Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-03@03:52:33 GMT

نبرد خارجی‌ها در تهران پس از ٤١ سال

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۶۰۲۶۲

نبرد خارجی‌ها در تهران پس از ٤١ سال

هشتادوپنجمین ملاقات استقلال و پرسپولیس با دیدارهای این دو تیم در چهار دهه اخیر یک تفاوت بزرگ دارد؛ داربی تهران پس از ٤١ سال با دو سرمربی خارجی برگزار می‌شود؛ وینفرد شفر آلمانی، سرمربی جدید استقلال در اولین حضور خود در داربی تهران امروز به مصاف پرسپولیس و برانکو ایوانکوویچ می‌رود، دیداری که در چارچوب هفته دهم لیگ برتر برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، دو تیم این بار هم مانند داربی ٨٤ با شرایطی متفاوت مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند. پرسپولیس فصل را خوب شروع کرده و این بار هم شانس اول قهرمانی است. استقلال اما روزهایی کاملا متفاوت را تجربه می‌کند. نایب‌قهرمان فصل قبل پس از یکی از ضعیف‌ترین شروع‌های تاریخش فعلا در مکان سیزدهم جدول حضور دارد.

تاریخ ۴۹ساله داربی اثبات کرده که هرگز شرایط جدول نتیجه این دیدار سنتی را رقم نمی‌زند. در داربی قبلی همه این واقعیت را دیدند. پرسپولیس با ۱۳ امتیاز بیشتر از استقلال پای به میدان گذاشت و شش بازی قبلی‌اش را برده بود اما در مقابل جوانان منصوریان بدجور غافلگیر شد. هم‌اکنون هم قرمزها در جدول هشت امتیاز بیشتر از استقلال دارند. در تاریخ هرگز تیمی که در جدول حداقل هشت امتیاز بیشتر از رقیبش داشته، برنده نشده است. بازی امروز برای هر دو تیم یک دیدار فراتر از جدول است ولی برای آینده شفر اهمیت دوچندانی دارد. استقلال اگر برنده بازی شود، به آینده امیدوار خواهد شد و در صورت باخت در همین شروع لیگ ۱۳ امتیاز از صدر جدول عقب می‌افتد و تقریبا باید قید قهرمانی را بزند. پرسپولیس با برنده‌شدن در داربی به رده دوم جدول صعود می‌کند و با یک بازی کمتر از پارس جنوبی صدرنشین به دوامتیازی این تیم می‌رسد. در تفاوت عملکرد دو تیم همین بس که بازی امروز تقابل ضعیف‌ترین خط حمله لیگ با بهترین خط دفاعی است. استقلال در این فصل مشکل گل‌‌زدن داشته، این تیم تنها چهار گل زده است. پرسپولیس اما علاوه بر خط دفاعی مستحکم در گل‌زدن هم آمار خوبی ثبت کرده است. زوج گادوین منشا- علی علیپور در بازی‌های اخیر باعث امیدواری قرمزها شده‌ است. این در حالی است که در جمع آبی‌ها هیچ بازیکنی بیشتر از یک گل نزده است.  به هر حال استقلال در مصاف قبلی با پرسپولیس موفق شد پس از ١٠ بازی، برد در داربی را تجربه کند و همین موضوع می‌تواند برگ برنده آنها باشد.

هشتمین ملاقات خارجی‌ها

وینفرد شفر ٦٧ساله با حضور در بازی امروز نام خود را در تاریخ داربی ثبت خواهد کرد؛ او مسن‌ترین سرمربی تاریخ دیدارهای استقلال و پرسپولیس خواهد بود. نتایج ضعیف علیرضا منصوریان موجب شد او جای خود را به شفر بدهد. حالا داربی تهران پس از ۴۱ سال و ٦٦ بازی با دو سرمربی خارجی برگزار خواهد شد.

در دهه ٥٠ با حضور زدراکو رایکوف یوگسلاو روی نیمکت تاج و آلن راجرز انگلیسی روی نیمکت پرسپولیس این دو تیم شش بار به مصاف هم رفتند. در آن شش داربی جذاب سه بار راجرز پیروز شد، دو بار رایکوف به برتری رسید و یک دیدار هم مساوی شد. جالب اینکه یکی از این شش نبرد همان بازی معروف شش‌تایی‌های سال ٥٢ است. یک داربی دیگر هم مصاف دو سرمربی خارجی بوده است. در داربی نوزدهم ایوان کونوف روس روی نیمکت پرسپولیس حضور داشت و به مصاف رایکوف رفت که بازی یک-یک شد. در مجموع هفت دیداری که در تاریخ، سرمربی هر دو تیم استقلال و پرسپولیس خارجی بودند و مقابل هم قرار گرفتند، برتری با قرمزها بوده است؛ در این هفت تقابل سه بار پرسپولیس برنده شد، دو بار استقلال به پیروزی رسید و دو نبرد هم برنده نداشت. پس از داربی نوزدهم که در تاریخ دوم مهر ۱۳۵۵ برگزار شد، دیگر خبری از نیمکت‌های صددرصد خارجی نشد، این در حالی است که دو تیم به دفعات از سرمربی خارجی استفاده کردند. از سال ۵۵ به بعد پرسپولیس روی به مربیان ایرانی آورد و این روند تا سال ١٣٧٤ ادامه داشت. از سال ١٣٧٤ پرسپولیس در ١٩ بازی با سرمربی خارجی در داربی حاضر شد اما هر زمان که پرسپولیس سرمربی خارجی داشت، استقلال با سرمربی ایرانی مقابل این تیم قرار گرفت. استقلال هم در سه داربی با رولند کوخ و سوکوموروخوف حضور پیدا کرد که در آن زمان سرمربی پرسپولیس ایرانی بود. به این ترتیب چهار دهه گذشت و دو تیم با سرمربی خارجی مقابل هم قرار نگرفتند. سرانجام این طلسم امروز شکسته می‌شود. پرسپولیس در ٨٤ داربی قبلی در ٢٧ بازی سرمربی خارجی داشته است. برانکو ایوانکوویچ دوازدهمین سرمربی خارجی پرسپولیس در داربی به شمار می‌رود. این در حالی است که وینفرد شفر پس از رایکوف، ولادمیر جگیچ (یوگسلاو- آلمانی)، یوگنی سکوموروخوف (روسیه) و رولند کوخ پنجمین سرمربی خارجی آبی‌ها در مصاف سرخ‌ها به شمار می‌رود. آمار به ضرر شفر است. استقلال ۴۰ سال است با سرمربی خارجی در داربی پیروز نشده است. از طرفی مربیان آلمانی حاضر در داربی (یورگن گده، راینر سوبل و رولند کوخ) هرگز برنده بازی نشده‌اند.

با غفوری و مسلمان

دو تیم پس از برد در جام حذفی پای به این بازی می‌گذارند. لغو محرومیت محسن مسلمان و وریا غفوری خیال سرمربیان دو تیم  را راحت کرد. پرسپولیس که رسما میزبان این بازی است، به احتمال فراوان با ترکیب علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی، شجاع خلیل‌زاده، جلال حسینی، محمد انصاری، کمال کامیابی‌نیا، محسن ربیع‌خواه، محسن مسلمان، وحید امیری، گادوین منشا و علی علیپور به مصاف استقلال می‌رود. در جمع قرمزها فرشاد احمدزاده مصدوم و مهدی طارمی محروم است. احتمال کمی وجود دارد که بشار رسن جای مسلمان به بازی گرفته شود. استقلال هم احتمالا با ترکیب حسین حسینی، وریا غفوری، روزبه چشمی، مجید حسنی، میلاد زکی‌پور، سرور جپاروف، امید ابراهیمی، خسرو حیدری، علی قربانی و فرشید اسماعیلی بازی خواهد کرد. در جمع آبی‌ها امید نورافکن آسیب دیده است. نیمکت‌نشینی مهدی رحمتی می‌تواند اتفاق مهم ترکیب استقلال باشد، هرچند این احتمال وجود دارد که شفر رحمتی را به حسینی ترجیح دهد. قضاوت این بازی برعهده بیژن حیدری است. این بازی اولین قضاوت حیدری در داربی تهران است.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۰۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال 2 برابر پرسپولیس شانس صدرنشینی در پایان هفته دارد

پرسپولیس برابر سپاهان و استقلال برابر تراکتور، بازیهای هفته بیست و پنجم مسابقات لیگ برتر را در حالی برگزار می کنند که احتمالات متفاوتی برای تغییرات جدول لیگ وجود دارد.

به گزارش طرفداری، بر اساس گزینه های موجود جدول رده بندی لیگ برتر، پرسپولیس 33.3  و استقلال 66.6 درصد شانس صدرنشینی در پایان مسابقات این هفته دارند. شانس استقلال برای تداوم صدرنشینی 2 برابر شانس پرسپولیس برای قرار گرفتن در صدر جدول است.

اگر پرسپولیس و استقلال هر دو برنده شوند: استقلال 56 و پرسپولیس 55 امتیازی می شوند. اگر استقلال ببرد و پرسپولیس مساوی کند: استقلال 56 و پرسپولیس 53 امتیازی می شوند. اگر استقلال ببرد و پرسپولیس بازنده شود: استقلال 56 امتیازی و پرسپولیس 52 امتیازی می شوند. اگر استقلال مساوی کند و پرسپولیس ببرد: پرسپولیس 55 امتیازی و استقلال 54 امتیازی می شوند. اگر استقلال و پرسپولیس هر دو مساوی کنند: استقلال 54 امتیازی و پرسپولیس 53 امتیازی می شوند. اگر استقلال مساوی کند و پرسپولیس ببازد: استقلال 54 امتیازی و پرسپولیس 52 امتیازی می شوند. اگر استقلال ببازد و پرسپولیس ببرد: پرسپولیس 55 امتیازی و استقلال 53 امتیازی می شوند. اگر استقلال ببازد و پرسپولیس مساوی کند: پرسپولیس و استقلال 53 امتیازی می شوند (پرسپولیس با تفاضل گل بالاتر قرار می گیرد). اگر استقلال و پرسپولیس هر دو بازنده شوند: استقلال 53 امتیازی و پرسپولیس 52 امتیازی می مانند.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • مورایس: به سود استقلال بازی کردیم!
  • اوسمار: شانس رسیدن به صدر جدول را از دست دادیم/ هواداران مثل ما ناراحت هستند
  • مورایس: استقلال از این تساوی سود برد/ ترجیح می دهم ستاره نداشته باشم اما قهرمان شوم
  • باران گرفت، صدر از چنگ پرسپولیس ۱۰نفره لغزید!
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر|توقف شاگردان نکونام در تبریز/ استقلال صدر جدول را به پرسپولیس تعارف زد
  • آمار‌های مهم از نبرد پرسپولیس - سپاهان
  • استقلال 2 برابر پرسپولیس شانس صدرنشینی در پایان هفته دارد
  • آبی پوشان پایتخت به دنبال تثبیت صدرنشینی در تبریز/ نبرد اوسمار و مورایس در ال کلاسیکوی ایران
  • دلهره‌های سرمربی پرسپولیس در آستانه نبرد با سپاهان
  • نامه محرمانه AFC برای استقلال و پرسپولیس