Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان- ایرنا - رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: براساس نمایه خشکسالی 12 ماهه SPEI (بارش، تبخیر و تعریق) منتهی به پایان شهریور امسال 42 درصد از گستره این استان دچار خشکسالی شدید است.

علی ملاشاهی رور پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین در این مدت نقاط مختلف سیستان و بلوچستان شاهد درجات مختلف خشکسالی بوده اند به طوری که 8.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصد مساحت استان با خشکسالی بسیار شدید رو به رو است.
وی ادامه داد: 27.9 درصد از مساحت سیستان و بلوچستان دچار خشکسالی متوسط و 19.6درصد خشکسالی خفیف را تجربه کرده اند .
وی افزود: براساس آمار خشکسالی شدید در مناطق مرکزی، جنوب شرق و سواحل و در برخی نقاط جنوب سرباز، قصرقند، چابهار، کنارک و با درصد کمتر در زاهدان حاکم بوده است.
وی ادامه داد: سایر نقاط استان شاهد خشکسالی خفیف تا متوسط بوده اند.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین میانگین بارش استان در ماه آغازین سال زراعی جاری (مهر) صفر بود درصورتی که این عدد درسال گذشته 3.3 و بلندمدت 1.3ثبت شده است.
وی افزود: براساس پیش بینی های بلندمدت بارش سه ماهه پیش رو استان( آبان،آذر،دی) در اکثر نقاط به ویژه در آذر و دی در حد نرمال و کمتر از نرمال خواهد بود.
ملاشاهی ادامه داد: همچنین از نظر دمایی در سه ماه آینده به جز نواحی شرقی سراوان، سیب وسوران، مهرستان و برخی نقاط شرقی چابهار که دما در حد نرمال است در سایر نقاط استان دمای هوا حدود 0.5تا 1.5 درجه بیشتر از نرمال انتظار می رود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان در طول 20 سال گذشته روند کاهشی نزولات آسمانی را تجربه کرده که این امر سبب تشدید خشکسالی در آن و تغییر الگوی کشت شده است.
این استان در بخش گرم و خشک جنوب شرق ایران اسلامی با 11.5 درصد وسعت کشور بزرگترین استان محسوب می شود که جغرافیای گوناگون آن سبب شده تا در مناطق مختلف آن آب و هوایی متفاوت داشته باشد به طوری که گاه اختلاف دمایی در آن بسیار محسوس است.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۴۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/بارش شدید باران در زابل شمال سیستان و بلوچستان

بارش شدید باران به شهر زابل سیستان و بلوچستان رسید.

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • فیلم/بارش شدید باران در زابل شمال سیستان و بلوچستان
  • ازمشکلات بر زمین مانده تاآزادی بیان به سبک آمریکایی درتلنگر این هفته سیستان وبلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان وبلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان وبلوچستان
  • آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت
  • کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان
  • معرفی ظرفیت‌های تولیدی وصادراتی سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی