Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- تیم فوتبال پرسپولیس درحساس ترین دیدار هفته دهم لیگ برتر فوتبال درحالی فردا( پنجشنبه) در دیداری سنتی موسوم به شهراورد پایتخت به دیدار استقلال می رود که برای نخستین بار در طول برگزاری این بازی سنتی،به طور همزمان دو مربی باتجربه خارجی هدایت این دو تیم را برعهده دارند.

به گزارش ایرنا، به طور حتم حضور همزمان برانکو ایوانکوویچ و وینفرد شفر که سابقه طولانی در فوتبال دارند روی نیمکت هدیات سرخابی ها بر جذابیت های این دیدار خواهد افزود و بازیکنان دو تیم می توانند فارغ از تفکرات مربیان ایرانی که تنها به فکر نباختن در این بازی بوده و حاشیه های پس از این بازی بیش از متن برای ایشان اهمیت داشت،بازی متفاوتی را در شهرآورد به نمایش گذارند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چنانچه بخواهیم واقع بین بوده و به دور از هر تعصبی درباره مسایل فنی این بازی پرمخاطب صحبت کنیم باید اذعان کنیم پرسپولیس در شرایط امروز لیگ برتر به مراتب شرایط مناسب تری نسبت به حریف دارد این تیم در طول همکاری با برانکو ایوانکوویچ یک نایب قهرمانی و قهرمانی در لیگ برتر را کسب کرده و درفصل جاری رقابت های لیگ قهرمانان آسیا نیز تا مرحله نیمه نهایی این مسابقات پیش رفت و به رغم تمامی ناملایماتی که بر سر راه این تیم ایجاد شد،در این رقابت ها نیز خوش درخشید.
اما در نقطه مقابل تیم استقلال تهران در مدت مشابه تنها به یک نایب قهرمانی در لیگ برتر دست پیدا کرده و در فصل جاری این رقابت ها نیز اصلا شرایط مطلوبی ندارد و تا پایان هفته نهم در جایگاه نازل سیزدهم جدول قرار دارد، سرمربی این تیم پس از کش و قوس های فراوان به تازگی تغییر کرد و علیرضا منصوریان جای خود را به یک مربی آلمانی داد و در حال حاضر نیر شرایط مطلوبی درجدول رده بندی رقابت های لیگ برتر ندارند و این درحالی است که شفر باید درسومین دیدار رسمی خود با تیم پرسپولیس یکی از آماده ترین تیم های ایران دیدار کند.
همچنین باید گفت برانکو ایووانکویچ هنگامی که هدایت تیم پرسپولیس را برعهده گرفت می دانست این تیم هجومی بازی می کند و کارشناسان و هوادارن بازی های تهاجمی از این تیم را پسندیده و به این نوع بازی علاقه دارند هرچند سرخپوشان هنوز هم دربرخی از موارد احساسی عمل کرده و به درستی دستورات کادر فنی را در زمین به اجرا نمی گذارند و در بعضی از موارد داد این مربی را درآورده و این مربی با اخلاق را عصبانی می کنند و اما راجع به عملکرد وینفرد شفر تیم استقلال و عملکردش در مدت کوتاهی که هدایت این تیم را عهده دار شده است چیز زیادی نمی شود گفت و باید به این مربی و شاگردانش فرصت داد با این همه دردیدار فردا او و شاگردانش نیز بازی تهاجمی را دردستور کار خواهند داشت.
نکته ای که شفر درباره استقلال نمی دانست اینکه او از این موضوع خبر نداشت که این تیم و هوادارانش چه نوع بازی را می پسندند و برای موفقیت دراین تیم باید چه کرد.
به هرحال این دو مربی در فاصله یک روز مانده به برگزاری این دیدار سنتی دشوارترین شرایط مربیگری شان در ایران را تجربه می کنند، البته برانکو به دلیل سابقه طولانی تر اقامت در ایران، همچنین سابقه حضور روی نیکمت شهرآورد تهران و همچنین هدایت تیم ملی ایران که منجر به صعود این تیم به جام جهانی 2006 آلمان شد آسان تر با این شرایط کنار خواهد آمد.
به طور حتم این روزها اطرافیان و مشاوران وینفرد شفر سرمربی آبی پوشان پایتخت کار دشوار تری دارند آنان باید با ارائه اطلاعات درست به این مربی او را برای گرفتن بهترین تصمیم یاری کنند.
پرسپولیس درآخرین دیدار خود در چارچوب رقابت های جام حذفی با ترکیب علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، سید جلال حسینی، حسین ماهینی، محمد انصاری، محسن ربیع‌خواه، کمال کامیابی‌نیا، وحید امیری، بشار رسن، علی‌ علی‌پور و گادوین منشا به میدان رفت واین تیم را با گل های گادوین منشا و علی علیپور تیم نفت تهران را شکست داد.
تیم استقلال نیز درآخرین بازی خود با ترکیب حسین حسینی، مجید حسینی، روزبه چشمی، میلاد زکی پور، وریا غفوری، امید ابراهیمی، داریوش شجاعیان، خسرو حیدری، سرور چپاروف، فرشید اسماعیلی و علی قربانی برابر نساجی مازندان صف آرایی کرد و این تیم را با نتیجه 2 بریک از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها شد.
پرسپولیس در حال حاضر با کسب 17 امتیاز و دو بازی کمتر نسبت به سایر رقبا در رده سوم جدول رده بندی لیگ برتر است وشاگردان شفر با کسب 9 امتیاز دررده سیزدهم قراردارند اما تاریخ نشان داده برتری عددی در روی کاغذ به هیچ وجه ضامن برتری در شهرآورد نیست از این رو شاگردان برانکو که به ظاهر نسبت به حریف برتری دارند حاشیه امنیتی برای برد در شهرآورد هشتاد و پنجم نداشته و نخواهند داشت همین طور بازیکنان استقلال نیز نباید تصور کنند به دلیل اینکه امتیازات کمتری دارند الزاما از پیش باخته این بازی نیستند و درشهرآورد هشتادو پنجم به صرف انگیزه بالا می توانند برنده این بازی باشند.
به یاد داشته باشیم، دربی هشتاد و پنجم را دو مربی خارجی حال حاضر فوتبال ایران راهبری می کنند و این دو به طور حتم محدودیت های اجتماعی و ورزشی ایران را نداشته و بدور از هر هیاهویی فقط به فکر کسب نتیجه هستند.
روز گذشته شفر با بزرگان تیم استقلال سید مهدی رحمتی، امید ابراهیمی و خسرو حیدری در حاشیه تمرینات این تیم جلسه اختصاصی برگزارکرده و به طور حتم نکات لازم درباره این بازی را به اطلاع آنان رسانده است چرا که او به خوبی می داند برای کسب نتیجه دراین دیدار به تجربه این بازیکنان با سابقه و همچنین توانمندی جوان ترهای تیم نیاز مبرم دارد زیرا هرچه شرایط آنان مطلوب تر باشد جوان تر های تیم نیز با پیروی از آنان به آرامش خواهند رسید.
از سوی دیگر برانکو که درحمایت از بازیکنان و هدایت تیمش از هیچ چیز کم نمی گذارد و حتی خود را دربعضی از موارد به ندانستن و نادیده انگاشتن خطاها می زند این بار نیزبه طورحتم بهترین تصمیم را خواهد گرفت و از بهترین های تیمش دراین بازی استفاده خواهد کرد.
بیرانوند، حسینی،کامیابی نیا،امیری و منشا با توجه به بضاعت فعلی این تیم تاثیر گذارترین بازیکنان پرسپولیس در این دیدار به شمار می روند و در نقطه مقابل نیز رحمتی، غفوری، چباروف و اسماعیلی تاثیر گذارترین بازیکنان این میدان خواهند بود.
به هرحال باید منتظر ماند و دید تا فردا چه اتفاقی در دیدار هشتاد و پنجم رخ خواهد داد و اینکه آیا هواداران پرشور بازی زیبا و همراه با گل از سوی دو تیم را خواهند دید یا بازهم شهرآورد بدون دستاوردهای فنی مناسب و فقط همراه با هیاهوی تبلیغاتی خواهد بود.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی.**9144** 1701
خبرنگار:سعید قهرمانی* انتشار: حمید قدیمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۲۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال درس خوبی از شمس آذر گرفت/ نباید تراکتور را دست کم بگیرند

فرشاد فلاحت زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر در ارزیابی عملکرد آبی پوشان در دیدار برابر شمس آذر و عواملی که باعث شد استقلال در آخرین دقایق تا نزدیک تساوی پیش برود گفت: دلایل مختلفی در این اتفاق دخیل بودند ، اعتقاد دارم بازیکنان استقلال دچار غرور شدند و خود را برنده می دانستند. وظایف و نکاتی را که سرمربی به آنها گفته بود را فراموش کردند. خط دفاع استقلال کاملا فراموش کرده بود چه وظایفی بر عهده دارد و همه این عوامل دست به دست هم داده بود تا استقلال هنوز بازی به پایان نرسیده خود را برنده فرض کند.

مدافع سابق آبی پوشان ادامه داد: این دیدار تجربه و درس خوبی برای بازیکنان استقلال بود که تا زمان سوت پایان بازی باید با تمام توان بجنگند و خود را از پیش برنده ندانند ، غرور کاذب می‌رفت تا کار دست استقلال دهد و معتقدم اگر تجربه بازیکنانی همچون حسینی و چشمی و مرادمند نبود استقلال صدر جدول را از دست می داد

فلاحت زاده در خصوص عملکرد شمس آذر قزوین هم گفت : شمس آذر درس بزرگی به استقلال داد تیم جوانی که به گفته سرمربی اش بعضی بازیکنان تیم تا به حال در ورزشگاه آزادی بازی نکرده بودند و اگر آنها تجربه بیشتری داشتند بطور حتم دردسر استقلال بیشتر می شد اما خوشحالم که استقلال این دیدار را با پیروزی پشت سر گذاشت تا امیدواری بیشتری به قهرمانی داشته باشد .

کارشناس فوتبال در خصوص دیدار هفته بیست و پنجم استقلال برابر تراکتور گفت : تراکتور حال و روز خوبی ندارد و نتوانسته انتظار هوادارانش را برآورده کند اما استقلال نباید فریب نتایج تراکتور را بخورد و دوباره حریف را دست کم بگیرد ، تراکتور بدنبال این است که جایگاه خود را در جدول بهبود ببخشد و نمی خواهد در تبریز به حریف امتیاز بدهد بنابراین باید با آرامش بازی کند ، از جنجال بپرهیزد و تا سوت پایان بازی را نشنیده اند حریف را دست کم نگیرد. تراکتور شاید در جدول جایگاه خوبی ندارد ولی این دلیل نمی شود که استقلال فکر کند به راحتی این تیم را شکست خواهد داد.

وی تاکید کرد: نکونام سرمربی با تجربه ای است و می داند بازی سختی در تبریز خواهد داشت بنابراین با توجه فاصله زمانی که تا دیدار برابر تراکتور باقی مانده استقلال باید خود را از لحاظ روحی و روانی آماده این دیدار کند تا بتواند با پیروزی در این دیدار صدرنشینی خود را تداوم بخشیده و به قهرمانی نزدیکتر شود.

فلاحت زاده در پایان خاطر نشان کرد: حساسیت لیگ در بالا و پایین جدول بیش از حد زیاد شده و هر اشتباهی می تواند باعث سقوط به دسته پایین تر و یا از دست دادن قهرمانی شود ، بنابراین استقلال اگر به دنبال پیروزی در دیدارهای باقی مانده است باید با آرامش و تمرکز بازی کند ، کوچکترین اشتباه باعث می شود تلاش یک سال مجموعه استقلال از بین برود. ضمن اینکه امیدوارم در این روزهای پایانی لیگ که فوق‌العاده حساس هم شده است تمام ارکان باشگاه اختلافات را به فراموشی سپرده و همه تمرکز خودرا برای قهرمانی استقلال بگذارند تا تیم بتواند در پایان فصل جام را به هواداران تقدیم کند .

کد خبر 6090025

دیگر خبرها

  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • سه مصدوم تراکتور برای استقلال
  • تاتنهام ۲ - ۳ آرسنال/ توپچی‌ها از رقابت با سیتی کنار نمی‌کشند+ فیلم
  • هیچ مربی‌ای در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • هیچ مربی در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • سرگیجه در پرسپولیس؛ ستاره تیم بازی با سپاهان را از دست داد؟
  • استقلال درس خوبی از شمس آذر گرفت/ نباید تراکتور را دست کم بگیرند
  • غایبان سپاهان برابر پرسپولیس
  • مربیان استقلال در روز تعطیل به محل کار رفتند
  • فوتبال اروپا مربی بزرگ کم آورده!