Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: بالاترین میزان مراجعات در پزشکی قانونی، معاینات پزشکی ناشی از نزاع‌های خیابانی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید امیرحسین مهدوی در نشست خبری اختتامیه ششمین همایش سراسری طب و قضا در سالن جلسات مرکز فقهی ائمه اطهار، اظهار داشت: به علت اسلامی بودن کشور، قوانین کاملاً با فقه موافقت دارد، اما علما برخی اختلافات نظری دارند که باید به دنبال رفع این مطلب در قانون باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور درباره فعالیت‌های این سازمان، توضیح داد: بخش محدودی از فعالیت همکاران ما با اجساد است و بالاترین میزان مراجعات در پزشکی قانونی معاینات پزشکی ناشی از نزاع‌های خیابانی است.

وی گفت: موضوعاتی همچون آزمایشگاه ژنتیک در تشخیص هویت ازجمله فعالیت همکاران ما در پزشکی قانونی است.

مهدوی با بیان اینکه مراجعان بالینی کمتر از دوساعت به کار آن‌ها پایان داده می‌شود، بیان کرد: برخی صدمات بسیار عمیق است و باید مراحل تحقیقات و معاینه آن طی شود تا بتوانیم به مراجع قضایی پاسخ مطلوب دهیم.

وی تصریح کرد: 80 درصد از اجساد که بر اساس درخواست‌ها علت فوتی از سوی مراجع قانونی به سازمان ارجاع می‌شود، کمتر از یک هفته اعلام وضعیت می‌کنیم.

به گفته وی، اما برخی اجساد باید به آزمایشگاه سم‌شناسی بروند و در آنجا سه مرحله آزمایشگاهی را طی می‌کند.

انتهای پیام/

R7854/P1377/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۲۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶.۶ درصدی معاینات سرپایی در پزشکی قانونی لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا فارسی نژاد امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: بر خلاف تصور عموم تنها پنج درصد از خدمات پزشکی قانونی در حوزه تشریح و کالبدشکافی انجام می‌شود که در این حوزه علاوه بر مرکز استان شهرستان‌های بروجرد، دورود و الیگودرز نیز در حوزه تشریح و کالبدشکافی اجساد فعال هستند.

وی گفت: در دیگر شهرستان‌ها معاینات ظاهری اجساد انجام و در صورت لزوم کالبدشکافی به نزدیک‌ترین واحد تشریح فعال در استان ارجاع داده می‌شوند.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان در خصوص این موضوع که برای چه اجسادی باید از پزشکی قانونی جواز دفن دریافت کرد، گفت: موارد ۱۹ گانه فوتی داریم که می‌بایست توسط پزشکی قانونی بررسی و علت فوت تعیین شود از جمله مهم‌ترین آنها مرگ‌های غیرطبیعی، جنایی و مشکوک، فوت‌هایی که شکایتی مطرح باشد یا احتمال جنایتی در آن باشد، فوتی‌های تصادفات، فوت در زندان، خانه سالمندان، مراکز بهزیستی، حوادث دسته‌جمعی و...

فارسی نژاد با اشاره به عملکرد بخش تشریح در استان، عنوان کرد: بر اساس اطلاعات واحد آمار اداره کل در سال گذشته هزار ۶۴۵ مورد معاینه جسد در استان انجام شده که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن کاهش کمتر از یک درصد را نشان می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پزشکی قانونی در چهار حوزه معاینات بالینی، تشریح، آزمایشگاه و کمیسیون فعالیت دارد، بیشترین حجم فعالیت‌های این اداره کل در حوزه معاینات بالینی با بیش از ۴۰ نوع خدمت ارائه می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان مهم‌ترین معاینات سرپایی را نزاع و درگیری، تصادفات، همسرآزاری، کودک‌آزاری، حوادث کار، بیماری‌های شغلی، گواهی رشد، گواهی استعلاجی، تحمل کیفر، تعیین سن، بررسی سلامت، فرزندخواندگی، اهدا جنین، اهدا عضو، ازکارافتادگی، استخدامی، حضانت، اختلالات روانی، صلاحیت اداره امور مالی، تعیین مسئولیت کیفری، سقط درمانی و … دانست و افزود: استفاده از خودکارسازی تخصصی معاینات و پاسخ‌دهی به استعلامات قضائی و انتظامی به‌صورت الکترونیک برای امنیت انتقال اطلاعات از نقاط قوت این حوزه است.

فارسی نژاد با اشاره به عملکرد این حوزه، عنوان کرد: بر اساس گزارش واحد آمار اداره کل در سال گذشته ۴۵ هزار ۱۰۴ نفر برای معاینه بالینی به مراکز پزشکی قانونی استان معرفی که از این تعداد ۳۱ هزار و ۹۸ نفر مرد و ۱۴ هزار و شش نفر زن بوده‌اند.

وی افزود: این رقم در مقایسه با سال قبل از آن رشد ۶.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر 6100360

دیگر خبرها

  • رشد ۶.۶ درصدی معاینات سرپایی در پزشکی قانونی لرستان
  • صدور برگه‌ جواب تقلبی در آزمایشگاه‌ها صحت ندارد
  • آخرین آمار مصدومان حوادث جوی ۱۴۰۳
  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج
  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج / علت مرگ در دست بررسی است
  • کاهش ۸ درصدی مراجعین نزاع در استان اردبیل
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش