Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، گفت: فضای مجازی یک منبر بزرگ میلیاردی در اختیار ما قرار داده است که تلاش داریم برای پیشبرد اهداف خود و ترویج و اشاعه فرهنگ اقامه نماز از آن نهایت استفاده را ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، محمد مظفر قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، چهارشنبه(3 آبان) در نشست هماهنگی اجلاس استانی نماز و فضای مجازی که با حضور دستگاه های مختلف در معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: همه ظرفیت های دولتی و مردمی باید برای توسعه و ترویج فرهنگ نماز فعال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه اجلاس سراسری نماز هر سال با یک خط دهی ویژه برگزار می شود، افزود: چاپ و انتشار بیش از 40 عنوان کتاب با محوریت نماز یکی از اتفاقات بسیار خوبی است که از دل همین اجلاس بیرون آمده است.

 

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، با بیان اینکه اجلاس های نماز با محوریت دادن به آموزش و پرورش، هنرمندان و ضرورت تربیت مدرس در این حوزه در سال های اخیر برگزار شده است، اظهار کرد: بیش از یک هزار مدرس به صورت ویژه در خصوص نماز تربیت شده اند.

 

وی با اشاره به اختصاص پایان نامه یکی از پزشکان به اقامه نماز از سوی بیماران بخش مراقبت های ویژه و ارائه مستندات این پژوهش در اجلاس سالانه نماز، عنوان کرد: یکی از اثرات بسیار مهم این اتفاق آموزش بیش از 10 هزار پرستار در بیمارستان های سراسر کشور و تجهیز اتاق های بیماران بود.

 

مظفر، اظهار کرد: امسال با توجه به حساسیت های فضای مجازی محوریت اجلاس سراسری نماز بر این فضا قرار گرفته است.

 

وی تصریح کرد: فضای مجازی یک منبر بزرگ میلیاردی در اختیار ما قرار داده است که تلاش داریم برای پیشبرد اهداف خود و ترویج و اشاعه فرهنگ اقامه نماز از آن نهایت استفاده را ببریم.

 

قائم مقام ستاد اقامه نماز، ابراز کرد: ما نمی خواهیم نماز را مجازی کنیم بلکه در فضای مجازی می خواهیم به زبان شیوا و جوان پسند معارف نماز را بیان کنیم.

 

وی در تشریح اهداف اجلاس سراسری نماز 96 که آذرماه در هرمزگان برگزار می شود، بیان کرد: کسانی که توان تولید محتوا یا توزیع آن را دارند باید در این عرصه وارد شوند و به نشر و گسترش فرهنگ نماز کمک کنند.

 

مظفر، اعلام کرد: حدود یک هزار اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است که بعد از اجلاس این محتواهای تولید شده با توجه به حساسیت و خط ویژه ای را به داخل جامعه بکشیم که یکی از این بسترها شبکه های اجتماعی است.

 

وی تصریح کرد: مبلغین و روحانیون نباید با توجیه ناصواب بودن از فضای مجازی دوری کنند بلکه باید با توجه به علم، دانش و آگاهی خود از این تهدید به عنوان فرصت بهره برده و با استفاده از آن به تبلیغ و ترویج دین بپردازند که یکی از اهداف این اجلاس هم همین است.

 

قائم مقام ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه، عنوان کرد: باید محتواهایی که ممکن است ثقیل باشد را به ذائقه جوانان در بیاوریم و با زیبایی و هنر تلفیق کرده و به آنان عرضه کنیم.

 

وی کم حجم بودن، تأثیرگذاری و امکان توزیع و انتشار در کوتاه ترین زمان ممکن از ویژگی های مدنظر در خصوص آثار مرتبط با نماز و فضای مجازی برشمرد و گفت: این محتواها می تواند در قالب کلیپ، انیمیشن یا پادکست های صوتی و تصویری باشد.

 

مظفر، با تأکید بر تولید محتوای مرتبط برای کودکان و بهره گرفتن از توان هنرمندان با ارائه خوراک فکری جهت تولید آثار فاخر در این حوزه، ابراز امیدواری کرد: در این اجلاس بتوانیم این ذهنیت را در مردم، هنرمندان و مبلغین ایجاد کرده تا تهدید فضای مجازی را به فرصت تبدیل کنیم.

 

وی تأکید کرد: در فضای مجازی باید از روش حمله استفاده کرده، با تولید محتوا به شبهات جوانان پاسخ بگوییم و خودمان را به دیگران القا کنیم.

 

قائم مقام ستاد اقامه نماز، اظهار کرد: بعد از اجلاس سراسری نماز انتظار داریم ذهن ها بارور شده و به تولید و توزیع محتوا با محوریت نماز در فضای مجازی حتی به زبان های مختلف برای سراسر دنیا بپردازیم.

 

 

پایان پیام/81

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۲۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه‌ برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در شاهچراغ اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرعباس حقیقی‌نیک با اعلام این خبر گفت: به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) روزهای پنج‌شنبه و جمعه، ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت‌ ماه، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین آقامیری پیرامون فضائل و مناقب این امام همام به ایراد سخن خواهد پرداخت و مهدی سروری، ضمن قرائت دعای کمیل، مرثیه‌سرایی می‌کند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) خاطرنشان کرد: شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ ماه نیز همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت ساعت ۹ صبح، در قالب دسته‌ جات عزاداری به سمت این بارگاه منور، حرکت و در ساعت ۱۱ در شبستان امام خمینی (ره) به سوگواری می‌پردازند که سخنران و مداح این مراسم حجت‌الاسلام محمدحسین حدائق و سیدحسین فتح اللهی هستند.

وی در پایان گفت: در ظهر شهادت، بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، اکبر افخمی و در شام شهادت بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، سیدمحسن رسولی، مرثیه‌سرایی خواهند کرد.

کد خبر 6093989

دیگر خبرها

  • استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود
  • ترویج کودک همسری در اینستاگرام برای تبلیغ آرایشگاه زنانه
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع )در حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع)
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • ویژه‌ برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در شاهچراغ اعلام شد
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • تنفس ۲۰ دقیقه‌ای جلسه صحن مجلس برای اقامه نماز
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود