات افراطی هستند را نابود خواهیم کرد و زندگی عادی خواهیم داشت، ما به اسلام میانه رو که پذیرای تمامی فرهنگ‌هاست، باز خواهیم گشت.

بن سلمان با تاکید بر اینکه عربستان این تفکرات افراطی را نابود خواهد کرد، افزود: طرح بیداری در عربستان تنها از سال ۱۹۷۹ میلادی اجرا شد، ما ۳۰ سال دیگر را برای مقابله با تفکرات افراطی ضایع نخواهیم کرد.

ولیعهد عربستان در ادامه تاکید کرد: انسان عنصر اصلی است که در پروژه "نئوم" بر آن تکیه خواهد شد و زندگی مردم عربستان هرگز بیهوده از بین نخواهد رفت.

بن سلمان درباره پروژه نئوم که از بزرگترین تولید کننده انرژی خورشیدی جهان برخوردار است، گفت: عربستان از مزایای این پروژه مانند موقعیت جغرافیایی و انرژی‌های خورشیدی و بادی که انرژی زیادی را برای پروژه فراهم می‌کند، بهره‌مند خواهد شد.

وی افزود: آغاز کار از صفر به طرح ویژگی بزرگی می‌بخشد و ما به دنبال استفاده از ربات‌ها بیشتر از انسان‌ها هستیم، همچنین در این طرح از پهپادها برای جابه‌جایی استفاده خواهد شد و تفاوت زندگی با اجرای این طرح با امروز بسیار زیاد خواهد بود.

ولیعهد عربستان اعلام کرد، پروژه نئوم بخشی از طرح تحول ۲۰۳۰ عربستان بوده و مساحت آن بالغ بر ۲۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع و شامل دو جزیره تیران و صنافیر است.

قاهره در سال جاری میلادی به صورت رسمی از دو جزیره مذکور به نفع عربستان دست کشید.

بن سلمان تاکید کرد، طرح احداث شهر نئوم فرصت‌های خیالی را ایجاد می‌کند.

وی در این انجمن که ۲۵۰۰ شخصیت از ۶۰ کشور در ریاض حضور داشتند، گفت: علاوه بر طبیعت زیبای این منطقه که برخوردار از دشت‌ها، جزایر و ارتفاعات پوشیده از برف در زمستان و آب و هوای معتدل در تابستان با دستکم ۱۰ درجه خنک‌تر از سایر مناطق اطرافش است، ۱۰ درصد از تجارت جهانی این منطقه از طریق دریای سرخ انجام می‌شود.

این در حالی است که جمال خاشقجی، نویسنده عربستانی با انتشار توئیتی هشدار داد، رهایی از افراط گرایی که ولیعهد قول آن را داده باید شامل آغاز آزادی‌های عمومی در عربستان باشد که مهم‌ترین پایه‌های مبارزه با افراط‌گرایی هستند.

خاشقجی در ادامه نسبت به خروج عربستان از یک شکل از افراط گرایی به شکلی دیگر هشدار داد.

برچسب ها: محمد بن سلمان ، اسلام میانه‌رو ، عربستان

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۲۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد صلاح در فهرست فروش لیورپول قرار گرفت

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد صلاح بهترین گلزن تاریخ باشگاه لیورپول و نزد هواداران از جایگاه خاصی برخوردار است. او یکی از بهترین بازیکنان تاریخ این باشگاه انگلیسی است. صلاح تابستان سال قبل تا آستانه جدایی از لیورپول پیش رفت. الاتحاد عربستان سخت به دنبال جذب ستاره مصری لیورپول بود و پیشنهاد وسوسه‌انگیزی را به او ارائه داد اما مخالفت یورگن کلوپ باعث شد صلاح در نهایت در لیورپول باقی بماند.

بیشتر بخوانید: رافت: تعویض‌های اوسمار پرسپولیس را زمین زد

شبکه HTIC انگلیس اعلام کرد مایکل ادواردز، مدیر اجرایی باشگاه لیورپول، پس از حاشیه‌سازی اخیر محمد صلاح و درگیری لفظی‌اش با یورگن کلوپ، با جدایی این بازیکن در تابستان پیش رو و حضورش در لیگ عربستان اعلام موافقت کرده است و به این ترتیب باید منتظر حضور این فوق ستاره مصری در لیگ حرفه‌ای عربستان بود.

در این گزارش شبکه انگلیسی آمده است یک تیم عربستانی پیشنهاد دستمزد هفتگی سه میلیون پوندی را به صلاح داده که بالاتر از حقوق کریستیانو رونالدو در النصر است.

صلاح تا ژوئن ۲۰۲۵ با لیورپول قرارداد دارد و باشگاه انگلیسی برای فروش این بازیکن ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون پوند طلب خواهد کرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228877 برچسب‌ها لیورپول

دیگر خبرها

  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • محمد صلاح در فهرست فروش لیورپول قرار گرفت
  • لیورپول محمد صلاح را در لیست فروش گذاشت
  • با وجود اختلاف با کلوپ؛ محمد صلاح در لیورپول می‌ماند
  • شایعه داغ در اصفهان؛ «محمد» نام جدید ژوزه مورایس؟
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان