Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال سطح زیر کشت کلزا به دلیل خشکسالی و کم بودن منابع آبی ۱۰ درصد کاهش داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ذبیح الله غریب مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با جهانبین نیوز، اظهار کرد: امسال سطح زیر کشت کلزا به دلیل خشکسالی و کم بودن منابع آبی ۱۰ درصد کاهش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



غریب با بیان اینکه برداشت کلزا از مزارع خرداد ماه آغاز می شود؛ افزود: کشت کلزا از نیمه اول شهریور ماه در استان آغاز و تا نیمه مهرماه ادامه داشت.

وی، عمده ارقام محصول کلزا در چهارمحال و بختیاری را اکاپی و نپتون بیان کرد و گفت: شهرستان‌های لردگان، شهرکرد و بروجن به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص دادند.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: در سال زراعی جاری نزدیک به ۶۳۰ تن کلزا در استان برداشت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار برابر رشد داشت.

کلزا گیاهی با مصارف خوراکی است که در شرایط مساعد دمایی و مناطق معتدل رشد می‌کند و یکی از با کیفیت‌ترین دانه‌های روغنی به شمار می‌رود.

روغن این گیاه به دلیل داشتن اسید‌های چرب اشباع نشده و فاقد کلسترول و همچنین درصد بسیار پایین اسید اروسیک، از کیفیت تغذیه‌ای بالایی برخوردار است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۲۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های ورزشی ۱۹ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ در این مجموعه خبری می‌توانید ببینید:

- اجرای بزرگترین مجتمع پرورش اسب کشور درشهرکرد

- مسابقات فوتسال یادواره شهید هادی به میزبانی شهرکرد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • کاهش ۳۱ درصدی حوادث ریلی مهم/حوادث درجه یک ۶درصد افزایش یافت
  • تأمین برق طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های ورزشی ۱۹ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • اوضاع وخیم ذخایر آبی در ۱۱ استان کشور؛ آب پنج سد تهران کاهش ۵ درصدی دارد
  • اوضاع وخیم ذخایر آبی در ۱۱ استان کشور/ آب پنج سد تهران کاهش ۵ درصدی دارد
  • ۶۴۰ هکتار از باغ‌های چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شد
  • ۶۴۰ هکتار از باغات چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شدند
  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • موافقت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با ۹۵ درصد درخواست انشعاب خاص
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران