Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ در دو دهه اخیر در کشور‌های پیشرفته و در حال توسعه استفاده از کارت‌های الکترونیکی هوشمند با کاربرد‌های متنوع ازجمله سامانه بلیت الکترونیک افزایش چشمگیری داشته است، این فناوری باعث شده شهروندان، کرایه سفر خود را به وسیله کارت‌های الکترونیکی و غیرنقدی پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از راه اندازی این سامانه، افزایش رضایت مندی، تسریع در جا به جایی مسافران و بهینه سازی استفاده از وسایل نقیله عمومی است.

از آنجایی‌که در شهر قزوین چند سالی است شاهد رشد فزاینده در استفاده از وسایل نقلیه عمومی هستیم سامانه «کیف پول الکترونیکی پرداخت خرد» در

مسیر توسعه حمل و نقل شهری و با هدف افزایش رضایت مندی از خدمات شرکت اتوبوسرانی، حذف پول خرد و تسریع در حمل و نقل راه اندازی شده است.

صرفه جویی در وقت و هزینه‌ها با شهروند کارت

یکی از شهروندان در این باره گفت: هر روز از اتوبوس استفاده می‌کند و برای پرداخت کرایه به دلیل صرفه‌جویی در هزینه و سهولت در استفاده، شهروند کارت تهیه کرده است.

وی افزود: حمل و نقل عمومی ارزان‌تر از وسایل نقلیه دیگر است و از سوی دیگر شهروند کارت از صف‌های طولانی و معطل شدن برای پرداخت کرایه جلوگیری می‌کند.

اما اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی نامناسب و محدود بودن جایگاه شارژ شهروند کارت باعث شده است هنوز بخش زیادی از مردم کرایه خود را به صورت نقدی پرداخت کنند.

یکی از رانندگان شرکت اتوبوسرانی می‌گوید: برخی از شهروندان هنوز اطلاع دقیقی از وجود شهروند کارت، مزیت‌های آن و همچنین تفاوت هزینه نقدی و غیر نقدی کرایه اتوبوس ندارند.

وی افزود: کرایه نقدی اتوبوس ۶۰۰ تومان است که در صورت استفاده از کارت بلیط یا شهروند کارت این میزان ۲۰۰ تومان کمتر خواهد بود.

 کمبود جایگاه شارژ شهروند کارت

محمد که ساکن خیابان نواب شمالی است می‌گوید: بدلیل نبود جایگاه شارژ شهروند کارت مجبور است برای شارژ به میدان ۲۲ بهمن یا میدان آزادی مراجعه کند.

به گفته یکی دیگر از شهروندان به دلیل کم بودن جایگاه شارژ کیف پول الکترونیکی در سطح شهر بار‌ها شده است، پس از اتمام موجودی شهروند کارت و نزدیک نبودن جایگاه برای شارژ مجدد، از پول نقد برای پرداخت کرایه استفاده کند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین گفت: در حال حاضر روزانه یکصد و بیست هزار نفر با اتوبوس جابجا می‌شوند که نیمی از آن‌ها از شهروند کارت برای پرداخت کرایه استفاده می‌کنند.

ایرانخواه اضافه کرد: در حال حاضر در ۱۲ جایگاه ویژه (دکه‌های بازرسی و شارژ) و ۵۰ مغازه در سطح شهر امکان شارژ کیف پول الکترونیکی وجود دارد.

 شارژ شهروند کارت با تلفن همراه، بزودی

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین خبرداد: در سه هفته آینده مردم از طریق اپلیکیشن نصب شده در تلفن همراه خود بدون مراجعه حضوری می‌توانند شهروند کارت خود را شارژ کنند.

ایران خواه گفت: شهروندکارت چند قابلیت همزمان از جمله استفاده به عنوان کارت پارک و کارت بلیت اتوبوس را دارد و داشتن تلفن همراه هوشمند مجهز به ان. اف. سی (NFC) و اینترنت و برخورداری از رمز دوم کارت بانکی عضو شتاب، شرایط استفاده از این برنامه است.

افزایش اطلاع رسانی، فرهنگ‌سازی از طریق رسانه‌های دیداری و شنیداری، تبلیغات شهری در استفاده از شهروند کارت، افزایش امکان دسترسی به خرید و شارژ آن ازطریق فراهم کردن جایگاه بیشتر و اجرایی کردن پرژوه «اپلیکیشن شهروند کارت» موجب ارتقای سطح کیفی خدمات و توسعه حمل و نقل خواهد شد.

انتهای پیام/

شهروند کارت وسیله‌ای برای سهولت استفاده از ناوگان شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۷۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس

 رییس صندوق امداد ولایت فارس در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس گفت: صندوق امداد ولایت پارسال ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شانزده هزار خانواده نیازمند استان پرداخت کرد.
صالحی با بیان این که تسهیلات در زمینه‌های ازدواج، کمک هزینه خرید مسکن، کمک هزینه اجاره مسکن، درمان و جهیزیه پرداخت شده است افزود: قرار است امسال با همیاری خیران، میزان تسهیلات افزایش یابد.
وی ادامه داد: صندوق امداد ولایت در قالب بانکداری اسلامی فعالیت می‌کند و تسهیلات پرداخت شده بدون سود و با بازپرداخت ۶۰ ماهه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شاهرودی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند
  • ◄ احداث و بهره‌ برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • استقلالی‌ها شارژ مالی شدند
  • ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است
  • «خودروی برقی» راه‌حلی بدون جایگزین
  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • کارت سوخت رانندگان باطل می شود!
  • کارت سوخت این خودروها باطل می‌شود
  • تبدیل افکار خاموش ذهن به گفتار| ابزاری که اندیشه را واژه می‌کند!