Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل > خاورمیانه - تسنیم نوشت: کمیسر حقوق بشر سازمان ملل درباره قرار گرفتن نام ده‌ها شرکت اسرائیلی و بین‌المللی در فهرست سیاه این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، زید بن رعد الحسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره احتمال قرار گرفتن نام 130 شرکت اسرائیلی و 60 شرکت بین‌المللی در فهرست سیاه این سازمان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که قرار گرفتن این شرکت‌ها در فهرست سیاه به‌دلیل فعالیت‌هایشان در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری و همچنین به‌دلیل نقض قوانین بین‌المللی است.

منابع اسرائیلی گفتند که کمیسر حقوق بشر سازمان ملل، طی هفته‌های اخیر، نامه‌های هشدار آمیزی برای شرکت‌های مذکور ارسال کرده است.

پایگاه روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت که به بخشی از این فهرست سیاه که شامل 25 شرکت اسرائیلی می‌‌شود، دست یافته است.

به نوشته این روزنامه، این شرکت‌ها در زمینه مواد غذایی، دارو در شهرک‌های صهیونیست‌نشین فعالیت می‌کنند.

از سوی دیگر روزنامه واشنگتن پست نوشت که قرار است نام سه شرکت آمریکایی از جمله شرکت کاترپیلار در فهرست سیاه سازمان ملل قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، این شرکت‌ها در حال بررسی نحوه واکنش به پیام‌های هشدار آمیز سازمان ملل هستند. برخی از این شرکت‌ها معتقدند که قرارگرفتنشان در فهرست سیاه، از لحاظ اقتصادی موجب زیان آن‌ها شده و به اعتبار آن‌ها لطمه می‌زند.

برخی دیگر از شرکت‌ها نیز به دنبال طرح شکایت علیه کمیسر حقوق بشر سازمان ملل و شورای حقوق بشر هستند.

یک مقام صهیونیست گفت که فهرست سیاه سازمان ملل، شرکت‌های اقتصادی دیگر را به عدم همکاری با شرکت‌هایی که در این فهرست قرار دارند وا می‌دارد و در نتیجه کار شرکت‌های خارجی در اسرائیل کم می‌شود که این خود به اقتصاد اسرائیل ضربه می‌زند.

سعید ابوعلی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و سرزمین‌های اشغالی، روز دوشنبه گذشته طی سخنانی در یک کنفرانس در مقر اتحادیه عرب در قاهره، بر ضرورت افزایش دامنه تحریم اقتصادی اسرائیل در دو سطح ملی و رسمی تاکید کرد.

وی افزود که دامنه تحریم اقتصادی رژیم صهیونیستی در دو سطح ملی و رسمی باید افزایش یابد تا این رژیم حقوق ملت فلسطین در تشکیل دولت مستقل در مرزهای 1967 میلادی به پایتختی قدس را به‌رسمیت بشناسد.

مهند العکلوک، نماینده دائم فلسطین در اتحادیه عرب گفت که تحریم اسرائیل، آخرین چیزی است که نزد ما برای مبارزه با اشغالگری باقی مانده است.

5252

کلید واژه‌ها : رژیم صهیونیستی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۵۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا

آفتاب‌‌نیوز :

در متن این بیانیه آمده است: «وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده آمریکا در منطقه»، به ویژه به استناد مواد ۴ و ۵ قانون فوق الذکر، اشخاص و نهاد‌های آمریکایی زیر را به دلیل حمایت و تامین مالی رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات تروریستی و ترویج و حمایت از تروریسیم و نقض فاحش حقوق بشری در جنگ علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه، تحت تحریم قرار می‌دهد:

اشخاص حقوقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می‌گیرند:

۱. شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین (The Lockheed Martin Corporation) به دلیل تهیه و تامین تجهیزات نظامی برای رژیم اسرائیل در طول جنگ غزه؛

۲. شرکت جنرال داینامیک (General Dynamics Corporation) به دلیل تهیه گلوله‌های ۱۵۵ میلی متری برای رژیم اسرائیل در جنگ علیه غزه؛

۳. شرکت اسکایدیو (Skydio) به دلیل ارسال پهپاد به رژیم اسرائیل در جنگ غزه؛

۴. شرکت شورون (Chevron Corporation) به دلیل همکاری با اسرائیل در استخراج چاه‌های گاز واقع در شرق مدیترانه و بهره برداری رژیم اسرائیل از منابع مالی حاصل از آن در حمله به غزه؛

۵. شرکت اطلاعاتی خارون (Kharon Company) به دلیل نقش آن در تحریم وزارت خزانه داری آمریکا علیه حماس، کوشش جهت قطع دسترسی حماس و جهاد اسلامی به شبکه انتقال ارز کریپتو به بهانه پولشویی.

اشخاص حقیقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می‌گیرند:

۱. جیسون گرینبلات (Jason Greenblatt): مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به دلیل حمایت از نابودی حماس و اولویت دادن حذف این گروه به هر گونه اقدام اصلاحی در فلسطین؛

۲. مایکل روبین (Michael Rubin): از اندیشکده امریکن اینترپرایز به دلیل حمایت از تداوم حمله به حماس تا نابودی کامل این گروه و حذف آن در نوار غزه؛

۳. جیسون برادسکی: (Jason Brodsky) مدیر اجرایی گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای به دلیل طرح ایده‌های ضد فلسطینی و انتشار گزارش غیر واقعی در مورد جمهوری اسلامی ایران در عملیات طوفان الاقصی؛

۴. کلیفورد می (Clifford D. May): رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۵. ژنرال برایان فنتون (Bryan P. Fenton): فرمانده نیرو‌های عملیات ویژه ارتش آمریکا به دلیل کمک اطلاعاتی و امنیتی به رژیم صهیونیستی اسراییل؛

۶. براد کوپر (Brad Cooper): فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۷. گرگ هایز (Gregory J. Hayes):مدیرعامل شرکت تسلیحاتی RTX به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه.

جمهوری اسلامی ایران در راستای تعهدات بین المللی خود در حوزه حقوق بشر و نیز در مبارزه با تروریسم و تامین مالی تروریسم، به ویژه مبارزه با تروریسم دولتی ایالات متحده آمریکا، تحریم‌های یادشده را علیه اشخاص و نهاد‌های فوق اعمال می‌نماید.

کلیه نهاد‌های جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را جهت اجرای این تحریم‌ها معمول خواهند داشت.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • هاآرتص: جوانان اسرائیلی امید خود را از دست داده‌اند؛ این خانه در آستانه فرو ریختن است/ بلینکن: بدون آتش‌بس در غزه، دست‌یابی به راه حل با حزب الله غیرممکن خواهد بود/ کلمبیا روابط خود با اسرائیل را قطع می‌کند/ نرخ فقر در غزه به بیش از ۹۰ درصد رسید + عکس و ف
  • تجویز داروی خارج از فهرست کشوری ممنوع است
  • ریچموند به هایوارد پیوست/ تشدید دایره تحریم اسرائیل در آمریکا
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات اعلام شد
  • افزایش نگرانی اسرائیل از قرار گرفتن در لیست سیاه سازمان ملل
  • فهرست وفاق برای دور دوم مجلس شورای اسلامی در تهران مشخص شد
  • تحریم ۱۳ فرد و شرکت آمریکایی توسط ایران
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا