Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - فردا دربي شماره 85 برگزار مي شود.
به گزارش سرويس ورزشي "جام نيوز"، چه کسي در دربي شماره 85 گلزني مي کند؟ حالا که طارمي محروم است پاسخ به اين سوال سخت به نظر مي رسد ، به خصوص اينکه استقلال دراين فصل مشکل گلزني هم دارد و نمي توان به راحتي نام بازيکني را برد که به راحتي گل مي زند.
اما بد نيست به 48 سال پيش برگرديم، يعني وقتي براي نخستين بار در تاريخ يک بازيکن در دربي پايتخت گل زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پرسپوليس و استقلال (شاهين و تاج سابق) مرداد ماه 48 در ليگ تهران مقابل هم به ميدان رفتند. اين سومين مسابقه تاريخ دو تيم محسوب مي شد. دو مسابقه قبلي با تساوي بدون گل تمام شده بود. در سومين ديدار اما استقلال بود که به پيروزي رسيد آن هم با نتيجه سه بر يک. احمد منشي زاده در دقيقه هشتم اين مسابقه موفق به گلزني شد تا نامش براي هميشه به عنوان نخستين گلزن دربي ثبت شود. او چند سال پيش در گفت و گويي تاکيد کرده بود هزار سال ديگر هم بگذرد نامش در تاريخ به عنوان نخستين گلزن دربي باقي مي ماند. علي جباري و کارو حق ورديان ديگر گلزنان استقلال در اين ديدار بودند که در دقايق 44 و 88 موفق به گلزني شدند. ناظم گنجاپور نيز نخستين گلزن تاريخ پرسپوليس در دربي هاست. او در دقيقه 72 همان مسابقه براي سرخ ها گلزني کرد.
جالب است بدانيد رضا وطنخواه بازيکن پرسپوليس اولين اخراجي دربي در آن مسابقه لقب گرفت.
اما حالا که با نخستين گلزن دربي آشنا شديم بد نيست اشاره اي هم به آخرين گلزن دربي داشته باشيم. جلال حسيني کاپيتان سرخ ها آخرين گلزن دربي است، همان مسابقه اي که استقلال سه بر دو سرخ ها را برد. فرشيد اسماعيلي، علي قرباني و کاوه رضايي گل هاي استقلال را در دربي 84 زدند. سروش رفيعي و جلال حسيني نيز گلزنان پرسپوليس بودند. گل دوم پرسپوليس در دقيقه 3 + 90 به ثمر رسيد تا با اين حساب جلال حسيني فعلا آخرين گلزن دربي باشد. البته در آخر همان مسابقه او با مهدي رحمتي دروازه بان استقلال درگيري پيدا کرد و پس از آن هر کدام از همراهي تيم هايشان براي چند مسابقه محروم شدند.
110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۸۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد بزرگ ذوبی‌ها مقابل ستاره خارجی تراکتور!

به گزارش ورزش سه، پارسا جعفری در نیمه نخست بازی با تراکتور واکنش های پرتعدادی داشت مانع گلزنی بازیکنان این تیم به ویژه گوستاوو واگنین شد که در دو ضربه خطرناک را از داخل محوطه جریمه به سمت دروازه ذوب آهن شلیک کرد.

واگنین در دقایق ابتدایی مسابقه از نزدیکی نقطه پنالتی با ضربه والی و چکشی توپ را به زمین کوبید و در حالی که به شکلی خطرناک از بالای سر پارسا جعفری در آستانه گل شدن بود او به سختی مانع گل شدن توپ شد.

واگنین در وقت‌های اضافه مسابقه هم با نفوذ سریع به عمق در موقعیت گلزنی قرار گرفت که ضربه محکم او از زاویه بسته با واکنش تماشایی جعفری بازهم راه به جایی پیدا نکرد.

جعفری در این مسابقه دو موقعیت خوب گلزنی هم از هاشم‌نژاد و رحمان جعفری گرفت تا دروازه‌اش را یک نیمه بسته نگه دارد.

دیگر خبرها

  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • مبلغ وام ازدواج سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزییات
  • عیسی در روز تلخ بهترین گلزن فصل پرسپولیس شد
  • گلزنی یک جوان دیگر در ترکیب هوادار
  • سلطان گلزنی به استقلال و پرسپولیس کیست
  • فیلم| قایدی بهترین گلزن تاریخ ایران در لیگ امارات
  • خروش شماره 10 تیم ملی با نقش جدید! (عکس)
  • رامین پس از گلزنی صورتش را پنهان کرد!
  • ماشین گلزنی قایدی از کار افتادنی نیست / تساوی اتحاد کلبا و النصر در لیگ امارات
  • سد بزرگ ذوبی‌ها مقابل ستاره خارجی تراکتور!