Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز،

  دکتر سیدحسن هاشمی در بیست و نهمین کنگره بین المللی بیماری های کودکان، اظهارداشت: برخی افراد از عوام بودن عده ای سوءاستفاده می کنند اما جهل باعث عقب ماندگی بشر شده و همیشه دستاویزی بوده برای دیگرانی که به دنبال مطامع شخصی، گروهی یا طایفه ای هستند.

وی با عنوان این مطلب که جهل باعث شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و امیرالمومنین(ع) شد، افزود: روز عاشورا قاتلان امام حسین(ع)، وضو گرفتند نماز خواندند و شهادتین هم گفتند و تصور می کردند که کار خوب و درستی را انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت، ادامه داد: برخی افراد یاد گرفته اند به مسائلی که مطرح می کنند سبقه دینی بدهند و هر خلاف و اشتباهی را تحت این عنوان مطرح می کنند. مثلا می گویند واکسیناسیون کار صهیونیست ها است یا سازمان بهداشت جهانی دستاویز صهیونیست ها است.

وی گفت: طرح چنین مسائلی در قرن 21 و در کشوری با تمدن چندین هزار ساله موجب حیرت است. تعجب من از بزرگان جامعه پزشکی است که چرا حرفی در این خصوص نمی زنند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: مگر فرزندان و نوه های مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید واکسن نمی زنند، چرا از کنار این مسائل راحت می گذریم.

وی افزود: فردی هم به مردم می گوید مسواک نزنید زیرا کار صهیونیست ها است و برای حرف های خودش هم شاهد می آورد و یکی از شاهدهایش هم حیوان است که انسان خجالت می کشد. یکی دیگر لباس پیغمبر بر تن دارد و هر چه می خواهد علیه جامعه پزشکی می گوید و هیچ فرد و نهادی مانند نظام پزشکی، انجمن های پزشکی و دانشگاهیان، اعتراضی نمی کنند. باید دقیق تر عمل کرده و با مردم صحبت و روشنگری کنیم و اجازه ندهیم برخی افراد از کم اطلاعی و ناآگاهی مردم سوءاستفاده کنند.

هاشمی خطاب به دستگاه قضائی کشور، گفت: قوه قضائیه در برخورد با سوءاستفاده از دین و آسیب به سلامت مردم باید حساسیت بیشتری نشان دهد.

وی افزود: جامعه پزشکی که با مردم سروکار دارد، تکلیف و وظیفه دارد که با مردم صحبت کند اما وقتی عرصه را خالی می کنید جاهلان و افرادی که به دنبال سوءاستفاده از مردم هستند و هر طور دلشان بخواهد، جولان می دهند و به سلامت مردم آسیب می زنند.

هاشمی ادامه داد: مایه تاسف است که برخی افراد به دنبال سوءاستفاده از دین و ائمه اطهار هستند و حوزه های علمیه، روحانیت و دستگاه قضا باید در این موارد که به سلامت مردم مربوط می شود، حساسیت بیشتری نشان دهند.

وی با عنوان این مطلب که سلامت مردم بعد از عنایت خداوند متعال، مرهون تلاش پزشکان و گروه های پزشکی است، گفت: اگر در طول 4 سال گذشته هیچ کاری هم نکرده باشیم اما توانستیم جلوی مرگ 5000 کودک ایرانی را بگیریم و پیشگیری از حتی یک مرگ هم کار بسیار ارزشمندی است.

وزیر بهداشت اظهارداشت: در دولت یازدهم در استان سیستان و بلوچستان، مرگ مادران باردار یک سوم کاهش یافت که افتخار بسیار بزرگی است.

وی افزود: برخی ما را متهم می کنند که جلوی رشد جمعیت را گرفته ایم !! من چکاره ام که جلوی زیاد شدن بچه را بگیرم یا می گویند چرا اجازه رشد نرخ باروری را نمی دهید اما باید بگویم که در طول 4 سال گذشته به لطف تلاش ها و خدمات معاون سابق وزارت بهداشت، هر سال 60 هزار نوزاد به جمعیت کشور اضافه شد.

هاشمی تاکید کرد: نمی خواهیم قبول کنیم که مردم با فکرشان بچه دار می شوند و می نشینند حساب و کتاب می کنند. افزایش و رشد باروری مربوط به یک دستگاه نیست.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۷۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت و درمان در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به رایگان شدن خدمات درمان برای کودکان تا سن ۷ سال در مراکز پزشکی دولتی گفت: در حوزه سلامت در سنین مختلف شرایط خاصی وجود دارد که ما باید به آن توجه کنیم. بسیاری از بیماری‌های انسان در ۷ سال اول زندگی او ایجاد می‌شود که اگر این بیماری‌ها در همان سنین کودکی پیشگیری شود، فرد در سنین بزرگسالی دیگر درگیر درمان این بیماری‌ها نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: کاهش شدت صرع در کودکان با مکمل‌های پروبیوتیک

وی افزود: رشد تکاملی بدن انسان در طول دهه اول عمر او ایجاد می‌شود. بنابراین هر حادثه‌ای به ویژه در ۷ سال اول زندگی کودکان می‌تواند پایدار شود. برهمین اساس با تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که صورت گرفت در نهایت، رایگان شدن خدمات پزشکی برای کودکان تا سن ۷ سالگی در مراکز پزشکی دولتی در هیئت دولت به تصویب رسید. این طرح مایه افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است که علی رغم همه مشکلات و تحریم‌ها خدمات پزشکی به کودکان تا ۷ سال را در مراکز دولتی رایگان اعلام کند.

عین اللهی گفت: این مسئله در واقع یک سرمایه گذاری برای آینده کشور است و ممکن است نتایج آن در دولت فعلی دیده نشود ولی در ۱۰ یا ۲۰ سال آینده نتایج آن مشخص خواهد شد و کشور را از نظر سلامت بیمه می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص کمبود دارو برای بیماران تالاسمی بیان کرد: بنا داریم با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، داروی مورد نیاز را تأمین کنیم. در زمینه داروی بیماری تالاسمی افزایش تولید داشته‌ایم ولی تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که پزشک باید این را تشخیص دهد. کمبودها را در داخل با اولویت شرکت‌های دانش بنیان تأمین خواهیم کرد.

وزیر بهداشت درباره اهمیت تولید پانسمان برای بیماران پروانه‌ای خاطرنشان کرد: ما ابتدای دولت ۷۰۰ شرکت دانش بنیان داشتیم که این میزان هم‌اکنون به ۱۴۰۰ شرکت رسیده که به‌نوعی رکورد است. با حمایت دولت تعداد این شرکت‌ها باز هم افزایش خواهد داشت که یکی از دستاوردهای همین شرکت‌ها، تولید این پانسمان بوده است. البته این کار در مرحله پژوهشی است و امیدواریم به مرحله تجاری‌سازی برسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229163 برچسب‌ها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دیگر خبرها

  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • اطمینان دستگاه قضا به مردم برای برخورد با مفسدین گردن کلفت
  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحدهای قضایی هرمزگان
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • سفر بدون تشریفات رئیس قوه قضائیه به بندرعباس
  • رئیس قوه قضائیه وارد بندرعباس شد
  • ببینید | تصاویری از سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه زنانه
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • درمان رایگان هدیه به کودکان