Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی، حسین خوش‌آیند اظهار داشت: این طرح با هدف توانمندسازی دانش‌آموزان استان خراسان جنوبی به اجرا درآمده است که طی آن 913 دانش آموز در سطح استان در قالب 407 هزار و 368 نفر ساعت تحت پوشش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه غنی‌سازی بنیه فرهنگی همواره از دغدغه مسئولان و خانواده‌ها بوده است گفت: طرح هر دانش آموز یک مهارت را می‌توان از جمله طرح‌های در راستای بر طرف ساختن این دغدغه دانست و طرحی است که می‌تواند منبع تحولی در نظام آموزشی کشور باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی بابیان اینکه مهارت‌آموزی باید در دستور کار آموزش‌ و پرورش قرار گیرد گفت: این سازمان نقش اساسی و تعیین‌کننده را در تربیت و پرورش فرزندان و نسل آینده‌ساز این کشور بر عهده دارد چراکه شاکله و بنیان ابتدایی یک فرد در جامعه توسط این نهاد پی‌ریزی خواهد شد.

خوش‌آیند با بیان اینکه اجرای طرح‌ “هردانش‌آموز یک مهارت” می‌تواند آثار مثبتی در اشتغال آینده فرزندان داشته باشد گفت: با اجرای این طرح‌ها و اهتمام مدیران امیدواریم در آینده شاهد رشد و تعالی نسل جوان جامعه باشیم.

وی با اشاره به اینکه عدم نیازسنجی و توجه به علایق دانش‌آموزان و دانشجویان یکی از آسیب‌های آموزشی امروزه جامعه است گفت: باید با احصاء و اولویت‌بندی علایق دانش‌آموزان، دانشجویان و نسل آینده‌ساز نظام آن‌ها را به سمت‌وسوی مهارت‌یابی و حرفه‌آموزی در زمینه‌هایی که به آن‌ها علاقه‌مندی نشان می‌دهند سوق دهیم چون ادامه روند مدرک‌گرایی و آموزش‌های صرفاً نظری بدون کاربرد عملی در بلندمدت خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به بدنه نیروی کار فعال و متخصص جامعه وارد می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: این مهارت‌ها منجر به مهارت اقتصادی می‌شود تا در صورت عدم موفقیت در رشته تحصیلی مورد نظر بتوانند با تکیه بر مهارتی که در دوران دانش‌آموزی کسب کردند کارآفرینی داشته باشند.

وی با بیان اینکه این آموزش‌ها در 7 شهرستان به اجرا درآمده است تصریح کرد: 307 نفر در شهرستان درمیان، 60 نفر در سرایان، 122 نفر در سربیشه، 156 نفر در طبس، 36 نفر در قاین، 139 نفر در نهبندان و 93 نفر در بشرویه تحت پوشش این آموزش‌ها قرار گرفتند.

خوش‌آیند خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی به اجرا درآمده است و تداوم خواهد یافت.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۸۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزکرمان،طاهره زحمت کش گفت درطرح شهید محمودوند که شناسایی چهره به چهره بازماندگان از تحصیل است در دو سال اخیر در آن مدیران مدارس به عنوان پیگیری کننده تعریف شده و باید با داشتن کد ملی دانش آموز بازمانده، آدرس محل سکونت زمان تولد و با به کارگیری انواع روش‌های شناسایی علل بازماندگی دانش آموز را بررسی و پیگیری کنند.
وی افزود پایان اردیبهشت‌ماه آخرین مهلت سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان است
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان توجه جدی به دانش آموزان دیرآموز، سنجش به موقع نوآموزان پیش دبستانی و مداخله به هنگام، توجه جدی به دانش آموزان مناطق محروم، روستایی و عشایر، فرهنگ سازی و نگه داشت دانش آموزان جذب شده را راهکارهای اولویت‌دار در کاهش بازماندگان عنوان کرد

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!
  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟