Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان-معاون رئیس جمهور ضمن تاکید بر سرمایه گذاری واحد های بومگردی بابیان اینکه گردشگری راه توسعه راه میان بر را طی می کند، گفت: بومگردی عقب ماندگی کشور را جبران می کند

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر مونسان شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در سمنان ضمن بیان اینکه گردشگری راه توسعه را میان بر طی می کند، ابراز داشت: گردشگری از دو بعد اقتصادی و اجتماعی دارای اهمیت بسزایی است که می تواند درآمد را به عمق شهرهای کوچک و روستاها ببرد لذا توسعه عادلانه ثروت را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه گردشگری یکی از راه های عدالت اجتماعی است، افزود: ایجاد شغل در بخش گردشگری، پایداری بیشتر و هزینه کمتری دارد لذا این مهم می طلبد تا در زمینه جذب توریست برنامه ریزی های جامع تری صورت گیرد.

بومگردی با کمترین هزینه بیشترین گردشگر را جذب می کند

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور  با بیان اینکه در بومگردی می توان به سرعت با کمترین سرمایه ها بیشترین استفاده را کرد، ابراز داشت: به ازای هر شغل ۵۰ میلیون تومان سرمایه گذاری می خواهد که در بخش های دیگر به ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان افزایش می یابد و در ضمن زمان ایجاد این مشاغل بسیار زیاد است در حالی که استفاده بهینه از بومگردی و ظرفیت های فراوان که در کشور خوشبختانه بسیار هستند می تواند عقب ماندگی را جبران کند.

مونسان بابیان اینکه حوزه گردشگری می تواند مشاغل جانبی ایجاد کند که این امر در صنعت با هزینه های هنگفتی روبرو است، تصریح کرد: اگر قرار بود زیرساخت را از مسیر ساخت هتل جبران کنیم، اولا نیازمند سرمایه های متمرکز بالا بود و ثانیا برای ساخت یک هتل و عملیاتی شدن آن سه سال وقت نیاز است اما بومگردی هم شغل را توزیع کرده و هم درآمد را بین مردم به همراه دارد.

وی افزود: برای گردشگران خارجی بومگردی نیز جاذبه دارد چرا که مبنای گردشگری ایران اسلامی در فضاهای تاریخی، ابنیه و ... نهادینه شده که خوشبختانه بومگردی در ایران عمدتا در اختیار گردشگران خارجی هستند اگر می خواستیم به میدان رقابت هتل سازی با کشورهای همسایه وارد می شدیم به واقع نمی توانستیم با آنها رقابت کنیم اما بومگردی این امکان را می دهد که با کمترین هزینه بیشترین گردشگر را جذب کند.

ضرورت رونق در بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی 

 رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور بابیان اینکه باید رونق به میراث فرهنگی و صنایع دستی پرداخت تا در تولید ناخالص ملی اثرگذار بود، ابراز داشت: برخی کشورها با کمترین ظرفیت ها توانستند ۲۰ تا ۴۰ میلیون گردشگر را جذب کنند اما عددی که ما گردشگر جذب کرده ایم شایسته ایران اسلامی و داشته های آن نیست.

مونسان ادامه داد: مسئولان کشور به این واقف شده اند که اگر می خواهیم توسعه را در پیش بگیریم باید صنایع دستی را از مقوله فرهنگی به مقوله اقتصادی تغییر دهیم و به سمت ایجاد درآمد حرکت کنیم سال گذشته ۲۴۰ میلیون دلار صادرات صنایع دستی داشتیم که با توجه به عقب ماندگی مان بد نیست اما برآورد ها نشان می دهد ما می توانیم سالانه دو میلیارد دلار فروش داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مارکتینگ بیشترین مشکل صنایع دستی است، افزود: به ذائقه مشتری توجه نکرده ایم همچنین  به دلیل عدم داشتن تیراژ در تولید، قیمت تمام شده بالایی برای صنایع دستی داریم که این امر نیز در مقابل رقبا ما را به مشکل روبرو کرده است امروز متاسفانه صنایع دستی ما فله ای توزیع می شوند که باید  به برند سازی برسیم تا بتوانیم در مقوله تولید ناخالص ملی موفق عمل کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۷۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند

سرهنگ محمدرضا زارعی گفت: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در منزل شخصی یکی از روستا‌های شهرستان قروه بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: با همراهی فرماندهی انتظامی بخش سریش‌آباد قروه، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی قروه و یگان شهرستان و پس از بازدید از منزل شخصی، ٣ نفر با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه خودرو کشف و ضبط شد، افزود: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض ٢ متر و عمق ١٥ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

 سرهنگ زارعی عنوان کرد: پرونده قضایی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

 شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ٠٨٧٣٣١٧٨٨٥٥ گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود