Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:51:20 GMT

شهردار تهران ممنوع‌التصویر نیست

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۶۰۵۰۹

شهردار تهران ممنوع‌التصویر نیست

تهران- روزنامه شرق- شمار 2996- خبر ممنوع‌التصویری محمدعلی نجفی، شهردار تهران را که حدود ١٠ روز است نقل محافل خبری است، روز گذشته رئیس صداوسیما در حاشیه جلسه هیئت دولت تکذیب کرد.

بااین‌حال آن‌گونه که از حوزه مدیریت شهری خبر می‌رسد، به نظر نوع پرداختن رسانه ملی به اخبار شهری تهران و اقدامات شهرداری فرق چندانی با ممنوع‌التصویری شهردار جدید ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌ویژه اگر اخبار تلویزیون از این حوزه را با دوره شهردار قبلی تهران مقایسه کنیم. اولین بحث و گمانه‌زنی‌ها درباره محدودیت‌های رسانه ملی برای پخش اخبار و تصاویر شهردار کنونی تهران از روز برگزاری اولین نشست خبری نجفی آغاز شد. شهردار تهران چند روز قبل از برگزاری نشست خبری خود با رسانه‌ها که ٢٤ مهر بود، جلسه‌ای مشترک با فرماندهان نیروی انتظامی داشت که به گفته خود او از این مراسم رسانه ملی تصویری پخش نکرد یا حداقل نجفی در تصاویر پخش‌شده حضور نداشت و همین اتفاق شایعه ممنوع‌التصویربودن او در نشست خبری را به پرسش یکی از خبرنگاران بدل کرد. نجفی هم در پاسخ به خبرنگاری که در‌این‌باره سؤال کرده بود، گفت از موضوع ممنوع‌التصویری بی‌خبر است و به دلیل همین بی‌خبری فرصتی دست نداده تا از علی‌عسگری، رئیس رسانه ملی در جلسه هیئت دولت سؤال کند. در روزهای بعد واکنش‌ها و طعنه و کنایه‌های مختلف به این موضوع در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها همچنان ادامه یافت. اگرچه بسیاری از رسانه‌های اصولگرا موضوع ممنوع‌التصویری را شایعه و جریان خبری جریان مقابل قلمداد کردند؛ اما در همان روز نشست خبری شهردار تهران یا از نوبت‌های خبری رسانه ملی پخش نشد یا بسیار محدود و در آخرین اخبار اعلامی گذاشته شده بود. در روزهای بعد هم این موضوع ادامه داشت و حواشی ایجاد کرد و حتی تعدادی از اعضای شورای شهر تهران اعلام کردند که موضوع را دنبال می‌کنند. روز گذشته هم زهرا نژادبهرام، عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر تهران، ری و شمیرانات نسبت به سکوت رسانه ملی در مقابل اقدامات مدیریت شهری واکنش نشان داد و گفت: موضوع ممنوع‌التصویری شهردار در حد گمانه‌زنی بود؛ اما گویا مسئله جدی‌تر از این حرف‌هاست. عملکرد صداوسیما نشان از ممنوع‌التصویری نجفی دارد و به نظر می‌رسد باید در این راستا اقداماتی انجام داد. او به سکوت صداوسیما در مقابل ارائه دستاوردهای سفر نجفی به کره‌جنوبی و پوشش نشست خبری مفصل شهردار تهران با تمام رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: رسانه‌های مختلف از نشست خبری شهردار تهران استقبال کرده و آن را پوشش دادند؛ اما دیدیم که این نشست در رسانه ملی جایی نداشت. عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت صداوسیما جلسات شورا را در حد شوخی و انتقادات سطحی پخش می‌کند. با‌وجود‌این علی‌عسگری، رئیس سازمان صدا‌و‌سیما، روز گذشته در حاشیه جلسه هیئت دولت ادعای ممنوع‌التصویری نجفی را رد کرد و در پاسخ به پرسش خبرنگاران در‌این‌باره این‌طور جواب داد: «نه، برای چه ایشان باید ممنوع‌التصویر باشند؟». به گزارش «شرق» به نظر می‌رسد مجموعه مدیریت شهری تمایل به همکاری بیشتری با رسانه‌ها و به‌ویژه رسانه ملی دارد؛ اما عملکرد رسانه ملی در عمل نشان می‌دهد این تمایل از آن‌ سو کم‌رنگ است.
روزنامه شرق
7247

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۰۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، این سلسله نشست‌ها به ابتکار شهرداری تبریز برگزار خواهد شد و در ماههای آینده به صورت مستمر بین شهرداران شهرهای جاده ابریشم ادامه خواهد یافت.

شهردار تبریز در جریان برگزاری این وبینار به ارائه ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی و توریستی شهر تبریز و تبیین جایگاه ژئوپلتیک این شهر در مسیر جاده ابریشم پرداخت.

یعقوب هوشیار گفت: کلانشهر تبریز قطب اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و ارتباطی شمال غرب ایران است که به خاطر موقعیت جغرافیایی خود، نقشی اساسی در ارتباطات بین ایران و دنیای غرب دارد. همین موقیعت در طول تاریخ با عبور جاده ابریشم، جایگاه بزرگی در اقتصاد جهانی برای تبریز رقم زده است.

وی افزود: تبریز، پایتخت بازرگانی و تجارت ایران و رقیب تجاری شهرهای چین و قسطنطنیه بود که علاوه بر ثروت، هنر و معماری بسیار زیبایی را نیز در خود جای داده بود. در حال حاضر هم بازار سرپوشیده‌ی تبریز از بزرگترین بازارهای دنیا به حساب می‌آید.

هوشیار اضافه کرد: تبادل فرهنگ یکی از اصلی ترین ارزش‌های جاده‌ی ابریشم بود. هنر، مذهب، فلسفه، تکنولوژی، زبان، علم، معماری و دیگر المان‌های یک تمدن از طریق این جاده‌ها و به واسطه‌ی کالاهای تجارت شده از کشوری به کشور دیگر تبادل می‌شدند. با بسته شدن جاده‌ی ابریشم تجار ناچار به پیدا کردن راه‌های آبی برای تجارت شدند. این مسئله آغازگر عصر کاوش بود که به شکل گیری ارتباطات و اجتماعی جهانی منجر شد.

شهردار تبریز تصریح کرد: از منظر بین المللی، شهرداری تبریز عضو چندین سازمان بین المللی مهم بوده و با ۹ شهر مهم جهان پیوند خواهرخواندگی داشته و با چندین شهر دیگر تفاهم نامه دوستی امضا کرده است و اکنون این شهرداری قصد دارد با ایجاد و تقویت همکاری با شهرهای مهمی که بر روی جاده ابریشم قرار دارند قدم بزرگی در جهت احیا اهمیت تاریخی این شهر بر دارد.

همچنین در ادامه این نشست، شهردار نارا ژاپن علاقه مندی خود برای توسعه مناسبات فرهنگی، علمی و شهری با کلانشهر تبریز به خاطر احترام به قدمت و اهمیت تاریخی را مطرح کرد.

موتونوبو ناکاگاوا در بخش دیگری از سخنان به بیان پیشنهاد برگزاری نمایشگاه تبریز در شهر نارا در سال‌های پیش رو و پیشنهاد انعقاد قرار داد خواهر خواندگی میان تبریز و نارا در آینده پرداخت.

گفتنی است، تبریز به عنوان یکی از شهرهای استراتژیک واقع در مسیر جاده ابریشم به علت بازار بزرگ آن که قلب تپنده جاده ابریشم در روزگاران قدیم بوده است و سابقه پایتختی چندین باره تبریز در ایران از دیگر موارد مورد بحث و گفتگو میان شهرداران در این نشست بود.

به دنبال برگزاری کنفرانس فضا و زمان بین ایران و ژاپن در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ و دیدار شهردار تبریز و سفیر ژاپن و پیشنهاد تعمیق و توسعه مناسبات میان تبریز و شهر به علت ویژگی‌های استراتژیک این دو شهر نارا مطرح شد و در همین راستا وبینار مشترک با شهرهای تبریز نارا و سمرقند برگزار شد.

همچنین در این دیدار تکرار برگزاری وبینار در ماه‌های آینده در راستای احیا ارتباطات سنتی با سایر شهرهای واقع در مسیر جاده ابریشم از سوی شهردار تبریز مطرح شد.

تشریح ویژگی‌ها و موقعیت استراتژیک شهر نارا به عنوان اولین پایتخت کشور ژاپن و جنوبی ترین شهر ژاپن و شرقی ترین شهر جاده ابریشم دارای میراث فرهنگی بسیار فراوان از دیگر موضوعات مطروحه در این وبینار بود.

کد خبر 6094573

دیگر خبرها

  • مربی بنزما جنبه شکست را نداشت!
  • گام بعدی امباپه به سوی رئال: خرید خانه کاپیتان در مادرید
  • نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود
  • نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود
  • واکنش مدیر رسانه سپاهان پس از ناراحتی مورایس
  • نشست خبری مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران
  • همه ۵ بازی ما سخت است/ تا هفته آخر امیدواریم
  • ژوزه مورایس نشست خبری را ترک کرد
  • مورایس از سوال درباره ستاره های سپاهان عصبانی شد و نشست را ترک کرد
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم برگزار شد