Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدمگاه مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا(ع) در بهبهان یکی از معدود بناهای باقیمانده از شهر ارجان باستانی است که در هشت کیلومتری شمال بهبهان فعلی قرار گرفته است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر بهبهان ؛ مسیر حرکت امام رضا (ع) در ایران و منازل و قدمگاه های بین راه از ابتدا در میان مردم مورد توجه بوده و برای ایرانیان نیز بسیار اهمیت داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدمگاه هم در اصطلاح به جایی گفته می شود که پای معصوم به آنجا رسیده باشد.

قدمگاه مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا(ع) در بهبهان یکی از معدود بناهای باقیمانده از شهر ارجان باستانی است که در هشت کیلومتری شمال بهبهان فعلی قرار گرفته است که طبق برخی اسناد تاریخی که حضرت رضا علیه السلام قبل از سفر به خراسان و ماجرای ولایتعهدی ایشان در سفری به عراق و سپس ارجان وارد سرزمین بهبهان شدند.

بنابر اعتقاد مردم این محل که تاریخ نیز آن را تایید می‌کند، زمانی که امام رضا علیه السلام از مدینه به سمت طوس حرکت می‌‏کردند، شب را در مسجد جامع بکان که آن زمان در مرکز شهر ارجان قدیم واقع بود اتراق کردند و بدین جهت این مکان قدمگاه آن حضرت می‌باشد.

بر اساس مدارک موجود، بنای کنونی این قدمگاه به دوره دیلمیان می‌رسد، گرچه در طول تاریخ تعمیرات جزئی نیز در آن صورت گرفته است. جمعی از محققین بهبهانی از جمله حجت الاسلام والمسلمین آیتی مقدم در این باره اسنادی را بیان کردند.

پیاده روی بزرگ بهبهانی ها

همزمان با سالروز شهادت حضرت رضا(ع) طبق سال های گذشته، مردم شهرهای بهبهان و منصوریه در سالروز شهادت امام هشتم(ع)، مسیر ۱۳ کیلومتری مساجد و امام زادگان بهبهان و منصوریه را تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا(ع) با پای پیاده طی کردند.

در این طرح بزرگ و مردمی که با محوریت علما، روحانیون شهر صورت گرفت، مومنان عزادار بعد از اقامه نماز ظهر روز شهادت به صورت دسته های سینه زنی از مساجد و امام زادگان بهبهان و منصوریه به سمت قدمگاه حضرت حرکت و در طول مسیر نیز موکب های متعدد رضوی از آنان پذیرایی کردند.

همچنین طبق رایزنی های صورت گرفته با آستان قدس رضوی، هدایای متبرکی از سوی بارگاه منور رضوی، در بین زائران عزادار توزیع شد.

در ادامه گزارش تصویری از این پیاده روی سالانه آورده می شود

 






 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۸۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری زیبا از همخوانی خادمان در چایخانه حضرت رضا(ع) | ویدئو

دریافت 12 MB

به گزارش همشهری آنلاین، همخوانی زیبای خادمان رضوی در چایخانه حضرت رضا(ع) و حال و هوای معنوی زائران و مجاوران را در این ویدئو ببینید. این ویدئو مربوط به شامگاه یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه است.

کد خبر 849626 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم حرم امام رضا (ع) مشهد امام رضا

دیگر خبرها

  • استاندارتهران جزئیات تشکیل استانهای تهران شرقی وغربی را تشریح کرد
  • تصاویری زیبا از همخوانی خادمان در چایخانه حضرت رضا(ع) | ویدئو
  • پویش تربیت تسهیل گر جوانی جمعیت برگزار می‌شود
  • همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان برگزار می‌شود
  • همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیشوا برگزار شد
  • صالح آبادی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشستند + فیلم و تصاویر
  • دسته روی کرمانشاهی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) + فیلم