Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند تحقیقات تازه ای را درباره قرارداد اورانیوم در دولت «باراک اوباما» و استفاده «هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات ها در انتخابات پیشین ریاست جمهوری آمریکا از سِرور ایمیل شخصی اش آغاز کرده اند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال روز گذشته گزارش داد: کمیته نظارت و اصلاحات دولت و کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا به طور مشترک اعلام کردند که تحقیقات درباره موافقت دولت (اوباما) با فروش اورانیوم را که به دولت روسیه امکان کنترل سهم مهمی ازعرضه اورانیوم در آمریکا را داد، آغاز کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا و کمیته قضایی این مجلس نیز به طور جداگانه اعلام کردند که تصمیمات جدید توسط اداره تحقیقات فدرال یا همان پلیس فدرال آمریکا را درباره استفاده خانم کلینتون از ایمیل شخصی اش در زمان تصدی در پست وزارت امور خارجه بررسی خواهند کرد. این موضوع تاکنون سوژه جلسات استماع بسیاری بوده است.
«دوین نونز» (Devin Nunes) رئیس جمهوری خواه کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا درباره تحقیقات کمیته متبوعش درباره اورانیوم، گفت: وظیفه ما دستیابی به حقایق است. ما بخش قانونگذار دولت هستیم و به این وظیفه عمل خواهیم کرد.
هر دو این تحقیقات جدید در حالی انجام می شوند که کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان و سنای آمریکا به تحقیقات درباره نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا و احتمال تبانی اطرافیان «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با مسکو ادامه می دهند. ترامپ و دولت روسیه هر گونه هماهنگی در این زمینه را رد کرده اند.
دمکرات ها، جمهوری خواهان را به آغاز این دو تحقیق به منظور انحراف افکار عمومی از تحقیقات کنونی درباره روسیه متهم می کنند. از تعدادی از مقام های ارشد دولت ترامپ درخواست شده در این تحقیقات شهادت بدهند. این هفته، «مایکل کوهن» وکیل سازمان (برج) ترامپ و «براد پارسکال» مدیر پیشین تبلیغات دیجیتالی کمپین ترامپ قرار است پشت درهای بسته با اعضای کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان گفت و گو کنند.
«الیجا کامینگز» (Elijah Cummings) دمکرات ارشد کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت مریلند در این زمینه گفت: ما باید این موضوع را بررسی کنیم که روس ها چه مداخله ای در انتخابات ما داشتند. این باید اولویت نخست ما باشد.
هیلاری کلینتون به تازگی در مصاحبه با شبکه C-SPAN، تحقیقات جدید درباره مناقشات دوران اوباما را «مزخرف» خواند و گفت وی و اوباما هدف حملات هستند.
وال استریت ژورنال نوشت: سخنگوی کلینتون از اظهارنظر بیشتر در این زمینه خودداری کرد. سخنگوی اوباما نیز به درخواست این روزنامه برای اظهارنظر در این زمینه پاسخ نداد.
ترامپ تاکنون بارها خواستار تحقیقات درباره قرارداد اورانیوم شده است. وی هفته پیش توئیت کرد: قرارداد اورانیوم با روسیه، با کمک کلینتون و تایید دولت اوباما مهمترین سوژه ای است که رسانه های جعلی تمایلی به تعقیب کردن آنها ندارند.
نونز، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفته است که کاخ سفید نقشی در تصمیم گیری وی در آغاز تحقیقات مربوطه نداشته است. وی اوایل سال جاری از ریاست تحقیقات مربوط به مداخله روسیه در انتخابات به دلیل ابهاماتی درباره نحوه مدیریت این مساله کناره گیری کرد.
جنجال بر سر مساله اورانیوم با موافقت دولت آمریکا به ریاست اوباما درباره فروش سهم هنگفتی از شرکت معدن «اورانیوم وان» به آژانس هسته ای روسیه بین سالهای 2009 تا 2013 (1388 تا 1392) مربوط می شود. وزارت امور خارجه آمریکا به ریاست هیلاری کلینتون یکی از سازمان های دولتی بود که باید قرارداد خرید این محصول از سوی روسیه را امضا می کرد. همزمان رئیس شرکت «اورانیوم وان» کمک های متعددی به بنیاد خانواده کلینتون داشت.
تحقیقات مشترک کمیته نظارت و قضایی مجلس نمایندگان آمریکا شامل استفاده کلینتون از ایمیل شخصی اش در زمان ریاست وزارت امور خارجه آمریکا است. با کشف برخی اسناد محرمانه در سِرور شخصی اش تحقیقات پلیس فدرال آغاز شد.
«جیمز کومی» رئیس وقت پلیس فدرال آمریکا در ژوئیه سال 2016 (تیر 1395) در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که خانم کلینتون و مشاورانش در نحوه مدیریت اسناد محرمانه دولتی «بشدت بی دقت و غیرمحتاطانه» عمل کرده اند اما برای تهیه کیفرخواست شواهد کافی نیست. نحوه مدیریت تحقیقات مربوط به کلینتون موضوعی بود که ترامپ بعدها به عنوان علت اخراج کومی به عنوان رئیس پلیس فدرال به آن اشاره کرد.
کمیته های تحت کنترل جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا گفته اند درباره این موضوع تحقیق خواهند کرد که چرا اف بی آی، اطلاعات مربوط به خانم کلینتون را علنی کرد اما اطلاعاتی را درباره تحقیقات در خصوص ترامپ، رقیب جمهوری خواه وی در زمان انتخابات و دیگر تصمیمات گرفته شده توسط پلیس فدرال در جریان تحقیقات مربوطه را فاش نکرده است.
اروپام**9158
مترجم: بهجت عباسی**ناشر: فریبا مدنی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۴۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود

به گزارش جماران؛ علی ربیعی، وزیر اسبق کار نوشت:

آینه، چون نقش تو بنمود راست/ خود شکن، آیینه شکستن خطاست

امروز، رسانه دولت و تعدادی از نمایندگان، هجمه سنگینی به همراه موجی از اتهامات، به مرکز پژوهش‌های مجلس اصولگرا وارد کردند.

فارغ از نزاع‌های بر سر قدرت بین رؤسای دو قوه یک‌دست شده، یکی از مصایبی که نتایج آن، این‌روزها به طور ملموس در جامعه مشاهده می‌شود، از بحران آب و خاک تا تغییرات ارزشی، فضای مجازی  و... بی‌اعتنایی به علوم اجتماعی خصوصا جامعه‌شناسی بوده است.

ستیز با اندیشمندان ساحت علوم انسانی، اخراج‌ اساتید و بورسیه سازی‌ها برای ندیدن و نشنیدن حقایق، بی‌تردید نتایج تلخی در پی خواهد داشت. 

با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود.

نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!

دیگر خبرها

  • سرو مشروبات الکلی در سریال «هفت سر اژدها» جنجال‌برانگیز شد
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟
  • کشف خطر جدید میکروپلاستیک‌ها بر سلامت
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • انحطاط اخلاقی یا استثمار به بهانه تولید علم
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • شکایت بازیکنان از دو باشگاه در کمیته تعیین وضعیت تایید شد
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟