Web Analytics Made Easy - Statcounter

هرچند که در زمان استاندار و شهردار پیشین استان و مرکز استان یاسوج طرح های زیادی از جمله واگذاری قسمتی ازآن به سازمان انرژی اتمی و حتی وزارت نفت به گوش رسید اما همه آنها یکی پس از دیگری نیز منتفی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل ازبویرخبر، پایتخت طبیعت ایران، نامی آشنا برای طبیعت دوستان ایران بوده و هست، از طرفی دیگر همه به صراحت به زیبایی ها و جاذبه های تفریحی و توریستی استان کهگیلویه وبویراحمد، از زیبایی های دنا در سی سخت گرفته تا آبشارهای خروشان یاسوج و زیبای های شلال دون باشت و جاذبه های تاریخی بلاد شاپوردهدشت و حتی طبیعت وصف ناپذیر یاسوج مرکز استان چهار فصل کهگیلویه وبویراحمد که طبیعتی زیبا و دل پذیر داشته آشنا بوده و آن را می ستایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما شاید این نام ( پایتخت طبیعت ایران)در برهه ای توانست شهریاسوج را در بین مردم به عنوان یک جاذبه توریستی و مقصدی جدید گردشگری تبدیل کند، اما نبود زیر ساختهای لازم برای بهره بروی اصولی و لازم از صنعت مهم گردشگری باعث شده که آنچنان که باید و شاید از ظرفیت های بالقوه خدادادی در این استان بهره کافی برده نشود.

 پارک جنگلی یاسوج ،مکانی زیبا و دست نخورده و تلفیقی از طبیعت زنده که برخی آن را به عنوان بام پایتخت طبیعت یا همان الماس نهفته این دیار می شناسند، این روزها حال و وضع مناسبی ندارد.

این مکان که به پارک کوهستان نیز معروف بوده، فضای زیبا، دلنشین و بکر داشته و شبها با زیر چتر قرار دادن پایتخت طبیعت، زیبایی های وصف ناپذیری را به مسافران و توریست های داخلی و خارحی هدیه می کند، اما نبود بسیاری از زیرساختهای اولیه این جایگاه زیبا و توریستی را در برزخ نابودی قرار داده است.

 هرچند در پنج سال سپری شده از دولت تدبیر و امید،طرح ها و نقشه های بیشماری برای تکمیل این پارک در نظر گرفته شد، اما هر کدام از این طرح ها بعد از سپری شدن زمان به شکست منتهی شد.

این پارک که  حتی مأمن گاه و زیارتگاه چند تن از شهدای گرانقدر گمنام دفاع مقدس نیز هست ، زیبای های وصف ناپذیری داشته که این زیبای ها به دلایل نداشتن راه آسفالته مناسب در حال فراموشی است.

هرچند که در زمان استاندار و شهردار پیشین استان و مرکز استان یاسوج طرح های زیادی از جمله واگذاری قسمتی ازآن به سازمان انرژی اتنی و حتی وزارت نفت به گوش رسید اما همه آنها یکی پس از دیگری نیز منتفی شد.

شهردار پیشین شهر یاسوج که در پارک سازی نشان دادتفکرات خاصی دارد به دنبال این بود که کار تکمیل وبهسازی این پارک را به سرانجام برساند،اما در پیشبرد این موضوع به دلیل سنگ اندازیهای متعدد از سوی برخی نهادهای مربوطه نتوانست موفق باشد که همین رابطه با سرکشی های چندین باره استاندار پیشین(سید موسی خادمی) از این مکان تفریحی هم نتوانست فرجی بگشاید.

بعد از رایزنی های متعدد و پیگیری های استاندار با مسئولان ذیربط طرح تفصیلی و کامل پارک جنگلی یاسوج در تیرماه سال جاری و در اخرین روزهای تصدی شهردار یاسوج و استاندار پیشین برای اجرای آن بر زمین زده شد و برخی از این پروژه ها نیز به اجرا گذاشته شد.

اما در حال حاضر این مسئله، "بلاتکلیفی پارک جنگلی یاسوج" به همان مسئله پیشین بازگشته و به حاشیه رفتن این پارک در وهله فعلی به دلیل برخی موضوعات مدیریتی همچنان پابرجاست که می تون از نبود جاده مناسب دسترسی به سوی این پارک تا نبود روشنایی کافی در برخی از مناطق آن را از جمله آنها دانست.

هر چند که در برخی مشاهدات نیز به یغما رفتن خاک حاصلخیز و ایجاد جاده های غیر استاندار در برخی از مناطق آن نیز مشهود بوده، که این مشکلات متعدد این پارک زیبا دربام یاسوج را در برزخ نابودی قرار داده است.

امید است با روی کار آمدن شهردار جدید یاسوج و مسئولان جدید استانداری استان ، این پارک که در دوازه سال اخیر روزکاری ناخوشی را طی کرده به سرانجام برسد و بارقه ای از امید و زیبایی را به شهر یاسوج مرکز استان هدیه دهد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۰۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی

برخی از پناهجویان افغانستانی در «جاکارتا» پایتخت اندونزی با برپایی تجمع در برابر دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نسبت به سرگردانی و بلاتکلیفی چندساله‌شان در این کشور، دست به اعتراض زدند و خواستار حمایت این نهاد برای اسکان در کشورهای دیگر شدند.

خیابان‌های شهرهای مختلف اندونزی در سال‌های اخیر شاهد تجمعات و اعتراضات بسیاری از سوی پناهجویان افغانستانی بوده است.

بسیاری از پناهجویان افغانستانی، بیش از ۱۰ سال است که به اندونزی آمده‌اند با این حال پس از گذشت این مدت، جز سرگردانی و بلاتکلیفی چیزی عایدشان نشده است.

گفته می‌شود بیشتر این پناهجویان خواستار ورود نهادهای بین‌المللی به موضوع و کمک به انتقال آنها به کشور ثالث هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پرسپولیس به توانایی فراموشی نیازمند است!
  • تجربه خاطراتی از ماجراجویی و لحظاتی شاد در دل طبیعت
  • نگاهی به طبیعت پارک ملی ساریگل از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • پارک های جنگلی، اکوسیستمی ارزشمند اما بحرانی
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • تأکید وزیر علوم بر حمایت دانشگاهیان از خیزش علیه جنایات رژیم صهیونیستی
  • تلفیق هنرنمایی طبیعت با فناوری نوین، نجات کشاورزی کم بازده دیم
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • پاکسازی پارک جنگلی النگدره و ناهار خوران گرگان به همت طبیعت دوستان