Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری در جلسه ستاد ویژه اربعین در پایانه مرزی مهران گفت: در تلاشیم که هزینه‌های سفر اربعین را کاهش دهیم ما این هزینه‌ها را از مبلغ 288 هزار تومان در ایام غیر اربعین به 197 هزار تومان در ایام اربعین رسانده‌ایم.

وی همچنین اظهار کرد: تلاش ما کاهش هزینه‌های سفر اربعین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که این مبلغ را هم کاهش داده‌ایم. مثلا با خواهش ما هلال احمر مبلغ دریافتی خود را از 16 هزار تومان به 5 هزار تومان رساند. 

ذوالفقاری همچنین خاطرنشان کرد: ستاد اربعین یک ستاد کشوری است و نه ستاد اربعین دولت.  از همه دستگاه‌های کشور عضو این ستاد هستند. 

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه ستاد اربعین به لحاظ حقوقی نمی تواند نرخ وسایل حمل و نقل را تعیین کند افزود: ما در حال چانه زنی برای کاهش این هزینه ها هستیم.

ذوالفقاری بابیان اینکه اگر افراد بدون روادید در مرز مهران نیایند ما هیچ مشکلی بابت خدمات دهی و عبور زائران نخواهیم داشت گفت: اگر همانند پارسال زائران بدون روادید در مرزها حضور یابند عراق مرز را می بندد. سال گذشته هم این اتفاق افتاد در حالیکه این شبهه بی اساسی مطرح شد که ستاد اربعین این مرز را بسته است در حالیکه ما از همه ظرفیت خود استفاده کردیم که عراق مرز را باز کند و نیروهای عراقی 36 ساعت کنار نشستند تا تردد انجام شود. 

وی ادامه داد: اگر همکاری طرف عراقی نبود ممکن بود اتفاقی مثل منا بیفتد . ماباید اراده خود را تحمیل کنیم که غیرمجازها به مرز نیایند. البته اگر مردم بدانند که مسئله جدی است، بدون روادید راهی مرز نمی شوند. ما باید در این زمینه قاطعیت داشته باشیم. البته باید جهت گیری ما اقناع مردم هم باشد. از سویی باید این فرهنگ سازی را ایجاد کنیم که مردم طولانی مدت در عراق نمانند و حداکثر دو سه روز بعد از مراسم اربعین به کشور بازگردند.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور همچنین با بیان اینکه هماهنگی خوبی با طرف‌های عراقی انجام شده، خاطر نشان کرد: امروز نخست وزیر عراق در تهران است و ما موارد لازم را به طرف عراقی انتقال می دهیم. 

رئیس ستاد اربعین در ادامه گفت: ما روزهای پرکاری در پیش داریم و باید تلاش کنیم از این روزها بهره فرهنگی و معنوی ببریم. همه اقداماتی که انجام می دهیم باید منجر به بهره برداری فرهنگی شود. از مسئولان هم خواهش می کنم برگزاری مراسم اربعین را متفاوت از کار متعارف سازمانی بدانند و صبر، تحمل و اخلا ق آنها در این ایام را گذشته فرق کند.

وی همچنین تصریح کرد: وظیفه حکومت در برگزاری این مراسم ایجاد زیرساختها، تامین امنیت وبهداشت است و بقیه کارها باید به مردم واگذار شود. کمک های مردمی شامل نذورات آنها و همچنین ارائه خدمات توسط مردم در مقابل دریافت وجه است. استانهای مرزی کشور هم باید از بستر ترددهایی که انجام می شود رونق بگیرد. 

وی با اشاره به اینکه ما تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات و سازماندهی نذورات مردم انجام می دهیم افزود: اما نباید این انتظار را در مردم ایجاد کنیم که مثلا به همه غذای نذری برسد. شاید امکانات ما جوابگوی جمعیت نباشد. ما اکنون سازمان و نهادی نداریم که از مردم دریافتی داشته باشند همه سازمانها هزینه دارند ولی دریافتی ندارند. ما حتی از محل اعتبارات عمرانی وزارت کشور 9 میلیارد تومان به شهرهای مرزی اختصاص داده‌ایم. 

ذوالفقاری با تشکر از اقدامات استاندار ایلام برای ساماندهی امور مربوط به مراسم اربعین گفت: امسال نگرانی بابت ترافیک نداریم زیرا اقدامات زیرساختی خوبی انجام شده. اعتبارات زیرساختی صد در صد اختصاص داده شده است اما باید اقداماتی از قبیل نصب علائم رانندگی یا استراحتگاه‌های موقت انجام شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۵۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری ظهر شنبه در نشست ستاد اربعین استان مرکزی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۶۵ هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی به عنوان استان معین ایلام در بحث ستاد اربعین است، افزود: استان مرکزی در مسیر تردد بسیاری از استان‌ها و میزبان زائران در کریدور شمال به جنوب قرار دارد از این رو باید از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین بهره گیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به ملاحظات امنیتی در اربعین امسال تصریح کرد: در این شرایط تشکیل مواکب در مسیر ترددی زائران در استان، مرز مهران و عراق باید براساس نیاز سنجی و جانمایی ستاد اربعین و ستاد عتبات عالیات این استان صورت پذیرد.

نظری ادامه داد: مجموعه‌هایی که قصد راه اندازی مواکب را دارند باید از طریق ستاد اربعین این مهم را پیگیری کنند و مکان موکب را در مکان اعلامی از سوی ستاد قرار دهند.

وی تاکید کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی به هیچ وجه نباید بدون هماهنگی به مطالبات موکب‌ها در خصوص تأمین نیاز مواد غذایی پاسخ دهد.

رئیس ستاد اربعین استان مرکزی تصریح کرد: امسال باید ستاد اربعین به بهترین شکل مدیریت شود و شرایطی در پیاده روی اربعین حسینی فراهم شود که تنها دغدغه افراد زیارت باشد که در این راستا باید تمام ظرفیت استان و دستگاه‌های اجرایی بکارگیری شود.

نظری عنوان کرد: با توجه به اقدامات خوب صورت گرفته در سال گذشته، ستاد اربعین استان در بین ستاد اربعین کشور حائز رتبه برتر شد که می‌طلبد اقدامات انجام شده سال گذشته، به عنوان پایه و اساس مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: تلاش بر این است که اعزام زائران به عتبات عالیات از مبدا استان مرکزی به صورت ریلی انجام شود.

وی تاکید کرد: فرمانداران شهرستان‌ها باید هر چه سریع‌تر ستاد اربعین را تشکیل داده و اداره کل صنعت و معدن و تجارت استان نیز جلساتی را با حضور نمایندگانی از صنایع و ستاد اربعین تشکیل دهد.

کد خبر 6090195

دیگر خبرها

  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت