Web Analytics Made Easy - Statcounter

وقتی صحبت از تکنولوژی به میان می‌آید یکی از ضرورت‌های این حوزه، آموزش است چون بدون آموزش و پژوهش، هرگز نمی‌توان بهترین نتیجه را از فناوری‌های موجود در جهان گرفت.

ایران آنلاین / موضوع امنیت سایبری و مقابله با هکرها، ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای معنادار شدن تکنولوژی‌های مختلف در هر منطقه، شناسایی و پرورش استعدادهای برتر در بخش‌های مختلف فناوری و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. هریک دلیلی موجه برای کمپانی‌های بزرگ فناوری در جهان بویژه ساکنان «سیلیکون ولی» محسوب می‌شود تا سرمایه‌گذاری مناسبی در زمینه آموزش و توسعه (R&D ) داشته باشند

ازسوی دیگر بسیاری از استعدادها در نقاطی از جهان حضور دارند که دسترسی‌شان به تکنولوژی بسیار کم است و البته این مناطق از چشم غول‌های فناوری جهان دور نمی‌مانند. در همین راستا، کمپانی‌های مختلف ازجمله گوگل و همچنین غول تجارت الکترونیک چین یعنی علی بابا تصمیم به سرمایه‌گذاری کلان در حوزه آموزش و تحقیقات در قالب طرح‌هایی ابتکاری دارند.
هدیه 15میلیارد دلاری علی بابا
گروه علی بابا، این غول دنیای تجارت الکترونیک (ecommerce) در برنامه‌های تحقیقاتی جدید خود تنها به چین بسنده نکرده‌اند و تلاش دارند تا علاوه بر آموزش ویژه به کاربران مستعد خود در چین و بکار‌گیری آنان، در جهان نیز سرمایه‌گذاری‌هایی داشته باشند و افراد توانمند در زمینه تکنولوژی را جذب کنند. در راستای این استراتژی، کمپانی علی بابا ازطریق یک برنامه جهانی با نام آکادمی DAMO، می‌خواهد تا 3 سال آینده، 15میلیارد دلار در زمینه تحقیق و توسعه(R&D) سرمایه‌گذاری ‌کند تا به این ترتیب، تکنولوژی‌های نوین در جهان منتشر شود.
هدف مسئولان علی بابا از اجرای چنین طرحی نیز افزایش همکاری‌‌های جهانی در حوزه تکنولوژی است و می‌خواهند باتوسعه تکنولوژی cutting-edge، شکاف دیجیتال موجود در جهان را تا حد امکان باریک‌تر کنند. کمپانی علی‌بابا در فاز نخست این طرح، 7 آزمایشگاه تحقیقاتی را در پکن و هوانگجو در چین، دو شهر در امریکا و همچنین در مسکو، روسیه و سنگاپور راه‌اندازی خواهد کرد و در این آزمایشگاه‌ها بر مواردی همچون هوش مصنوعی، ابرداده‌ها، اینترنت اشیا (IoT)، فین‌تک‌ها، محاسبات کوانتوم، تعامل ماشین‌ و بشر و... تمرکز خواهد شد. این آزمایشگاه‌های تحقیقاتی روی یادگیری ماشین، امنیت شبکه، محاسبات بصری و همچنین پردازش زبان‌ها تمرکز ویژه خواهند داشت و البته باید گفت که در این راستا علی بابا به‌دنبال عضوگیری 100 محقق در جهان برای پیوستن به این برنامه است و همچنین می‌خواهد برای همکاری با کمپانی‌های فناوری و مؤسسات آموزشی مطرح جهان پیشقدم شود.
«جف ژانگ»، یکی از مسئولان کمپانی علی بابا در این زمینه می‌گوید: در 18سال گذشته، زیرساخت‌های تکنولوژی ما رشد گسترده‌ای داشته‌ است و همین توسعه، از رشد سریع تجارت ما حمایت می‌کند. ما خوب می‌دانیم که با رشد تکنولوژی در جهان، کمپانی ما نیز توسعه یافته و فناوری ما نیز ارتقای بیشتری می‌یابد.
وی می‌افزاید: در قالب طرح جدید ابتکاری خود ما اکنون به‌دنبال محققان و افراد مستعدی هستیم که ما را زودتر به فناوری‌های برتر نزدیک کنند تا به این ترتیب سطح زندگی بشر هر روز بالاتر برود و شرکت‌های تجاری کوچک هم با کمتر شدن شکاف دیجیتالی، بهره بیشتری از این وضعیت ببرند. ما مطمئنیم که با این تفاسیر، درنهایت جهانی بهتر ساخته خواهد شد.
علی بابا تاکنون همکاری‌هایی را نیز با دانشگاه کالیفرنیا و همچنین برکلی داشته است و در نتیجه این همکاری‌ها نیز طرح‌هایی در راه است ولی آکادمی DAMO نخستین طرح ابتکاری جهانی و بزرگ به‌منظور تمرکز بر توسعه زیرساخت‌ها و توانمندی‌های تکنولوژیک جهان محسوب می‌شود که علی بابا را قادر خواهد کرد تا به 2 میلیارد مشتری خود در سراسر جهان خدماتی متعهدانه ارائه دهد و در طول 20 سال حدود 100میلیون فرصت شغلی ایجاد کند. علی بابا هم‌اکنون حدود 25هزار مهندس و دانشمند در میان کارمندان خود دارد تا بخش‌هایی همچون زیرساخت‌های ابری، تجارت الکترونیک، سرویس‌های مالی و پرداختی، تدارکات، سرویس‌های بازاریابی و رسانه‌های دیجیتال را به سرانجام برسانند. البته لازم به ذکر است که مشاوران آکادمی DAMO نیز از دانشگاه‌های هاروارد، مؤسسه تکنولوژی ماساچوست، دانشگاه پکن و... انتخاب شده‌اند پس می‌توان به نتیجه این طرح بسیار امیدوار بود. در ماه سپتامبر نیز علی بابا اعلام کرد که در راستای استراتژی‌های جدید خود، 100میلیارد یوآن در طول 5سال برای تقویت و ارتقای شبکه اینترنت جهانی خود هزینه خواهد کرد تا به این ترتیب بتواند در چین سفارش‌های آنلاین را ظرف 24 ساعت و در سایر نقاط جهان حداکثر  72ساعت ارسال کند.


گوگل و چند طرح آموزشی و تحقیقاتی
علاوه بر سرمایه‌گذاری 15میلیارد دلاری علی بابا در طول 3سال به‌منظور جذب استعدادهای برتر در تمام نقاط جهان، گوگل نیز در این زمینه بیکار ننشسته است و بتازگی اعلام کرده که در قالب یک طرح ابتکاری، قصد دارد نیروهای کار امریکایی را به‌ مهارت‌های فناوری و تکنولوژی مجهز کند تا آنها بتوانند راحت‌تر کار پیدا کنند یا سریع‌تر بتوانند به توسعه کار و تجارت خود بپردازند.
گوگل در قالب طرحی یک میلیارد دلاری، متعهد شده است که تحولات تکنولوژی را در جهان رونق ببخشد و در این زمینه هزینه کند. طبق این طرح قرار است گوگل یک میلیارد دلار را به‌عنوان کمک‌هزینه تحصیلی و آموزش کاربران مستعد اختصاص دهد و در 5 سال آینده هم یک میلیون ساعت کارآموزی داشته باشد. این موتور جست‌وجوی غول‌پیکر 10میلیون دلار از تعهد یک میلیارد دلاری خود را برای راه‌اندازی سازمان Goodwill Digital Career Accelerator، یکی از زیرشاخه‌های مؤسسه Goodwill اختصاص داده است که یک سازمان غیرانتفاعی به‌منظور توسعه نیروی کار محسوب می‌شود. این، بزرگ‌ترین کمک‌هزینه‌ای است که تاکنون Google.org برای یک سازمان واحد در نظر گرفته و اهدا کرده است. این مؤسسه همچنین از حضور هزار نفر از نیروهای گوگل بهره خواهد برد و قرار است به‌دنبال آموزش‌های مناسب، هریک از کسانی که در این طرح آموزشی شرکت می‌کنند، تا 3 سال آینده بتوانند یک پیشرو در زمینه فناوری محسوب شوند و خود، به تعدادی دیگر از علاقه‌مندان، آموزش‌های لازم را ارائه دهند. تاکنون گوگل 2هزار و 600 بورسیه و کمک‌هزینه تحصیلی را ازطریق سازمان‌های غیرانتفاعی ارائه داده و البته کاملاً مراقب بوده است که این کمک‌هزینه‌ها حتماً منجر به ایجاد اشتغال شوند. درواقع گوگل تلاش دارد آموزش را در اختیار کارمندان و افراد جویای کار با پتانسیل بالای یادگیری قرار دهد که البته بیشتر این جوانان متعدد در کمپانی‌هایی مانند Bank of America، PNC Bank، اورآل و همچنین گوگل مشغول به‌کار هستند.
«ساندرا پیچای»، مدیرعامل گوگل هم دراین باره گفت: گوگل علاوه‌بر تعهد یک ‌میلیاردی، به صورت آنلاین نیز به پرورش استعدادها و بالا رفتن سطح مهارت کاربران توجه ویژه داشته و ازطریق سایت grow.google، تلاش دارد تا «هاب» آنلاین خود را قدرت بخشد. در این سایت نیز با طرح ابتکاری «با گوگل رشد کن»، امریکایی‌ها و همچنین مردم سایر نقاط جهان می‌توانند مهارت‌های مورد نیاز بازار کار را یاد بگیرند و به این ترتیب راحت‌تر شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. در این سایت که ویدئوهای آموزشی متعددی نیز در آن ارائه شده، برای افراد مختلف به تفکیک آموزش‌هایی ارائه شده است. به‌عنوان مثال لینک‌هایی برای دانش‌آموزان و معلمان، تجار محلی، جویندگان کار، توسعه‌دهندگان، استارتاپ‌ها و... در این وب سایت قرار داده شده است و مثلاً برای‌ دانش‌آموزان تلاش کرده تا در قالب فیلم‌هایی ساده، طریقه ساختن ایمیل، وب‌سایت و... آموزش داده شود و نحوه استفاده از نرم‌افزارهای پراستفاده نیز ارائه شده است.
وی ادامه داد: ما درک می‌کنیم که مردم گاه حتی نسبت به سرعت تغییرات تکنولوژی نیز نگران هستند ولی به‌هرحال باید این موضوع را بپذیریم که تکنولوژی در آینده، موتور محرکه رشد امریکا یا هر کشور دیگری در جهان خواهد بود و هر کشوری که در این زمینه سرمایه‌گذاری نکند، آینده را باخته است. شکی نیست که آینده، ازآن فناوری است.
گوگل در زمینه آموزش منتهی به اشتغال، برنامه‌های دیگری نیز داشته است؛ به‌عنوان مثال «ساندرا پیچای» از طرحی خبر داده است که در قالب آن، گوگل با طرح کلاس گوگل (Google Classroom) با مرکز آموزشی پرمخاطب G Suite همکاری خواهد داشت. این مرکز آموزشی از ژانویه 2017 تاکنون پذیرای بیش از 70میلیون کاربر بوده است و با توجه به این ظرفیت بالا مورد توجه گوگل قرار گرفت. از آپدیت‌های جدید طرح کلاس گوگل می‌توان به بخش‌هایی همچون Quizizz, Edcite, Kami و نیز Code.org اشاره کرد. به‌عنوان مثال در بخش Code.org، دانش‌آموزان می‌توانند به این کلاس مجازی رجوع کرده و کدنویسی را فرا بگیرند. گفتنی است که 20 درصد دانش‌آموزان امریکایی و 10 درصد دانش‌آموزان سایر نقاط جهان و همچنین 600 هزار معلم در این سایت، اکانت دارند. در این طرح دانش‌آموزان آموزش می‌بینند و سیستم نمره‌دهی توسط معلم و... نیز همچون یک کلاس درس واقعی وجود دارد. طرح اصلی Google Classrooms سه سال پیش راه‌اندازی شد و حالا تعداد دانش‌آموزان ثبت‌نامی در آن به بیش از یک میلیارد نفر رسیده است.

نیم نگاه
کمپانی علی بابا ازطریق یک برنامه جهانی با نام آکادمی DAMO، می‌خواهد تا 3 سال آینده، 15میلیارد دلار در زمینه تحقیق و توسعه(R&D) سرمایه‌گذاری ‌کند تا به این ترتیب، تکنولوژی‌های نوین در جهان منتشر شود

گوگل در قالب طرحی یک میلیارد دلاری، متعهد شده است که تحولات تکنولوژی را در جهان رونق ببخشد و در این زمینه هزینه کند. طبق این طرح قرار است گوگل یک میلیارد دلار را به‌عنوان کمک‌هزینه تحصیلی و آموزش کاربران مستعد اختصاص دهد و در 5 سال آینده هم یک‌میلیون ساعت کارآموزی داشته باشد./ ایران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۸۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگفتی بزرگ صداوسیما برای مردم ایران؛ صبح بخیر مسئولین!

روز گذشته، رئیس سازمان صداوسیما اعلام کرد به زودی تمام استان‌های ایران با تجهیز شدن واحدهای سیار به کیفیت HD خواهند رسید تا مسابقات فوتبال در تمامی نقاط ایران با کیفیت بالا پخش شود و شرایط تصویربرداری بهبود پیدا کند.

به گزارش برترین‌ها، احتمالا در نگاه نخست هر مخاطبی با شنیدن این خبر مثل یک وعده پوچ رفتار کند و این را هم مثل باقی وعده‌ها در صندوقچه خاطرات دفن کند اما تصاویر مخابره شده از رفسنجان حین دیدار مس و پیکان ثابت کرد که انگار خبرهایی در کار است. خب البته ما خرسندیم از این تغییر. هر چند که دیر رخ داده اما خب خوشحالیم که چشمانمان قرار است کمتر اذیت شوند. به هر حال روند پیشرفت ما همین است و البته که دنیا هم‌اکنون به تکنولوژی ۸k رسیده!

دنیا در کدام نقطه ایستاده؟

سالانه میلیون‌ها دلار برای حق پخش هر بازی فوتبال در لیگ‌های معتبر دنیا جا به جا می‌شود. بسیاری از کارگردانان و مدیران شبکه‌های تلویزیونی به دنبال ایجاد یک تفاوت بزرگ در زمینه تصویربرداری از مسابقات فوتبال هستند. اما چگونه می‌توان تصویربرداری را به شکلی انجام داد که تماشاگر از دیدن صحنه‌های فوتبال خسته نشود؟

یکی از کاربردی‌ترین روش‌ها برای افزایش کیفیت تصویربرداری از مسابقات فوتبال، استفاده از روش تصویربرداری به صورت ۳۶۰ درجه می‌باشد. در واقع در این روش تماشاگر می‌تواند تمام اتفاقات و صحنه‌های حساس بازی را از تمامی زوایای ممکن مشاهده کند. این روش از تصویربرداری در حال حاظر فقط در لیگ اسپانیا مورد استفاده قرار گرفته و در آینده‌ای نزدیک شاهد گسترش آن خواهیم بود.

تاثیر تکنولوژی بر فوتبال

برای بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال خبر استفاده از فناوری‌های جدید در ورزش فوتبال موضوع جدیدی نیست. تقریبا هرساله سیستم‌های جدیدی برای تصویربرداری و افزایش دقت قضاوت داوران ارائه می‌شود. هر کدام از این سیستم‌ها و فناوری‌ها می‌توانند کمک زیادی به رشد این ورزش در جامعه بکنند.

فناوری‌های مختلف وارد ورزش شده‌اند و توانسته‌اند خود را به عنوان یک گزینه برای جذابیت فوتبال ارائه دهند. استفاده از فناوری‌ها همانند اسانس‌های مختلفی است که به یک غذای بی‌مزه می‌دهید تا بتوانید با کمک آن‌ها از غذا لذت ببرید در حالی که هدف شما لذت از مزه غذا است. ماجرای فناوری و فوتبال نیز به این شکل است. فناوری‌های امروزه کمک زیادی به اجرای عدالت در زمین فوتبال می‌کنند یا باعث جذابیت تصاویر ارسالی برای بینندگان می‌شوند.

فناوری‌های مختلف همانند استفاده از سیستم صوتی برای داوران، تصویر برداری ۳۶۰ درجه و کمک داور‌های ویدیویی از جمله آخرین تکنولوژی‌هایی است که در ورزش فوتبال مورد استفاده قرار گرفته است. فناوری تصویر برداری نیز همانند فناوری کمک داوران ویدیویی در ابتدای مسیر حرکت خود می‌باشند و باید دید آیا با تغییراتی که هر روزه فیفا در قوانین فوتبال ایجاد می‌کند می‌توانند جایگاه ثابتی در این ورزش پیدا کنند یا خیر.

دیگر خبرها

  • نخستین سمپوزیوم تکنولوژی درطراحی و بازطراحی برگزار شد
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • معرفی نیروی مستعد جویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران‌هلث‌
  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی برای ادای احترام به پیشگامان ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است
  • هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود
  • شگفتی بزرگ صداوسیما برای مردم ایران؛ صبح بخیر مسئولین!
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی