Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از بجنورد، نخستین گروه خادمان موکب اصحاب خراسانی موکب اصحاب خراسانی جهت پذیرایی و اسکان روزانه سه هزار نفر از زائران اربعین حسینی استان خراسان شمالی وارد کربلای معلی شدند.

عملیات احداث و برپایی موکب‌های سه گانه خراسان شمالی در کربلا و مرز مهران از اول آبان آغاز و اسکان و پذیرایی از زائران اربعین از ششم صفر برقرار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول مواکب ستاد اربعین خراسان شمالی از آموزش خادمان اربعین مواکب استان خبرداد و گفت: خدمات‌دهی به زائران در موکب‌های استان خراسان شمالی از اول ماه صفر در کشور عراق و مرز مهران آغاز می‌شود.

سردار حسین‌علی محمدی اظهار داشت: کارگاه‌های آموزشی مواکب ستاد اربعین خراسان شمالی برای بیش از ۱۰۰ خادم در استان برگزار شده و همه عوامل نسبت به وظایف خود آشنایی لازم را پیدا کرده‌اند.

وی افزود: فعالیت مواکب ستاد اربعین خراسان شمالی از اولین روز ماه صفر در کربلا٬ نجف و مرز مهران آغاز می‌شود و اعضای هیئت امنای هر کدام از موکب‌ها ظرفیت پذیرایی و اسکان را مشخص و بر همان اساس اقدام به فعالیت می‌کنند.

مسئول موکب اصحاب خراسانی ادامه داد: بیش از ۱۰ هزار پتو و اقلام خوراکی و آب معدنی به کربلای معلا ارسال شده و مقادیر زیادی از اقلام مصرفی نیز جهت اسکان و پذیرایی زائران در روزهای آینده به عتبات عالیات ارسال خواهد شد.

مسئول مواکب ستاد اربعین خراسان شمالی با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۳۰۰۰ نفر در موکب اصحاب خراسانی در کربلای معلی پذیرایی و اسکان می‌شوند تصریح کرد: نانوایی٬ درمانگاه و داروخانه٬ حسینیه مجزا برای خواهران و برادران٬ آشپزخانه مرکزی و ایستگاه‌های فرهنگی و طب اسلامی٬ از مهم‌ترین بخش‌های موکب اصحاب خراسانی در عتبات عالیات است.

اسکان بیش از ۱۰ هزار زائر خراسان شمالی در مواکب سه‌گانه استان

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی گفت: بیش از ۱۰ هزار زائر از استان خراسان شمالی در موسم اربعین حسینی به کشور عراق اعزام می‌شوند و پشتیبانی این زائران با موکب‌های استان است.

محمد صفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار امتداد در بجنورد اظهار داشت: پشتیبانی ۱۰ هزار زائر اربعین به خراسان شمالی واگذار شده است که با برپایی سه موکب در خدمت آنان خواهیم بود.

وی افزود: موکب شهدای خراسان شمالی با ظرفیت ۵ هزار نفر در مرز مهران روبه‌روی ایست و بازرسی بهرام آباد جهت خدمت‌رسانی به زائران استان تعیین شده است. پشتیبانی این موکب بر عهده شهرهای شیروان، فاروج و راز و جرگلان است.

مسئول کمیته جذب، اسکان و تغذیه ستاد اربعین خراسان شمالی گفت: موکب اصحاب خراسانی نیز چون سال گذشته در شهر کربلا جهت حضور زائران خراسان شمالی است. این موکب با ظرفیت ۴ هزار نفر توسط شهرستان بجنورد، اسفراین، گرمه و جاجرم پشتیبانی می‌شود. محل این موکب مانند سال گذشته در خیابان حر است.

صفری تصریح کرد: موکب جدیدی بنام قمر بنی‌هاشم‌(ع) نیز با همت مانه و سملقان٬ امسال در کربلای معلا در خدمت زائران است. این موکب با ظرفیت هزار نفر، واقع در خیابان حر می‌باشد. در تمامی موکب‌های استان، خدمت رسانی در قالب اسکان و تغذیه است و ادارات کل مجموعه استان خراسان شمالی نیز با انجام امور تخصصی در موکب‌ها، در خدمت زائران هستند.

توصیه‌های پلیسبه مشمولانی که  قصد خروج از کشور دارند

پایگاه پلیس خراسان شمالی نیز در اطلاعیه‌ای از مشمولان نظام وظیفه خواست موارد پلیسی را جهت خروج از کشور و حضور در مراسم اربعین رعایت کنند. به منظور ارائه تسهیلات بیشتر به مشمولان برای شرکت در راهپیمایی معنوی پیاده روی اربعین حسینی، بازه زمانی صدور مجوز خروج از کشور برای این دسته از مشمولان به کشور عراق از ۲۰ روز به ۵۰ روز افزایش پیدا کرد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به پیش بینی استقبال بسیار زیاد مشمولان و به منظور جلوگیری از تراکم در فرآیند صدور مجوز، مشمولان می‌توانند در صورت داشتن شرایط خروج از کشور، از دهه اول محرم نسبت به اخذ مجوز خروج از کشور خود اقدام کنند.

هم‌چنین برابر تفاهم صورت گرفته با ستاد عمره و عتبات بسیج دانشجویی، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به دفاتر ستاد مذکور که در دانشگاه محل تحصیل مستقر هستند، فرم‌های مربوطه را تکمیل و با ضمانت آن ستاد و بدون نیاز به سپردن وثیقه نقدی ،مجوز خروج از کشور دریافت کنند.

طلاب حوزه های علمیه نیز طبق تفاهم‌های صورت گرفته، می توانند با مراجعه به مراکز مدیریت حوزه علمیه استان‌ها و با ضمانت حوزه‌های علمیه، بدون نیاز به سپردن وثیقه، مجوز خروج از کشور بگیرند.

مشمولانی که در طرح جریمه مشمولان غایب ثبت نام کرده‌اند، درصورت پرداخت حداقل نیمی از مبلغ جریمه، می‌توانند برای همه سفرهای زیارتی و سیاحتی با سپردن وثیقه، مجوز خروج از کشور دریافت کنند.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۲۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود

رضا ربانی در جلسه اطلاعات مکانی و پروژه ملی جی نف گفت: بر اساس این پروژه همه اماکن کشور دارای شناسنامه می‌شوند تا در اختیار بهره برداران قرار گیرد.

او گفت : جی نف امکان بررسی و صحت‌سنجی یک نشانی فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را در کشور مقدور می‌سازد و همچنین به واسطه ایجاد و راه‌اندازی پایگاه ملی GNAF امکان تعیین موقعیت دقیق نشانی‌های فیزیکی حاصل خواهد شد.

رضا ربانی گفت: شاهد عقب ماندگی ۴ ساله در این پروژه هستیم که باید تا دو سال آینده جبران شود.

مدیر کل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست ایران گفت: تا کنون ۳۹ میلیون مکان در این اطلاعات ثبت شده است.

ربانی، مهم‌ترین شاخصه در این پروژه را کمک به شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد و کسب و کار عنوان کرد و گفت : این پروژه باعث ایجاد هویت مکانی در کشور می‌شود. 

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی هم گفت: در سطح کشور کسب رتبه در شاخص‌ها بستگی به توانمندی‌های هر استان دارد لذا دستگاه‌های اجرایی با تشکیل جلسات چالش‌ها و موانع این پروژه را سریع‌تر حل کنند.

عبدالصمد صفر نژاد با عنوان اینکه در ۱۲ استان کشور در حوزه شهری این پروژه به شکل مطلوب اجرایی شده است، گفت: این قانون لازم الاجراست و همگی برای اجرای آن تسریع داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی