Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز به نقل از گاردین، ۳۸ نامه که بین سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۰ توسط هارپر لی نویسنده رمان کلاسیک «کشتن مرغ مقلد» به دوستش فلیس ایتزکاف نوشته شده بودند این هفته به حراج گذاشته می‌شوند. این نامه‌ها که به «کلیپر» (لقب لی برای ایتزکاف) نوشته شده‌اند، به خاطرات لی در مورد پدرش و دوستی وی با چهره‌های هالیوودی می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یکی از نامه‌ها که در تاریخ بیستم ژانویه سال ۲۰۰۹ یعنی روز تحلیف باراک اوباما نوشته شده، لی برای ایتزکاف می‌نویسد: «در این روز تحلیف می‌خواهم روی نکات مثبت زندگی‌ام تمرکز کنم… در عین حال به دوستی دیگر، گرگوری پک فکر می‌کنم که دوست خیلی خوب لیندون بی جانسون بود. گرگ به او گفت به نظرت روزی زنده خواهیم بود که یک رییس‌جمهور سیاه‌پوست ببینیم؟ جانسون گفت نه، اما برای آن زن آرزوی موفقیت می‌کنم.»

گرگوری پک که در اقتباس سینمایی سال ۱۹۶۲ رمان لی نقش شخصیت اتیکوس فینچ را بازی کرد، مدت‌ها دوست این نویسنده معروف بود.

لی همچنین دوستی‌اش با ویوین لی بازیگر را به یاد می‌آورد و او را به عنوان شخصیتی که بسیار دوست داشته صحبت می‌کند. در نامه‌ای دیگر که روز چهاردهم ماه مه سال ۲۰۰۹ نوشته شده، او فیلمنامه‌نویس «کشتن مرغ مقلد» یعنی هورتون فوت را به پدرش تشبیه می‌کند و می‌نویسد: «خیلی مفتخرم که بگویم او دوستم بود. او را با تمام قلبم دوست داشتم و تا زمانی که هوشیاری دارم دلم برای او تنگ خواهد شد. هرگز کسی مثل او نشناختم مگر پدرم، آن‌ها نکات مشترک زیادی داشتند. او جنتلمن فوق‌العاده‌ای بود.»

مدت‌ها گفته می‌شد لی تنها یک رمان نوشته است، اما دنباله آن یعنی «برو یک محافظ بگمار» در سال ۲۰۱۴ منتشر شد و بسیار بحث‌برانگیز بود چون بعضی‌ها فکر می‌کردند وکیل او کتاب را بدون اجازه او منتشر کرده است. یکی از نامه‌های لی در حقیقت شامل اطلاعاتی در مورد این می‌شود که خودش فکر می کرد چند رمان نوشته است.

روز هجدهم آوریل سال ۲۰۰۹ او در نامه‌ای درباره نویسنده جنوبی یودورا ولتی نوشت که اغلب از لی به خاطر این که تنها با یک کتاب موفق شده انتقاد می‌کرد. او نوشت: «افسوس، هرگز افتخار ملاقات کردن با خانم ولتی را نداشتم… او از معدود آدم‌هایی بود که واقعا می‌خواست ببینم. یک بار شنیدم چیزی درباره من واین که فقط یک رمان نوشته‌ام گفته بود. ای کاش می‌توانستم به او بگویم آن طور که معلوم شد، ‌ لازم نبود رمان دیگری بنویسم.»

لی در سال ۲۰۱۶ در ۸۹ سالگی از دنیا رفت و بعضی‌ها مشکوک بودند که او در پایان زندگی‌اش دچار زوال عقل شده است. در نامه‌های لی اشاره‌های کوچکی به آگاهی او نسبت به وضعیت روانی‌اش می‌شود. او یکی از نامه‌ها را به عنوان «هارپر گیج تو» امضا کرد و در نامه‌ای دیگر در سال ۲۰۰۸ نوشت: «اصلا حواسم سر جایش نیست؛ داروها را مقصر می‌دانم، اما احتمالا سالخوردگی است… تمام کسانی که این جا هستند به نحوی زوال علق دارند و من هم استثناء نیستم. حداقل می‌توانم رخدادهای بزرگ را به یاد بیاورم؛ مثلا یازدهم سپتامبر که تولد آلیس خواهرم هم هست.»

قیمت آغازین حراجی برای این ۳۸ نامه ۱۰ هزار دلار است.

true برچسب ها : روزنامه گاردین کتاب کتاب و کتابخوانی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۳۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدعلی علومی درگذشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدعلی علومی رمان‌نویس، پژوهشگر، اسطوره‌شناس و طنزنویس روز گذشته یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در بم شهر زادگاهش دار فانی را وداع گفت.

از آثار او می‌توان به رمان‌های معروف سوگ مغان، آذرستان، ظلمات و... اشاره کرد.

علومی متولد ۱۳۴۰ بود و فارغ‌التحصیل رشته علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بود.رمان «آذرستان» او در سال ۷۷ کتاب برگزیدهٔ سال از سوی وزارت ارشاد وقت و رمان طنز «شاهنشاه در کوچه دلگشا» برندهٔ سی سال رمان طنز ایران شد.

از محمدعلی علومی آثار پژوهشی متعددی در حوزه‌های مختلف ادبیات باقی مانده است.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903304

دیگر خبرها

  • رمان «تو خواب میکائیل هستی» رونمایی می‌شود
  • رمان «تو خواب میکاییل هستی» رونمایی می‌شود
  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس
  • محمدعلی علومی درگذشت
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • ۹ فیلم نفس‌گیر کره‌ای که نباید از دست بدهید
  • موضع تازه و متفاوت یک روزنامه درباره گشت ارشاد
  • ۵۳ نکته از نامه‌ای برای زندگی
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات