Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تعرض به حریم خصوصی یک دانش آموز دختر ابتدایی در آذربایجان غربی تیتری بود که ظهر روز گذشته در رسانه ها سر و صدای بسیاری به پا کرد؛ خبری که از همان نخستین دقایق انتشار در رسانه‌ها اظهارنظرهای مختلفی مبنی بر تایید و تکذیب این حادثه را در پی داشت و در نهایت فریدون مصطفوی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اتهامات وارده به نیروی خدماتی را تکذیب کرد؛ به دنبال این اظهارات سایر مقامات مسئول استان نیز وقوع چنین حادثه ای را رد کردند و رضایت خانواده دانش آموز از نیروی خدماتی مدرسه را علتی مبنی بر عدم وقوع این حادثه می دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این اظهارات که حادثه را چندان حساس و مهم جلوه نمی داد اما عصر روز دوشنبه سیدمحمدبطحایی وزیر آموزش و پرورش طی نامه ای بزرگی زاده را به عنوان بازرس ویژه به آذربایجان غربی اعزام کرد تا چند و چون ماجرا را بررسی کند.

اعزام بازرس ویژه و بررسی شرایط باز هم آتش خشم مردم و اعتراض آنها را  از بین نبرد و چالش ها در مقابل مدرسه محل حادثه ادامه داشت و این روند تاحدی پیش رفت که غروب روز دو شنبه2 مدرسه توسط مردم به آتش کشیده شد و خسارات بسیاری را به مدارس وارد کرد.

شب حادثه جلسه شورای تامین استان با حضور مسئولان استانی و بازرس ویژه وزیر برگزار شد تا در مورد حادثه پیش آمده تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

بزرگی زاده بازرس ویژه وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد آخرین وضعیت مدارس آسیب دیده ارومیه اظهار کرد: با توجه به آتش سوزی رخ داده و شدت حوادث وارده به مدارس یکی از مدارس با توجه به تلاش های انجام شده برای روز شنبه دایرخواهد شد اما مدرسه بعدی به دلیل شدت آسیب تا ده روز آینده آماده خواهد شد و سرعت آماده سازی به شورای تامین استان وابسته است.

وی در مورد آخرین وضعیت حادثه عنوان کرد: اظهارات مطرح شده در مورد اتهام وارده به نیروی خدماتی مدرسه ثابت نشده البته پیگیری این مساله بر عهده نیروی انتظامی است.

بازپرس ویژه وزیر آموزش و پرورش علت سر و صدای زیاد این حادثه را مسائل منطقه ای دانست و گفت: برخی فرصت طلب به دنبال ایجاد آشوب هستند در حالی که مساله خاصی وجود نداشته است.

شرایط به گونه ای پیش می رود که نشان از نبود هرگونه مشکلی در مدرسه راه شهدای اسلام آباد ارومیه درد  اما روح‌الله حضرت‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس در پی این اظهار نظرها عنوان کرد: دانش‌آموز دختر به مدیر مدرسه خبر می‌دهد که سرایدار در سرویس بهداشتی به او تعرض کرده و در ادامه مدیر مدرسه به حراست آموزش و پرورش منطقه گزارش و حراست نیز سرایدار را به دادگاه معرفی می‌کند؛ البته خانواده در آن زمان رضایت می‌دهند تا به قول خودشان بیش از این آبروریزی نشود.

وی ادامه داد: علاوه بر قصور و کوتاهی در رسیدگی به اتفاق رخ داده برای این دختر دانش‌آموز، به کارگیری افرادی در سمت‌های سرایه‌دار، خدمه، راننده و … به بدون گزینش روانی، اخلاقی و استعلام قضایی، بزرگ‌ترین غفلت از سوی آموزش و پرورش است چراکه این کوتاهی سبب شده که اکنون شاهد چنین آسیبی را در مدارس شاهد باشیم.

این چنین اظهاراتی موجی از گمان زنی ها را برای افکار عمومی دامن زده می‌زند و امنیت روانی در مدارس  راخدشه دار می‌کند که نیاز به نسخه پیچی هرچه سریعتر مسئولان آموزش و پرورش دارد تا بزرگترین نهاد آموزشی کشور در تلاطم آسیب های اجتماعی گرفتار بی اعتمادی جامعه و خانواده ها از بابت حضور فرزندنشان در مدارس نشود.

مساله ای که شاید آموزش و پرورش در بروز چنین رفتارهای دور از عرف جامعه نقش کاملی ندارد اما چندان هم بی تاثیر نبوده و نباید جای خالی آموزش ها در برابر آسیب های اجتماعی را نادیده گرفت؛ فقدانی که تا امروز قربانیانی ازکودکان داشته و باید واکاوی و چاره اندیشی برای این بحران ها جز اولویت های کاری قرار گیرد و حادثه ارومیه فارغ از شایعه یا واقعی بودن هشداری برای نظام آموزشی و تامین امنیت روانی در این فضا است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۵۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با شورای معاونین و رؤسای نواحی آموزش و پرورش استان که به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تکالیف بزرگ آموزش و پرورش در استان این است که جریان تعلیم و تربیت به صورت همزمان مدیریت شود. امروزه اگرچه برنامه‌هایی با اهمیت و مؤثر در دستورکار قرار می‌گیرد اما هنوز هم این ظرفیت وجود دارد که به‌موازات رویکردهای آموزشی، در عرصه پرورش و تربیت نیز اقداماتی انجام شود که جامعه مخاطب آن به طور مستقیم، متوجه فرزندان دلبند ما در مدارس باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: این یک حقیقت است که تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود. بر همین اساس، توجه کنید در فرآیند گزینش آموزش و پرورش عناصری برگزیده شوند که جوان، متدین، توانمند و دلسوز نسل آینده ساز این کشور باشند زیرا اینها عهده‎دار تربیت فرزندان مردم هستند. علاوه بر این، در فرآیند گزینش باید به موضوع بازنشستگی دبیران و فرهنگیان نیز توجه ویژه صورت بگیرد تا چالش‌هایی همچون کمبود معلم در مدارس، دوباره تکرار نشود.

ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین

وی خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌هایی که باید از سطح آموزش و پرورش موردتوجه قرار بگیرد، مسئله حجاب است. باید فضایی ایجاد شود تا بتوان مساله حجاب و فرهنگ عفاف را از سطح مدارس و دبیرستان‌ها در دل و ذهن دختران عزیز دبیرستانی نهادینه شود. این‌ها آینده‌ساز کشور و امانت مردم هستند بنابراین با مزج اجتماعی و منطق تبیین، می‌توان حجاب را به صورت ایجابی از سطح دبیرستان‌ها فرهنگ‌سازی کرد.

گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار، جمعی از اعضای شورای آموزش و پرورش استان به ارائه گزارشی از برنامه‌های فرهنگی تربیتی در سال تحصیلی جاری و انعکاس چالش‌های موجود پرداختند.

کد خبر 6093129

دیگر خبرها

  • قدردانی از معلمان مدرسه شهید حجه فروش همدان
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه در این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود