Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان حج و زیارت از توقف اعزامهای کارونهای حج و زیارت در ایام اربعین حسینی خبرداد و گفت: از ۶ آبان تا سه روز پس از اربعین، اعزامهای عادی عتبات متوقف خواهد بود و بعد از این بازه زمانی روند عزیمت زائران کاروانی از سر گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ حمید محمدی در بازدید از بخشهای مختلف خبرگزاری تسنیم و در جمع مدیران و دبیران، درباره جایگاه این رسانه و عملکرد آن در سالهای گذشته اظهار کرد: این رسانه که به شکل حرفه‌ای به کار می‌پردازد به سرعت توانست جایگاه خود را در بین رسانه‌های کشور به دست آورد و امیدواریم در فعالیتهای خود موفق باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی صحت، دقت و عملکرد حرفه‌ای را از ملزومات رسانه‌ای دانست و گفت: صحت، راستگویی، صداقت و اهمیت مصالح نظام در بحث اطلاع رسانی رسانه‌ای، اثر بخش است و تسنیم نیز یکی از همین رسانه‌های تاثیرگذار محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: هدف سازمان حج و زیارت، رضایت نسبی مردم و زائران کشور است و در این رابطه نیازمند فرهنگ‌سازی مناسبی هستیم که این وظیفه بر عهده رسانه‌های و روزنامه‌نگاران کشور خواهد بود.

ستاد مرکزی اربعین به‌دنبال تسهیل امور زائران اربعین است

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه درباره موضوعاتی نظیر اربعین حسینی اظهار کرد: سازمان حج و زیارت یکی از کمیته‌های زیر مجموعه ستاد مرکزی اربعین حسینی محسوب می‌شود و این ستاد نیز به دنبال تسهیل مسیرها و کاهش هزینه‌ها برای زائران بوده و ساماندهی وضعیت زائران را به عهده دارد.

توقف اعزامهای سازمان حج و زیارت در ایام اربعین

محمدی در بخش دیگری از صحبتهای خود درباره اعزام کاروانهای مجاز به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی گفت:‌ اعزام کاروانهایی که در طول سال به‌صورت عادی انجام می‌گیرد در ایام اربعین حسینی متوقف خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اعزامهای کاروانی در مقطع اربعین انجام نمی‌گیرد، گفت: آخرین اعزام کاروانی ما در این ماه 6 آبان خواهد بود؛ سه روز پس از اربعین نیز اعزامها مجدداً از سر گرفته خواهد شد.

آخرین وضعیت کاروانهای غیر مجاز و لزوم دقت مردم در این زمینه

محمدی همچنین درباره برخورد با کاروانهای غیر مجاز (آزاد‌بر) و دغدغه‌های مردم در این رابطه اظهار کرد: باید برخورد لازم با این دفاتر صورت گیرد چرا که هر کس می‌خواهد در این حوزه به فعالیت بپردازد باید تحت ضوابط و با مجوز سازمان حج و زیارت فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه گاهاً موارد خلاف قوانین از سوی غیرمجازها (آزادبرها) اتفاق می‌افتد، گفت: مردم باید در این حوزه و زمان نام‌نویسی در عتبات عالیات هوشیار باشند و رسانه‌ها و مراجع ذیربط نیز در این رابطه اثرگذار هستند؛ ضمن اینکه سازمان حج و زیارت نیز در خدمات‌رسانی به زائران توجه لازم را خواهد داشت.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: برای برخورد با این دفاتر غیر مجاز (آزادبر) ما به عنوان ضابط اجرای قانون نیستیم اما عملکرد این مراکز را به دستگاه قضایی و انتظامی گزارش می‌کنیم.

محمدی افزود: بسیاری از این کاروانهای غیر مجاز ( آزادبر) برای کسب درآمد به این کار مبادرت می‌ورزند بنابراین این رویکرد آنها باعث کاهش خدمات و برخی مشکلات برای زائران می‌شود که نمونه بارز آن را در سرگردانی برخی زائران طی ماههای اخیر مشاهده کردیم.

آخرین برنامه‌ریزیها برای حج تمتع

وی همچنین در بحث حج نیز اظهار کرد: برنامه‌ریزی خود را روی بحث حج تمتع متمرکز کرده‌ایم و آسیب‌شناسیهای لازم نیز از سوی کارگروههای کارشناسی در حال انجام است.

مشروح کامل مصاحبه با رئیس سازمان حج و زیارت که به موضوعاتی نظیر عتبات عالیات، اربعین حسین، حج تمتع، حج عمره و ... می‌پردازد در روزهای آتی منتشر خواهد شد.
انتهای پیام/

R1365/P1010110/S2,23/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۵۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به انجام همه تمهیدات لازم برای اعزام حجاج به سفر معنوی حج گفت: حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع ۱۴۰۳ می شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سید عباس حسینی در همایش متمرکز زائران حج تمتع 1403 در مشهد گفت: همه تمهیدات لازم در خصوص اعزام حجاج به سفر معنوی حج صورت گرفته و حجاج ایرانی با میانگین سنی 57 سال عازم حج تمتع خواهند شد.

وی افزود: نهایت تلاش برای اجاره مسکن استاندارد برای زائران شده است و با برنامه ریزی و صرفه جویی در هزینه ها 319 دلار کاهش قیمت نسبت به سال گذشته در قیمت‌گذاری‌ها لحاظ شد که تغییر نرخ ارز مانع کاهش قیمتها شد.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: سال گذشته ایران نخستین کشوری بود که انتقال زائران را بین مکه و مدینه با قطار انجام داد.

حسینی تصریح کرد: تمام تلاش برای تهیه اقلام تدارکاتی مطلوب و ارائه غذای با کیفیت و کمیت مطلوب به زائران توسط خادمان در سازمان حج و زیارت در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: حساسیت در انتخاب عوامل و آموزش های لازم برای ارتقای سطح خدمات از دیگر اقدامات این سازمان است.

حسینی تاکید کرد: امیدواریم زائران با رعایت توصیه‌های هیئت پزشکی و همکاری با خادمان در کاروان‌ها و مجموعه های حج برای انجام سفری توام با سلامتی و معنویت همکاری کنند.

حجت الاسلام سیدعبدالفتاح نواب؛ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز گفت: روحانیون کاروانهای حج مشعل داران معارف و مناسک هستند و مهمترین برنامه برای سفر حج اخلاص است.

وی افزود: اگر زائری نیت و برنامه ریزی نداشته باشد این سفر را از دست داده است، باید برای این سفر معنوی برنامه ریزی قبل و حین آن را داشته باشد تا بهره برداری لازم را کسب کند.

حجت الاسلام نواب تصریح کرد: زائران باید برای قرآن خواندن و زیارت و بهره مندی از این سفر معنوی برنامه ریزی و سلامتی جسمی و روحی خود را در طول سفر حفظ کنند تا در انجام اعمال و مناسک حج دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • ۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات