Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- شورای ولایتی هرات اعلام کرد که افزایش افراط گرایی در هرات وافغانستان ریشه عمیقی در صهیونیست بین المللی دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، مهدی حدید عضو شورای ولایتی هرات با اشاره به افزایش افراطی‌گرایی در هرات و ولایت های دیگر افغانستان گفت: بعد از وقوع حوادث گوناگون انتحاری و تروریستی در مساجد ومراکز دینی، کشتار مردم نماز گزار که برگرفته از افکار افراطی و داعشی در افغانستان است دولت تنها برای اولین بار نشست بزرگی از علمای دین برای جلوگیری از ایجاد شکاف میان دو مذهب سنی و شیعه در هرات، برگزار کرد، اما باید دانست که این طرز فکر نه از اهل سنت است و نه از اهل تشیع بلکه تمام دسیسه‌ها و افکار مخرب سرچشمه از صهیونیست بین المللی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دولت مرکزی تحت نفوذ برخی از شرکتهای اقتصادی از سوی کشورهای خارجی قرار گرفته است که با واریز کردن پولهای هنگفت به افغانستان به هدف بسته نگه داشتن چشم‌های دولت برای ترویج افکار افراطی و مخرب در نظام آموزشی افغانستان، برنامه‌های خاص آنها عملی می‌شود.

حدید گفت: در حال حاضر افکار افراطی در افغانستان متمرکز بر نظام آموزشی است، افرادی در حال حاضر در این نظام دخالت دارند که از سوی صهیونیست بین المللی در افغانستان گماشته شده تا برنامه های اصلی آنها را در قالب برنامه های اموزشی به خورد جوانان در جامعه بدهند.

وی افزود: نظام آموزشی افغانستان که درحال حاضر شاهد افزایش افراطی‌گرایی در آن هستیم باید برای مدتی متوقف شود و علومی که قرار است تا به خورد جوانان در جامعه داده شود فیلتر و بررسی شود ، پس از ان نیز این نظارت‌ها در نظام آموزشی هم ادامه داشته باشد تا افکار مسموم افراطی در این نظام نفوذ نکرده باشد.

این عضو شورای ولایتی در هرات گفت: دولت مرکزی باید مرزهای خود را تعریف کند و با ایجاد فیلترهای مختلف در تمام عرصه ها برای کشورهایی که به هدف کمک به افغانستان می آیند با عبور از این فیلترها و بعد از بررسی های کامل به انها اجازه ورود به تمام عرصه ها را بدهد .

وی از حساس بودن مردم افغانستان نسبت به باورهای دینی گفت و افزود: افراطی‌گرایان برای گسترش افکار منحرف خود میان مردم افغانستان با استفاده از باورهای دینی مردم و اعتماد انها به علمای دینی حتی در دورترین نقاط که نیاز به مدارس دینی نیست هزینه‌های هنگفتی را به مصرف می‌رسانند و از عالمان کم سواد برای ترویج برنامه‌های افراطی نیز استفاده می‌کنند که دولت مرکزی و ادارات محلی نیز بر انها کنترلی ندارد و بستر مساعدی برای آنها است.

نبود نظارت درست بر مدارس دینی، نظام های آموزشی در افغانستان که بیشتر تحت تاثیر افکار افراطی نیز قرار گرفته اند سبب افزایش افراط گرایی شده است.

شورای ولایتی هرات تاکید دارد که دولت باید حد و مرز خود را در مقابل کشورهای خارجی که قصد کمک در تمام عرصه ها را دارند تعیین کند و برای عدم نفوذ افراط گرایان نظارت جدی را در دست گیرد.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۴۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا خیزش دانشجویی آمریکا صهیونیست‌ها را به وحشت انداخت؟

عطوان تاکید کرد، آنچه که جنبش صهیونیسم به سرکردگی نتانیاهو و امثال او را نگران می‌کند انفجار این "انقلاب دانشجویی" در آمریکا و گسترش دامنه آن به سایر دانشگاه‌هاست و ممکن است به اروپا هم کشیده شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم و تحلیلگر شناخته شده جهان عرب در مقاله جدید خود به موضوع اعتراضات گسترده ضد اسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا اشاره کرده و نوشت، من هرگز در زندگیم چهره‌ای مانند چهره وقیح «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر ندیده‌ام که با انتشار ویدیویی در پلتفرم توییتر (ایکس) انقلاب دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرده و آن را به مثابه یهودی ستیزی دانست.

بزرگترین دستاورد نتانیاهو برای سیطره بر افکار عمومی نابود شد

عطوان در این مقاله خود اعلام کرد که نتانیاهو آمریکا را به خوبی می‌شناسد و به همین دلیل می‌داند که انفجار این انقلاب دانشجویی ممکن است تا سرنگونی کابینه آپارتاید اسرائیل متوقف نشود، مشابه اتفاقی که در زمان جنگ ویتنام و نظام فاشیست آپارتاید در آفریقای جنوبی رخ داد؛ یعنی زمانی که انقلاب‌های دانشجویی آمریکا شروع شد و تا زمان رسیدن به اهداف کامل خود در توقف جنگ‌های ویتنام و همچنین سقوط نظام آپارتاید در آفریقای جنوبی و نابودی قوانین نژادپرستانه علیه سیاه پوستان در آمریکا متوقف نگشت.

براساس این یادداشت، نتانیاهو بزرگترین دستاورد خود را برای سیطره بر افکار عمومی، تاسیس نهاد تبلیغاتی «هاسبارا» می‌داند که همراه با شریک خود «تونی بلر» نخست وزیر اسبق انگلیس با هزینه بیش از یک میلیارد و نیم دلار در سال با هدف گمراه کردن افکار عمومی و دروغ پراکنی تاسیس کرد تا از آن علیه مخالفان جنایات و کشتاری که رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی به راه انداخته است استفاده کند. اما امروز نتانیاهو می بیند که این دستاورد او در سرکوب آزادی بیان به شکلی شتاب زده و سریع در دانشگاه‌های آمریکا در حال نابودی است و دستاورد بزرگ وی آخرین نفس‌های خود را می‌کشد. همه این‌ها به برکت استواری و مقاومت و پایداری مردم غزه و خون شهدای آن است.این انقلاب افتخارآمیز دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا آرمان عادلانه فلسطین را به موضوع روز در داخل آمریکا و کانون درگیری سیاسی میان نسل‌ها و مبارزه مشروع جهت احیای ارزش‌های عدالت و آزادی و توقف جنگ‌های نسل کشی و نژادپرستی در همه اشکال آن تبدیل کرده است.

چند دلیل وحشت صهیونیست‌ها از خیزش دانشجویی آمریکا

عطوان تاکید کرد، آنچه که جنبش صهیونیسم به سرکردگی نتانیاهو و امثال او را نگران می‌کند انفجار این انقلاب دانشجویی در آمریکا و گسترش دامنه آن به سایر دانشگاه هاست و ممکن است به اروپا و خاورمیانه هم کشیده شود. در اینجا چند دلیل برای نگرانی صهیونیست‌ها از این انقلاب دانشجویی در دانشگاه های آمریکا وجود دارد که به این شکل است:

- اول اینکه این انقلاب در دانشگاه‌های ویژه آمریکا مانند کلمبیا در نیویورک که دژ لابی صهیونیسم است و همچنین دانشگاه هاروارد در بوستون آغاز شده و این بدان معناست که نسل آینده آمریکا هرگز مانند پدران و اجداد خود تحت تاثیر دروغ‌های صهیونیسم قرار نخواهند گرفت. باید توجه کنیم که این دانشجویان که در معرض سرکوبگری و بازداشت توسط دولت آمریکا قرار گرفته‌اند از قشر عادی جامعه نیستند بلکه آنها فرزندان نمایندگان کنگره و سنا بازرگانان و طبقه سیاسی حاکم در آمریکا می‌باشند و درواقع این دانشجویان رهبران جدید آمریکا خواهند بود.

5 نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکاحمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از دانشجویان آمریکاییبازداشت 100 دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

- تحریک برای سرکوب این انقلاب دانشجویی در آمریکا علیه جنایات نئونازی‌ها در غزه توسط رژیم صهیونیستی که خود را مدعی قربانی بودن نازیسم می‌داند، خیانتی است که رهبران این انقلاب دانشجویی در آمریکا هرگز آن را فراموش نخواهند کرد.

- حضور تعداد زیادی از دانشجویان یهودی آمریکایی در این انقلاب دانشجویی و برافراشتن پرچم فلسطین و پوشیدن نماد فلسطین توسط این دانشجوها به مثابه یک سیلی محکم به صورت نتانیاهو و افشای دروغ بودن همه اتهامات وی علیه دانشجویان مبنی بر یهودی ستیزی آنهاست.

- این انقلاب دانشجویی در آمریکا سیطره صهیونیسم بر رسانه جهانی را از بین برده و مانع همسو شدن افکار عمومی با معیارهای رژیم اشغالگر گشته است و این سیطره صهیونیست‌ها بر رسانه و افکار عمومی جهان در حال نابود شدن می‌باشد.

- افزایش آگاهی و اعتقاد راسخ در میان افکار عمومی آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه حمایت مالی و تسلیحاتی دولت این کشور از جنایات اسرائیل در غزه ، موجب به خطر افتادن آمریکا و منافع آن در سراسر جهان می‌شود و این کشور را تحت فشار لابی صهیونیسم و حامیان آن به سمت جنگ سوق داده و موجب هدررفت پول مالیات دهندگان آمریکایی می شود، از جمله دیگر دلایل نگرانی صهیونیست‌ها از این انقلاب دانشجویی در ایالات متحده است.

-تحریک برای سرکوب این انقلاب دانشجویی در آمریکا تلاشی از جانب رژیم فاشیست و دیکتاتور صهیونیستی برای سرکوب آزادی بیان است، آن هم در کجا؟ در دانشگاه‌هایی که غربی‌ها به عنوان نماد فرهنگ و نظام سیاسی خود به آن می بالیدند.

در ادامه مقاله عطوان تاکید شده است که اوج وقاحت و اهانت به آمریکا و انقلاب مسالمت‌آمیز دانشجویی آن، درخواست «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی کابینه فاشیست رژیم صهیونیستی برای تاسیس گروه‌های شبه نظامی مسلح در ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی جهت محافظت از موسسات یهودی است. این درخواست بن گویر به معنای تردید در توان این کشورها برای محافظت از صهیونیست‌هاست؛ کشورهایی که نقش آشکاری در شکل‌گیری و تداوم رژیم جعلی صهیونیستی ایفا کردند و این خواسته بن گویر پاداش این کشورها برای حمایت‌های بی حد و مرزی است که طی 75 سال گذشته از اسرائیل به عمل آورده‌اند.

براساس این یادداشت، باید بگوییم که نازیسم صهیونیستی امروز رسوا شده و نقاب از چهره زشت آن به دست دانشجویان آمریکایی افتاده و شمارش معکوس برای فروپاشی سریع اسرائیل آغاز گشته است. این انقلاب دانشجویی آمریکا و کل جهان را تکان داده و کشور جدیدی تاسیس می‌کند که می‌تواند حافظ امنیت و صلح و ثبات و یاری دهنده مظلومان در جهان باشد. همچنین به دنبال انقلاب دانشجویی آمریکا شاهد انقلاب‌های مشابهی در اروپا و خاورمیانه و کشورهای در حال توسعه در حمایت از عدالت و برابری به ویژه در فلسطین خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ریشه حمایت دانشجویان آمریکایی از غزه
  • چرا خیزش دانشجویی آمریکا صهیونیست‌ها را به وحشت انداخت؟
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم
  • تکمیل راه آهن خواف هرات