Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-27@05:22:21 GMT

فعالیت‌ گمرک باشماق کردستان از سرگرفته شد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۴۳۰۴۸


به گزارش بی‌باک نقل از گمرک، مدیرکل گمرک باشماق مریوان در کردستان لحظاتی پیش از آغاز مجدد فعالیت های گمرکی در این مرز خبر داد و اعلام کرد: کلیه رویه‌های گمرکی در این گمرک شامل صادرات، ترانزیت و واردات صبح امروز از سر گرفته شد و حتی اجازه انجام تشریفات گمرکی فرآورده‌های نفتی نیز صادر شد.

جهانگیر بخشی با اعلام این مطلب گفت: بخش مسافری این گمرک نیز در روزهای گذشته فعالیت های خود را آغاز کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بخشی گفت: در حال حاضر تمامی رویه‌های گمرکی بر اساس سیاست‌های جدید تسهیل صادرات در گمرک باشماق به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد و بر اساس تسهیلات جدید گمرکی، کالاهای صادراتی از تمامی نقاط کشور به روش الکترونیکی از طریق سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرآمرزی به گمرک اظهار و صرفا به هنگام خروج از مرز این کالاها کنترل می‌شود.

وی افزود: سرعت انجام تشریفات صادرات کالاها و ترانزیت در این گمرک در سالجاری افزایش قابل توجهی داشته است و سالانه شش میلیارد دلار ترانزیت و 500 میلیون دلار صادرات غیرنفتی در مرز رسمی باشماق مریوان انجام می‌گیرد.

بخشی گفت: سهم گمرک باشماق مریوان از صادرات استان کردستان 85 درصد است و عمده محصولات صادراتی استان کردستان نیز شامل کالاهای کشاورزی، صنعتی و غذایی و آشامیدنی است که بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص می‌دهند.

به گفته مدیرکل گمرک باشماق مریوان آنچه که وضعیت مرز باشماق مریوان را با وجود شرایط خاص کشور عراق به سامان رسانده است، علاوه بر الکترونیکی شدن رویه ها، مدیریت واحد در این مرز است که خوشبختانه عملکرد 7 ماهه این گمرک در بخش‌های مختلف در سطح عالی بوده است.

مرز باشماق به عنوان اولین بازارچه مرزی استان کردستان فعالیتش را در سال 1373 شروع کرده و به فاصله تقریبی17 کیلومتر از شهر مریوان و در جوار روستای مرزی باشماق ساخته شد.

گمرک باشماق تا اولین شهر مرزی با کشور عراق و استان سلیمانیه (شهر پینجوین) حدود شش کیلومتر و تا مرکز استان سلیمانیه (شهر سلیمانیه) حدود 130کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/ب


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۳۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ موسوی با بیان اینکه سالانه هفت هزار تن آثار مسی در استان تولید می‌شود، گفت: این میزان تولیدات توسط سه هزار هنرمند فعال در حوزه مسگری انجام می‌شود و همچنین سه هزار هنرمند نیز در زمینه چاقوسازی و دیگر رشته‌ها فعال هستند.

وی در ادامه به فعالیت حدود چهار هزار گیوه دوز در استان اشاره کرد و افزود: هنرمندان گیوه دوز به صورت خانواری در امر تولیدات این هنر دستی فعال هستند که مشارکت قشر‌های مختلف مردم در حوزه صنایع دستی را نشان می‌دهد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم این اداره کل در سال جهش تولید با مشارکت مردم، حمایت از هنرمندان صنایع دستی است، گفت: هم اکنون مواد اولیه رشته‌های هنری نظیر مس و ملیله، گران بوده که در حد توان خود حمایت‌های لازم را برای تهیه آنها در دستور کار قرار داده ایم.


وی با بیان اینکه این اداره کل در سال گذشته حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال وام به متقاضیان صنایع دستی پرداخت کرد، افزود: در مجموع با احتساب اعتبارات سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، این تسهیلات به حدود ۸۰۰ متقاضی اعطاء شد.

موسوی با تأکید بر اینکه پرداخت وام به هنرمندان صنایع دستی در راستای رونق بخشی به کار آنها و تهیه مواد اولیه و خرید تجهیزات انجام می‌شود، گفت: ایجاد اشتغال در بخش صنعت هزینه‌های بالایی دارد، اما در حوزه صنایع دستی با مبلغ کمتری می‌توان اشتغالزایی کرد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه سود بانکی تسهیلات پرداختی چهار درصد و به نوعی قرض الحسنه است، ادامه داد: این نوع تسهیلات برای ایجاد اشتغال خانگی صنایع دستی نقش اساسی دارد و می‌تواند اثرگذاری بهتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات در تحقق نامگذاری شعار سال بسیار موثر است، افزود: طبق پیش بینی‌ها اشتغال صنایع دستی استان طی امسال به حدود ۷۰۰ نفر خواهد رسید.

موسوی با بیان اینکه مهمترین عامل رونق صنایع دستی، توجه به صادرات است، گفت: یکی از برنامه‌های مهم ما طی امسال صادرات محصولات صنایع دستی به ویژه در حوزه مس، چاقو و ملیله از طریق گمرک استان است.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: هدف این اداره کل صادرات تجمیعی محصولات مختلف صنایع دستی استان است و برنامه ریزی‌ها بر این موضوع مهم بیشتر متمرکز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • پایان رقابت‌های فوتبال روستایی شهرستان مریوان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • صادرات ۱۲ هزار تُن کالا از قم در فروردین ۱۴۰۳
  • ثبت دو وقف جدید کردستان