Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، ذبیح الله عصمتی روز چهارشنبه در انتخابات شورای دانش آموزی در دبیرستان شاهد دوره اول متوسطه پلدختر اظهار داشت: انتخابات شوراهای دانش آموزی ۲۰ سال است در سطح مدارس کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: انتخابات شورای دانش‌آموزی در ۱۱۳ مدرسه در سطح شهرستان پلدختر برگزار شد که پنج تا هفت نفر دانش آموز در هر مدرسه به عنوان اعضای شورا انتخاب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش لرستان گفت: پس از انتخاب اعضای شورا در مدارس، شورای دانش آموزی شهرستان، سپس استان و بعد اعضای این شورا در مجلس دانش آموزی و در سطح کشور انتخاب می‌شوند.

وی افزود: دانش آموزان دموکراسی، مشارکت و تصمیم گیری و تصمیم سازی را در انتخابات شوراهای دانش آموزی به منظور رشد مهارت های فردی، اجتماعی و توسعه مشارکت در امر آموزش و پرورش و تعامل بین مسئولان مدرسه و دانش آموزان تمرین می کنند.

عصمتی با بیان این که در انتخابات شورای دانش آموزی دانش آموزان با مفهوم رای و انتخابات آشنا می شوند، خاطرنشان کرد: شوراها در جامعه اسلامی ما نماد مردم سالاری دینی هستند و مشورت یکی از صفات اهل ایمان است که در کارها انجام می دهند و در اهمیت امر شورا و مشورت همین بس که در قرآن مجید سوره ای به نام شورا اختصاص داده شده است.

وی آماده سازی دانش آموزان برای حضور در عرصه های مختلف جامعه را امری مهم دانست و خاطر نشان کرد: شورای دانش آموزی فرصت مناسبی برای تقویت مردم سالاری دینی، تمرینی برای مشارکت های اجتماعی و سهیم شدن دانش آموزان در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی است.

رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش لرستان یکی از برنامه های مهم کشور در حوزه آموزش و پرورش را شوراهای دانش‌آموزی دانست و گفت: آموزش و پرورش نوین برای قرن ۲۱ آموزش را به چهار دسته تقسیم بندی کرده است.

وی افزود: این طبقه بندی ابتدا آموزش بر اساس مرحله دانش و حوزه نظر است و گام دوم آموزش کاربردی آن یعنی آموزش در مرحله کارورزی است و مرحله سوم آموزش عملی و ایجاد شغل برای زندگی و در مرحله چهارم آموزش زندگی اجتماعی و توان زیستن با یکدیگر است.

true برچسب ها : اداره کل آموزش و پرورش لرستان انتخابات شورای دانش آموزی پلدختر ذبیح الله عصمتی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۸۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ عنوان برنامه طی هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کلام‌الله صفری در دیدار با نماینده ولی فقیه به مناسبت گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: بیش از ۶۰ عنوان برنامه با رویکرد کلی، مردمی کردن برنامه‌های هفته معلم با نقش‌آفرینی خانواده‌ها به مناسبت گرامیداشت هفته معلم در اردبیل برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام برای تجلیل از معلم دوران تحصیل برای مردم استان اردبیل انجام شده است، افزود: برنامه‌های هفته معلم امسال با شعار «همه مدیون توایم» برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به نواخته شدن زنگ سپاس معلم ۱۱ اردیبهشت به صورت هماهنگ در تمام مدارس استان ادامه داد: فضاسازی و تبلیغات محیطی، برپایی نمایشگاه دستاوردها و یادمان شهدا با موضوع وعده صادق در مدارس، عطر افشانی مزار شهدا و تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی و دانش آموز از جمله برنامه‌های قابل اجرا در هفته معلم است.

صفری بیان کرد: حضور در نماز جمعه، برپایی میز خدمت آموزش و پرورش در مصلی‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی توسط تشکل‌های دانش آموزی، برگزاری جلسه انجمن اولیا و مربیان، برپایی اردوهای نیم روزه درون مدرسه ای نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی این هفته خواهد بود.

وی در بخش دیگری گزارشی از اقدامات شاخص آموزش و پرورش ارائه داد و خاطرنشان کرد: برگزاری امتحانات نهایی در راستای تحقق عدالت آموزشی، تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی، برگزاری جشن ها تکلیف دینی و سیاسی، احداث بزرگترین مجتمع آموزشی کشور با نام دارالفنون و راه‌اندازی نهضت مدرسه سازی، ارتقای سرانه فضای ورزشی دانش آموزی و اجرای دقیق طرح رتبه بندی از اقدامات این اداره کل بوده است.

کد خبر 6092358

دیگر خبرها

  • جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰  نفر  دبیر و هنرآموز/ برگزاری آزمون استخدامی ۲۸ اردیبهشت
  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • بافق دارای بالاترین میزان تراکم دانش آموزی در استان یزد
  • برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی
  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • ۶۰ عنوان برنامه طی هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج