Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@07:29:38 GMT

وزیر امورخارجه وارد نیجر شد

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۷۰۱۵۳

وزیر امورخارجه وارد نیجر شد

نیامی-ایرنا - رییس دستگاه دیپلماسی ایران عصر پنجشنبه به وقت محلی برای دیدار با مقامات عالیرتبه نیجر و شرکت در مجمع تجاری دو کشور وارد نیامی پایتخت این شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، محمدجواد ظریف در بدو ورود به فرودگاه نیامی مورد استقبال «ابراهیم یاکوب» همتای نیجری خود قرار گرفت.
وزیرامورخارجه ایران را در این سفریک روزه که سومین بخش ازسفر دوره ای وی به قاره آفریقا است؛ هیات های سیاسی واقتصادی عالیرتبه ایران همراهی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در سفر به نیجر بامقامات عالیرتبه سیاسی این کشور از جمله وزیر خارجه دیدار و گفت و گو می کند.
تقویت مناسبات دو کشور، مسایل منطقه ای و بین المللی مهم ترین محورهای گفت و گوی رییس دستگاه دیپلماسی ایران با مقامات عالیرتبه نیجر است.
نیجر به صورت رسمی جمهوری نیجر در غرب قاره آفریقا با مساحتی برابر با یک میلیون و 267 هزار کیلومترمربع واقع است، کشوری که حدود 80 درصد از مساحت آن توسط بیابان‌ها پوشیده شده‌است.
این کشور که از لحاظ شاخص توسعه انسانی وضعیت مناسبی ندارد ، دارای منابع نفتی و معادن سنگ اورانیوم است.
رئیس جمهوری در این کشور رئیس حکومت است و با رای مردم برای دوره‌ای پنج ساله انتخاب می‌شود. رئیس دولت نخست وزیر است که رئیس جمهوری او را تعیین می‌کند و ریاست کابینه وزرا را به عهده دارد.
به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف پس از افتتاح مرکز درمانی ایران و اوگاندا در کامپالا به نیجر سفر کرد تا در چارچوب سیاست های جمهوری اسلامی ایران در خصوص توسعه و تقویت روابط دو جانبه و بررسی راه کارهای گسترش مناسبات سیاسی و اقتصادی تهران- نیامی با مقامات ارشد این کشور آفریقایی گفت و گو کند.
نیجر به صورت رسمی «جمهوری نیجر» که در غرب قاره آفریقا واقع است، سومین مقصد سفر دوره ای وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه وی در قاره آفریقا است.
بررسی آخرین تحولات منطقه و مسایل بین المللی از دیگر محورهای گفت وگوی رییس دستگاه دیپلماسی ایران با مقامات عالیرتبه نیجری است.
ظریف سفر دوره ای خود را به آفریقا از ابتدای هفته آغاز کرد. اوعصر یکشنبه 30 مهرماه به همراه یک هیأت عالی رتبه سیاسی و اقتصادی برای شرکت در سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی و دیدار با مقامات این کشور وارد پرتوریا شد.
وی در آفریقای جنوبی علاوه بر دیدار با همتای خود و سخنرانی در جمع ایرانیان مقیم این کشور با «جاکوب زوما» رئیس جمهوری آفریقای جنوبی دیدار و در خصوص مسائل دو جانبه گفت و گو کرد.
وزیر امور خارجه همچنین در دومین مقصد خود در اوگاندا ضمن شرکت در مجمع تجاری ایران و اوگاندا با «یوری ‌کاگوتا موسوینی» رئیس جمهوری و «سام کوتسا» همتای اوگاندایی خود دیدار و گفت و گو کرد و صبح امروز نیز به همراه آنان مرکز درمانی ایران و اوگاندا رارسما افتتاح و از این بیمارستان بازدید کرد.
این مرکز درمانی در کامپالا پایتخت اوگاندا، مشتمل بر 50 تخت خواب بیمارستانی و با مبلغ چهارمیلیون دلار احداث شده و ساختمان آن از کمک های توسعه ای جمهوری اسلامی ایران و توسط انجمن پزشکان مسلمان بدون مرز و پلیس اوگاندا در چهار سال احداث شده و سرمایه گذاری تجهیز آن را بخش خصوصی قبول کرده است.
سیام**3061**3070*1724*
خبرنگار: مهرنوش خانزائی* انتشار: حسین فتح الهی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۰۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی

وزیر دفاع بلاروس در دیدار امیر آشتیانی گفت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع کشورمان با همتای بلاروسی خود در حاشیه اجلاس وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی  جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با  اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین المللی را زیر پا گذاشته و متعاقبا پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده 51 منشور سازمان ملل متحد بود.

وزیر دفاع ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

آشتیانی با اشاره به ظرفیتهای متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری ها تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیتهای موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقتنامه‌های دفاعی و تخصصی تاکید کردند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود را عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • معاون وزیر امور خارجه: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • باقری: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می شود
  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می‌شود