Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:12:39 GMT

استقرار 130 پایگاه «اورژانس» در مسیر تردد زوار

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۵۳۵۳۸

استقرار 130 پایگاه «اورژانس» در مسیر تردد زوار

معاون عملیات مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمانشاه از استقرار 127 پایگاه ثابت و سیار اورژانس در مسیر تردد زوار اربعین خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، «فریدون صادقی» امروز(سوم آبان) در حاشیه اعزام نیروهای فوریت‌های پزشکی جهت خدمات‌رسانی به زوار اربعین در جمع خبرنگاران با اشاره به بازگشایی مرزخسروی بعد از چندسال جهت تردد زوار، گفت: این اولین بار است که استان از طریق مرز خسروی میزبان زوار اربعین خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به پیش بینی تردد بیش از 400 هزار زائر اربعین از مرز خسروی، گفت: اعتقاد ما بر این است که بیش از این تعداد و بویژه در موج بازگشت از مرز خسروی تردد خواهند داشت و ظرفیت مرز نیز بیش از تعداد پیش بینی شده است، بنابراین برای هر شرایطی آماده هستیم.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی ها برای بحث اربعین از سه ماه پیش شروع شده، گفت:  مرز خسروی از پنجم آبان بازگشایی شده و با توجه به پیش بینی زمان یک هفته برای بازگشت زوار، اجرای طرح تا 25 آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به وجود پنج کریدور ورودی به استان گفت: با توجه به اینکه زوار علاوه بر مرز خسروی، مسیر عبوری دیگری به سمت مرز مهران در استان دارند، هر دو این محورها و پنج کریدور ورودی تحت پوشش قرار دارد.

صادقی از استقرار 86 پایگاه ثابت و سیار در دو مسیر تردد زوار اربعین به سمت مرز خسروی و نیز به سمت استان ایلام و مرز مهران خبر داد و ادامه داد:  41 نقطه جدید نیز دیگر در مسیر تردد زوار در استان جهت استقرار پایگاه های اورژانس در نظر گرفته شده است.

وی از بکارگیری بیش از 120 دستگاه آمبولانس در مسیر تردد زوار اربعین خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 56 دستگاه از یازده استان کشور به کرمانشاه اعزام شده‌اند.

وی افزود: استان دو دستگاه اتوبوس آمبولانس در اختیار دارد که سه دستگاه دیگر از استانهای دیگر جهت خدمات رسانی اربعین به استان اعزام می شود.

صادقی از برپایی دو بیمارستان صحرایی در مرز خسروی هم خبر داد و اظهار کرد: ظرفیت هر بیمارستان 50 تخت خوابی است و علاوه براین دو بیمارستان، درمانگاه خسروی نیز تجهیز شده است.دپوی دارو نیز برای تمام شبکه های استان انجام شده است.
 

رییس کمیته بهداشت و سلامت ستاد اربعین استان کرمانشاه نیز از بکارگیری 600 نیروی فوریت‌های پزشکی در استان در ایام اربعین خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر صائب مدرسی امروز (سوم آبان) در حاشیه اعزام نیروهای فوریت‌های پزشکی جهت خدمات رسانی به زوار اربعین در جمع خبرنگاران در خصوص تمهیدات بهداشتی و درمانی استان در آستانه اربعین، از استقرار 127 پایگاه ثابت و سیار اورژانس در مسیر تردد زوار اربعین در استان خبر داد.

وی افزود: 41 نقطه اخیرا در پنج مبادی ورودی استان شناسایی شده و آمبولانس در این نقاط جهت خدمات رسانی بهتر به زوار مستقر شده است.

مدرسی با اشاره به آماده‌باش تمام بیمارستان‌های استان در ایام اربعین، گفت: نیروی متخصص و پرستاری در بیمارستان‌ها اضافه شده و تمام مرخصی‌ها نیز تا پایان بازگشت زوار لغو شده است.

وی با اشاره به شروع طرح خدمات رسانی از پنج آبان همزمان با بازگشایی مرز خسروی، گفت: پیش‌بینی این است موج بازگشت زوار پس از اربعین تا 25 آبان ماه ادامه داشته باشد و تا آن زمان خدمات رسانی به زوار ادامه دارد.

رییس کمیته بهداشت و سلامت ستاد اربعین استان کرمانشاه با اشاره به وجود یک دستگاه بالگرد اورژانس در هوانیروز کرمانشاه، گفت: یک دستگاه بالگرد دیگر نیز از استان مازندران به کرمانشاه اعزام و در بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان قصرشیرین مستقر می‌شود.


مدرسی همچنین از بکارگیری پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس در استان در ایام اربعین خبر داد.

رییس کمیته بهداشت و درمان استان کرمانشاه با اشاره به اعزام 200 نیروی اورژانس از استان‌های دیگر به کرمانشاه از فردا (4 آبان)، اظهار کرد: این تعداد به همراه سایر نیروهای فوریت در استان حدود 600 نیرو می‌شود. همچنین 300 نیروی بهداشتی و درمانی نیز فردا(پنجشنبه) در سطح استان جهت خدمات رسانی به زوار مستقر می‌شوند.

مدرسی با بیان اینکه خدمات اورژانس رایگان است، خاطر نشان کرد: خدمات درمانی به زوار نیز تا محدوده 20 کیلومتری شهرها رایگان خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۳۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه‌ای موضوع مجاز بودن وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به ثبت سفارش ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال و با تخفیف ۵۰ درصدی در سود بازرگانی، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافران اربعین حسینی را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه خطاب به وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی آمده است: هیات وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی صنعت، معدن و تجارت و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای بند (ث) تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد:

۱- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی ثبت سفارش واردات (۲ هزار) دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال با تایید وزارت راه و شهرسازی و تایید تامین قطعات و وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و تطابق با استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو مجاز است.

۲- سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تفیید وزارت کشور جهت جا به جایی مسافرین اربعین حسینی استفاده می‌شود مشمول پنجاه درصد (۵۰) تخفیف است. دستورالعمل نحوه اجرای این بند توسط وزارت کشور و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵۰‌ درصد تردد زوار عراق از مرز مهران است
  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • هرگونه صدور ویزا برای اربعین باید در خارج از استان خوزستان باشد
  • مرز خسروی روز به روز مورد استقبال بیشتر زائران قرار می‌گیرد
  • استقرار گروه‌ پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم
  • استقرار گروه‌های مرمتی و باستان شناسی در نقش رستم
  • استقرار گروه‌های مرمتی و باستان شناسی در نقش ستم