Web Analytics Made Easy - Statcounter

توصیه به زائران اربعین برای تزریق واکسن هپاتیت 2هفته قبل از سفر

رئیس‌مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: سلامت زائران از نظر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا تحت مراقبت قرار دارد اما توصیه می‌کنیم که گروه‌های پر خطر قبل از سفر به عراق، واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

محمد مهدی گویا به پایگاه خبری وزارت بهداشت گفت: گروه‌های پر خطر بیماری آنفلوآنزا شامل افراد بالای65 سال، زنان باردار، افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی، افراد با نارسایی کلیه و کبد، افرادی که تحت درمان داروهای ضد سرطان و یا داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی بدن قرار دارند و بیماران دیابتی نوع پیشرفته، باید قبل از سفر زیارتی خود به عراق، واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گویا یادآور شد: توصیه نمی‌کنیم که تمام زائران واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند اما گروه‌های پر خطر حتما باید با مشورت پزشک، اقدام به تزریق این واکسن کنند و پس از آن عازم سفر زیارتی به عراق شوند، در غیر این صورت ممکن است به آنفلوآنزای شدید مبتلا شوند و جان آنها به خطر بیفتد.وی افزود: در راهپیمایی اربعین سال گذشته، مواردی از آنفلوآنزا در زائرانی که به کشور بازگشتند مشاهده شد و در برخی از شهرهای کشور، موج اول آنفلوآنزا با برگشت این زائران آغاز شد.رئیس‌مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر با بیان اینکه پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا در برخی از گروه‌های سنی و بیماران، بسیار مهم و اساسی است، ادامه داد: بیماری‌های اسهالی و آنفلوآنزا، بیماری‌های مهمی هستند که زائران حتما باید مراقب باشند تا به آنها مبتلا نشوند و اگر هر یک از زائران دچار علائم این بیماری‌ها شدند، حتما با ماموران بهداشتی وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی در تماس باشند چراکه این ماموران در تمام طول مسیر و محل اقامت زائران تا مرزهای غربی حضور دارند و در داخل خاک عراق نیز توسط سازمان هلال احمر خدمات بهداشتی و درمان ارائه می‌شود.
زائران اربعین دو هفته قبل از سفر
 واکسن هپاتیت بزنند
رئیس‌شبکه هپاتیت ایران نیز به زائران اربعین حسینی توصیه کرد: دو هفته قبل از مسافرت تحت واکسیناسیون ضد هپاتیت A قرار گیرند.به گزارش ایسنا، سید مؤید علویان درخصوص رعایت نکات بهداشتی در مسیر پیاده‌روی اربعین گفت: هپاتیت A یک ویروس بوجود آورنده التهاب کبد است که از شخص به شخص و از طریق مدفوع آلوده و یا از طریق مصرف آب و غذای آلوده منتقل می‌شود. این ویروس می‌تواند برای ماه‌ها در خارج از بدن انسان زنده بماند و میزان شیوع آن ارتباط مستقیمی با سطح بهداشت جامعه دارد.
وی ضمن تاکید بر انتقال این بیماری از طریق مصرف آب و غذای آلوده خاطرنشان کرد: از آنجا که ازدیاد جمعیت و عدم رعایت بهداشت از جمله عوامل ابتلای زائران به هپاتیت A می‌باشد، زائران دقت کنند ضمن رعایت نکات بهداشتی حین سفر، قبل از مصرف مواد غذایی دست‌های خود را با آب و صابون بشویند و تنها از آب بطری مهر و موم شده یا آب جوشانده شده استفاده نمایند و از مصرف غذای غیر پخته یا نامطمئن خودداری کنند. همچنین هنگام مصرف میوه علاوه‌بر شستشوی مناسب آن، پوست میوه‌ها را کنده و دور بریزند.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۹۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند

روح اله خدابنده لو گفت: امروزه افراد دارای معلولیت در فعالیت های اجتماعی و مسابقات زیادی شرکت و توانمندی های خود را به جامعه ثابت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در این راستا اولین جشنواره ورزش های بومی، محلی در سه شهرستان زنجان، ابهر، خدابنده در سال گذشته برگزار شد که استقبال گروه های هدف را به دنبال داشت.

این مسوول ادامه داد: فعالیت های ورزشی برای افراد دارای معلولیت از ۲ جنبه درمانی که هدف آن تأمین سلامتی و پیشگیری از مبتلا شدن به بیماریهای ثانویه است حائز اهمیت می‌باشد.

وی اظهار داشت: ورزش نه تنها اعتماد به نفس را در فرد تقویت می کند بلکه نگرش جامعه را نسبت به معلولین دگرگون کرده و از نظر جسمی، روحی، فردی و اجتماعی آنها اثر قطعی و تعیین کننده ای دارد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان همچنین به اجرای طرح آموزشی آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها در دوره سالمندی اشاره کرد و گفت: این طرح با موضوعات سکته مغزی، بیماری قلبی- عروقی، استئوپروز، آرتروز، دیابت، سقوط و دمانس(آلزایمر) است که در سال گذشته ۲ هزارو ۷۲۷ در سطح استان شهری و روستایی تحت پوشش قرار گرفتند.

به گفته وی، آشنایی با بیماری استئو آرتریت، سقوط- بیماری دیابت - بیماری قلبی و عروقی -پوکی استخوان - سکته مغزی و آشنایی با بیماری دمانس از جمله موضوعاتی است که برای سالمندان جامعه هدف بهزیستی و افراد محلی در ۲ گروه سنی میانسالان با رده سنی ۶۵ الی ۴۵ و گروه سالمندی با رده سنی ۸۵ الی ۶۵ برای هر ۲ جنس آموزش داده می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • گروه‌بندی فوتبال المپیک مشخص شد/ امباپه و مسی در پاریس؟
  • مرز خسروی روز به روز مورد استقبال بیشتر زائران قرار می‌گیرد
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند