Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پرسپوليس با تک گل علي عليپور از روي نقطه پنالتي بعد از دو بازي دوباره موفق شد استقلال را شکست دهد.
به گزارش "ورزش سه"، شاگردان برانکو ايوانکوويچ بعد از برد روحيه بخش در جام حذفي برابر نفت و فراموشي کنار رفتن از ليگ قهرمانان آسيا، امروز با روحيه مضاعفي در ورزشگاه آزادي از استقلال ميزباني مي‌کنند و در تلاش هستند با جبران باخت دور برگشت سال قبل و کسب سه امتياز از کورس مدعيان بالاي جدول عقب نمانند و به رده دوم صعود کنند ولي در آن طرف ميدان هم آبي پوشان هم بدون توجه به جايگاه سيزدهمي خود آمده‌اند تا برخلاف آمار اين فصل نتيجه قابل قبولي به دست بياورند و اين ديدار حساس را با برد پشت سر بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هفته دهم ليگ برتر؛ ساعت 16:40؛ تاريخ: 96/08/04
استاديوم آزادي/ تماشاگر: 85 هزار نفر
داور: بيژن حيدري؛ کمک‌ها: رضا سخندان، سعيد علي‌نژاديان و پيام حيدري؛ کمک داور ذخيره: تورج عيوض‌محمدي./ ناظر داوري: اسماعيل صفري/ ناظر ويژه داوري: فريدون اصفهانيان.
پرسپوليس
عليرضا بيرانوند، شجاع خليل‌زاده، سيد جلال حسيني، حسين ماهيني، محمد انصاري، کمال کاميابي‌نيا، محسن ربيع‌خواه، بشار رسن(65- محسن مسلمان)، وحيد اميري، علي عليپور(84 - سيامک نعمتي) و گادوين منشا(93 - شايان مصلح).
سرمربي: برانکو ايوانکوويچ

استقلال تهران
سيد حسين حسيني، سيد مجيد حسيني، روزبه چشمي، وريا غفوري، ميلاد زکي‌پور، فرشيد باقري(61- جابر انصاري)، اميد ابراهيمي، خسرو حيدري(86- سرور چپاروف)، داريوش شجاعيان، فرشيد اسماعيلي و علي قرباني(73- سجاد شهباززاده).
سرمربي: وينفرد شفر

اخطار
روزبه چشمي(21) فرشيد باقري(50) اميد ابراهيمي(58) وريا غفوري(87) ميلاد زکي پور(89) فرشيد اسماعيلي(6+90) داريوش شجاعيان(6+90) از استقلال
محسن ربيع خواه(34) کمال کاميابي نيا(78) حسين ماهيني(87) از پرسپوليس

شرح بازي
استقلال بازي را هجومي آغاز کرد و با پاس‌هاي سريع و نفوذ از سمت راست زمين به دنبال رسيدن به گل زودهنگام بود؛ استفاده از سرعت غفوري، حيدري و شجاعيان در دستور کار وينفرد شفر قرار داشت که با اين تاکتيک آبي‌ها قبل از دقيقه 10 دو موقعيت داشته باشند و با بي‌دقتي يکي از آنها را هدر بدهند؛ در ادامه پرسپوليس از لاک دفاعي خارج شد و روي پاس پشت مدافعان و نفوذهاي عليپور و منشا برنامه‌ريزي کرده بود که با استمرار در اين کار در دقيقه 21 صاحب پنالتي شد و عليپور با استفاده از فرصتي که خود به دست آورده بود پرسپوليس را با يک گل پيش انداخت؛ بعد از اين گل باز هم خط دفاعي استقلال دو اشتباه ديگر تا پايان نيمه اول داشت که خوش‌شانسي آنها اجازه نداد سرخ پوشان به گل دوم برسند؛ استقلال براي زدن گل رو به ارسال از جناحين آورده بود که حاصلي در پي نداشت تا بازنده به رختکن برود.
پرسپوليس با دو کرنر پياپي شروع هجومي در ابتداي نيمه دوم داشت اما رفته رفته استقلال کمي جلو کشيد و با تعويض‌هايي هم که شفر انجام داد موقعيت‌هاي نسبتا خوبي به دست آورد اما بي‌دقتي آنها و شوت‌هاي کم قدرت در زدن توپ‌هاي آخر موجب شد خط دفاعي پرسپوليس و بيرانوند خيلي به دردسر نيافتند و آبي‌ها را در امر گلزني ناکام بگذارند؛ شاگردان برانکو که بيشتر لحظات نيمه دوم به مديريت بازي پرداخته بودند، در لحظاتي از مسابقه هم چشم به حمله کردن و شوت‌هاي از راه دور داشتند که فرصت‌هاي خوبي نيز نصيب آنها شد اما سرخ پوشان هم بهره کافي را از موقعيت‌ها نبردند تا به دومين گل نرسند؛ تلاش لحظات پاياني استقلال براي گلزني با ارسال‌هاي متعدد از دو طرف زمين نتيجه‌اي در پي نداشت تا پرسپوليس به برد ارزشمند يک بر صفر دست پيدا کند و پيروزي دربي هشتاد و پنجم شود.

شرح گل
پرسپوليس 1 - استقلال 0 (دقيقه 22: علي عليپور): عليپور خلاف جهت حسيني توپ را به سمت راست دروازه زد تا گل اول بازي براي پرسپوليس به ثمر برسد.

بهترين بازيکن
علي عليپور با دوندگي زيادي در خط حمله پرسپوليس بارها خط دفاعي استقلال را آزار داد که عملکرد درخشان او در دربي هشتاد و پنجم و ادامه نمايش خوب در اين فصل با گرفتن و گل کردن پنالتي تکميل شد.
اتفاق ويژه
استقلالي‌ها که در دو بازي فصل گذشته مقابل پرسپوليس شکست نخورده بودند امروز با يک پنالتي بازنده شدند اما با اين وجود تماشاگران اين تيم پس از پايان مسابقه به تشويق تيم پرداختند که اتفاق جالب توجهي بود.
حضور چشمگير تماشاگران دو تيم که حتي روي پله‌ها و مقابل نرده‌ها ايستاده بازي را تماشا مي‌کردند نيز صحنه‌هاي جالبي رقم زد.
لحظات حساس
دقيقه 1: شجاعيان در ميانه زمين با دست ماهيني را متوقف کرد تا نخستين خطاي بازي ثانيه‌هايي بعد از دقيقه اول گرفته شود.
دقيقه 3: شجاعيان با نفوذ از سمت راست زمين برخوردي با انصاري کرد که به اعتقاد حيدري خطايي رخ نداد اما هافبک استقلال اعتراض زيادي به اين صحنه داشت.
دقيقه3: ارسال پاي چپ حيدري به ربيع‌خواه برخورد کرد تا کرنر اول دربي 85 براي استقلال به ثبت برسد.
دقيقه 5: قرباني در برخورد با انصاري نقش بر زمين شد و اعتقاد به خطاي پنالتي داشت که حيدري دستور به ادامه مسابقه داد.
دقيقه 6: غفوري بعد از توپ‌گيري چشمي از عليپور، به حيدري پاس داد تا او با پاس در عمق چيپ عالي، اسماعيلي را در موقعيت خوبي قرار دهد اما پاس در عرض او را حسيني با دفع ناقص برگشت داد که در ادامه نيز پاس قرباني حاصلي در پي نداشت و دور شد.

دقيقه 11: ارسال تند و تيز ابراهيمي از روي ضربه آزاد سمت راست زمين را بيرانوند بالاتر از همه دفع کرد.
دقيقه 13: بعد از ارسال رسن، منشا دخالتي روي توپ داشت و در ادامه نيز شوت خليل‌زاده به مدافعان استقلال برخورد کرد و دور شد.
دقيقه 13: دفع ناقص قرباني نزديک بود کار دست استقلال بدهد که حسيني در دو مرحله توپ را جمع کرد.
دقيقه 14: عليپور بعد از نفوذ به محوطه جريمه استقلال با پاي چپ پاس داد که توپ به پاي چشمي برخورد کرد تا حسيني با خروج از دروازه زودتر از اميري توپ را در اختيار بگيرد.
دقيقه 17: ارسال بلند اميري و ضربه سر خليل‌زاده بعد از تيرک دوم را حسيني به راحتي از آن خود کرد.
دقيقه 21: پاس در عمق منشا، عليپور که فرار خوبي انجام داده بود را در موقعيت تک به تک با حسيني قرار داد که تکل از پشت چشمي موجب شد پرسپوليس صاحب يک پنالتي شود و مدافع استقلال کارت زرد بگيرد؛ بعد از اين صحنه استقلالي‌ها شديدا اعتراض داشتند پنالتي اتفاق نيافتاده ولي دخالت بازيکنان پرسپوليس موجب شد درگيري بين آنها اتفاق بيافتد.
دقيقه 27: بازيکنان و تماشاگران استقلال اعتقاد به خطاي پنالتي داشتند که حيدري دستور به ادامه کار داد.
دقيقه 35: تعلل چشمي و حسين حسيني براي در اختيار گرفتن توپ نزديک بود منشا را مقابل محوطه 6 قدم صاحب فرصت گلزني کند که اشتباه آنها با دفع توپ جبران شد.
دقيقه 37: حيدري با چشم باز پاس در عمق خوبي به غفوري داد که مدافع راست استقلال کمي دير به توپ رسيد تا اوت کنار دروازه براي پرسپوليس گرفته شود.
دقيقه 42: عليپور دوباره از اشتباه خط دفاعي استقلال استفاده کرد و با سرعت به دروازه اين تيم نزديک شد اما بعد از پاس کوتاه در عرض او، مجيد حسيني با تکل بلند اجازه کار به اميري نداد که البته در اين صحنه پرسپوليسي‌ها اعتقاد به خطاي پنالتي داشتند.
دقيقه 43: ضربه ايستگاهي ابراهيمي بعد از برخورد به مدافعان پرسپوليس راهي کرنر شد.
دقيقه 46: ارسال کرنر رسن از جناح راست با ضربه سر منشا و برخورد به مدافعان استقلال دوباره تبديل به کرنر شد.
دقيقه 47: خليل‌زاده با دير رسيدن به توپ نتوانست از سانتر خوب رسن استفاده کند تا کرنر پرسپوليس حاصلي در پي نداشته باشد.
دقيقه 55: پاس نه چندان خوب غفوري را ابراهيمي در شرايط سختي از قوس محوطه جريمه شوت زد که جمع کردن اين توپ بيرانوند را به دردسر نيانداخت.

دقيقه 60: ضربه آزادي که با خطاي ابراهيمي روي رسن به سود پرسپوليس اعلام شده بود را اميري به آرامي از روي ديواره دفاعي استقلال عبور داد اما واکنش حسيني سرخ پوشان را صاحب يک کرنر کرد.
دقيقه 61: کرنر اميري را مجيد حسيني به شکل ناقصي دفع کرد که شوت روي پاي رسن بي‌حاصل از روي دروازه استقلال به اوت رفت.
دقيقه 62: رسن بعد از مصدوميت از ناحيه مچ پا، اين بار از ناحيه کتف دست راست آسيب ديد.
دقيقه 64: پاس بلند دقيق شجاعيان به پشت مدافعان پرسپوليس با ضربه انصاري همراه شد اما باز هم گلي براي استقلال در پي نداشت.
دقيقه 65: منشا از اشتباه مجيد حسيني بهره برد ولي شوت او قدرت کافي را نداشت تا حسيني درازکش توپ را جمع کند.
دقيقه 65: پاس در عمق خوب منشا در شرايط خوبي به رسن رسيد اما شوت او بعد از يک سر توپ خوب به زکي‌پور خورد و دور شد.
دقيقه 66: شوت کم دقت مسلمان از پشت محوط جريمه راه اوت را در پيش گرفت.
دقيقه 66: جابر انصاري از توپ بلندي که براي او فرستاده شده بود را نتوانست بهره لازم را ببرد.
دقيقه 70: باز هم فرصت در اختيار جابر انصاري قرار گرفت اما اين بار ضربه او بعد از ارسال فرشيد اسماعيلي يک کرنر نصيب استقلال کرد.
دقيقه 73: ارسال کوتاه حيدري به تيرک اول پرسپوليس با ضربه سر سيد جلال دوباره به کرنر رفت.
دقيقه 74: بهترين فرصت استقلال را جابر انصاري که در مقابل دروازه پرسپوليس بود با شوت بي‌دقت زد تا بيرانوند به خوبي توپ را جمع کند.
دقيقه 76: ارسال خطرناک محسن مسلمان از روي ضربه آزاد جناح چپ زمين را حسين حسيني با پا دور کرد.

دقيقه 79: بيرانوند باز هم روي هوا توپ را جمع کرد و ارسال زکي‌پور را بي‌ثمر گذاشت.
دقيقه 85: شوت راه دور کاميابي‌نيا به شکل خطرناکي از روي تيرک افقي دروازه استقلال به بيرون رفت.
دقيقه 2+90: شوت پُر قدرت پاي چپ غفوري به سر انصاري برخورد کرد تا با کم شدن ضرب توپ، بيرانوند توپ را از آن خود کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۰۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تند فجر‌ی‌ها به حکم ‌کمیته انضباطی

به گزارش "ورزش‌سه"، شب گذشته بود که حکم بازی لغو شده هفته بیست و هشتم لیگ برتر میان دو تیم استقلال ملاثانی و فجرسپاسی اعلام شد و بر این اساس رای به تکرار بازی در جایی غیر از استان خوزستان با صلاحدید سازمان لیگ داد.

این حکم با اعتراض باشگاه فجر مواجه شده و آنها می‌گویند حکم صادره را برای اعتراض به کمیته استیناف خواهند برد. 

متن بیانیه اعتراضی باشگاه فجر به شرح زیر است:
«پس از صدور راي ناصواب و به دور از عدالت و انصاف و مصلحت اندیشانه كميته انضباطي فدراسيون فوتبال، باشگاه فجر شهيد سپاسي با ارسال مدارک، مستندات و تنظیم لایحه، اعتراض شديد خود به رای صادره منجر به تكرار بازي استقلال - فجر شهيد سپاسي  را اعلام و جهت تجديد نظرخواهي و صدور راي عادلانه در کمیته استیناف تقدیم فدراسیون فوتبال خواهد نمود.»

دیگر خبرها

  • استقلال در جست‌وجوی یک آمار ویژه با دروازه‌بان دوم
  • واکنش تند فجر‌ی‌ها به حکم ‌کمیته انضباطی
  • سه مصدوم تراکتور برای استقلال
  • کنایه سنگین یک استقلالی؛ رکورد پرسپولیس را در گینس ثبت کنید | سه بار کامبک خوردن کار هر تیمی نیست
  • مثل لوئیز انریکه در فوتبال ایران داریم!
  • محرومیت ستاره‌های استقلال و پرسپولیس قطعی است
  • مهدی دادرس: استقلال نمی تواند به محرومیت حسینی اعتراض کند!
  • محرومیت قطعی است؛ دو ستاره استقلال و پرسپولیس محروم از بازی های بزرگ فصل
  • سید حسین حسینی و دانیال اسماعیلی فر بخشیده می‌شوند؟
  • محرومیت دو ستاره استقلال و پرسپولیس قطعی است