Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پس از رونمايي رسمي گوگل از اولين نسخه پيش نمايش توسعه دهندگان اندرويد 8.1 که هفته گذشته انجام شد، بالاخره امروز اين به‌روزرساني براي کاربران منتشر شد. اين ورژن جديد اندرويد که در حال حاضر براي ديوايس هاي نکسوس و پيکسل در دسترس قرار گرفته مجموعه اي از تغييرات زير پوستي را براي اندرويد به ارمغان آورده که به آهستگي توسط کاربران در حال کشف شدن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين مقاله قصد داريم که شما را با چند مورد از اين تغييرات آشنا کنيم. پس تا پايان با ما همراه باشيد.
ايستر اِگ جديد اوريو
اشاره بر شماره ورژن اندرويد 8.0 در اين نسخه از سيستم عامل، لوگويي به شکل O را به نمايندگي از اوريو روي صفحه ظاهر مي کرد. اما در اندرويد 8.1 بالاخره شاهد لوگوي کامل و مناسبي براي اندرويد اوريو هستيم که يک بيسکويت گرد که نقش کاراکتر رباتي اندرويد رويش حک شده را به نمايش مي گذارد.
اشاره مجدد روي اين لوگو ديگر يک بازي جديد با محوريت اوريو را اجرا نمي کند، بلکه يک اختاپوس انيميشني را به نمايش مي گذارد که کاربران در ماه جولاي و در چهارمين نسخه پيش نمايش اندرويد اوريو کشف کرده بودند.
تغيير رنگ و کم رنگ شدن نوار مسيريابي
در اندرويد 8.1، نوار مسيريابي ديوايس هاي پيکسل بسته به موقعيت مي تواند رنگ هايش را تغيير بدهد. همانطور که در تصوير بالا مشاهده مي کنيد، با ورود کاربر به منوي Settings، نوار مسيريابي براي هماهنگ شدن با رنگ هاي محيط به رنگ سفيد درآمده است. نکته ديگر اين که دکمه ها پس از گذشت چند ثانيه از حضور در اين منو کمرنگ تر شده اند.
حذف گزينه sRGB در پيکسل هاي سال 2016
اندرويد 8.1 گزينه Picture color mode براي فعالسازي حالت sRGB را در قسمت Developer Options پيکسل هاي سال 2016 حذف نموده است. اين قابليت همچنين در ديوايس هاي پيکسل 2 و پيکسل 2 XL هم حضور ندارد.
منوي تنظيمات سريع نيمه شفاف براي ديوايس هاي قديمي
پيکسل 2 و پيکسل 2 XL داراي يک منوي تنظيمات سريع نيمه شفاف هستند تا کاربران بتوانند موقع استفاده پشت آن را هم ببينند. حالا اندرويد 8.1 همين خصوصيت را براي ديوايس هاي قديمي تر (مثل نکسوس 6P) نيز به ارمغان مي آورد.
منوي پاور شناور جديد
اندرويد 8.1 يک منوي پاور شناور جديد را هم معرفي مي کند که با فشردن دکمه پاور ديوايس درست مقابل آن ظاهر مي شود. اين منوي پاور درست مثل تنظيمات سريع مي تواند رنگ خود را با تصوير پس زمينه شما تطبيق دهد و دو دکمه Power Off و Restart را در خود دارد.
تم هاي تاريک و روشن بسته به تصاوير پس زمينهبسته به والپيپري که برگزيده ايد، سيستم UI اندرويد 8.1 مي تواند از ميان دو تم تاريک يا روشن يکي را انتخاب کند. هر تمي که انتخاب شود بر اجزايي مثل منوي تنظيمات سريع، منوي پاور، ميان بر اپليکيشن ها، اجزاي پيکسل لانچر (شامل منوي کشويي اپليکيشن ها، پس زمينه فولدرها، گوگل فيد) و ديگر بخش هاي رابط کاربري اثر گذار خواهد بود.

نمايشگر هميشه روشن يا Always on Displayيکي از کاربران ديوايس پيکسل XL ادعا کرده که پس از نصب پيش نمايش اندرويد 8.1، در System UI Tuner آن قابليت Ambient Display را مشاهده کرده است. با اين وجود بعضي کاربران وجود چنين قابليتي را رد کرده اند.
همچنين نويسندگان وبسايت 9to5Google پس از چک کردن System UI Tuner يک موبايل پيکسل سال 2016 هيچ گزينه اي با عنوان Always-on Ambient Display را مشاهده نکرده اند. مضاف بر اين به نظر مي رسد که نوار مسيريابي و لاک اسکرين هم در ديوايس هاي پيکسل 2 XL مبتني بر اندرويد 8.1 غايب باشند.
البته کاربر مدعي وجود Always on Display براي اثبات ادعاي خود ويديويي در گوگل پلاس منتشر کرده که نمايشگر هميشه روشن را در اندرويد 8.1 به نمايش مي گذارد. با اين وجود مشخص نيست که اين ويديو چگونه ساخته شده است.
دسترسي راحت تر به تنظيمات ژست هاي حرکتي
منوي تنظيمات در اندرويد 8.1 تغييرات گسترده اي به خود ديده. يکي از مواردي که کاربران به تازگي کشف کرده اند، دسترسي راحت تر به تنظيمات ژست هاي حرکتي است. قبلا در اندرويد 8.0 بخش هاي Languages، Input و Gestures همگي در يک منوي واحد قرار گرفته بودند و اگر مي خواستيد به تنظيمات ژست هاي حرکتي دسترسي داشته باشيد بايد آن ها را در تب Advanced پيدا مي کرديد.
اما حالا و در اندرويد 8.1 ژست هاي حرکتي در منوي تنظيمات برجسته تر شده و در مرکز توجهات کاربر قرار گرفته اند که در تصوير بالا مي توانيد آن را مشاهده کنيد.
جايگزيني نوتيفيکيشن اپ هاي «در حال اجرا در پس زمينه» با «مصرف کننده باتري»
اندرويد اوريو اجراي اپليکيشن ها در پس زمينه را با نمايش يک نوتيفيکيشن پايدار و غير قابل حذف به کاربر يادآوري مي کرد. حالا در اندرويد 8.1، اين نوتيفيکيشن با شکل و شمايلي تازه ظاهر مي شود و دقيقا به شما مي گويد که کدام اپليکيشن ها مشغول مصرف باتري هستند.
خوشبختانه اين نوتيفيکيشن دائمي نيست و کاربران مي توانند هر زمان که بخواهند نمايش آن را غير فعال کنند.
مواردي که گفتيم، فقط بخشي از تغييراتي بودند که تا اين لحظه در نسخه پيش نمايش توسعه دهندگان اندرويد 8.1 کشف شده اند. اگر شما هم اين نسخه را نصب کرده و قابليت هاي جديدي در آن يافته ايد، از شما دعوت مي کنيم که آن ها را براي اضافه شدن به مقاله با ما در ميان بگذاريد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۰۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)

پرنده هواتزین که به عنوان پرنده خزنده، مرغ بدبو، پرنده اسکنک و یا قرقاول کانجه هم شناخته می شود گونه ای از پرندگان استوایی است که در جنگل های ساحلی، باتلاق ها و صحرا های آمازون و حوضه های اورینوکو یافت می شود.

حال شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید این پرندگان حوضه آمازون یک برگ خوار هستند که بوی کود گاوی تازه و یا یونجه خوشبو می دهند چرا که رژیم غذایی غیرمعمول دارند. این پرندگان 65 سانتی‌ متر قد و گردنی دراز و سری کوچک دارند.

به گزارش هپی پت، در میان پرندگان و حیوانات آمازون قدیمی‌ ترین گونهٔ پرنده‌ ای هستند که هنوز هم بر روی کره زمین زندگی می‌ کنند. جالب است که بدانید این پرندگان از اقوام دایناسور های پرنده هستند که در زمان دایناسور ها منقرض شده اند.

این موضوع را هم باید افزود که آن ها به ویژه در روز های اولیه زندگی خود نمی توانند به خوبی پرواز کنند. جوجه های آن ها نیز تا 60 الی 70 روز پس از تولد قادر به پرواز نیستند که این مدت زمان طولانی است و آن ها را در برابر شکارچیان آسیب پذیر می کند.

غذای اصلی هواتزین چیست؟

این پرندگان یکی از تنها پرندگان عمدتاً گیاه خوار در جهان هستند که به ندرت طعمه حشرات را می گیرند و بیشتر وقت خود را صرف چیدن و خوردن برگ های آبدار از گیاهان کنار دریاچه می کنند. این پرندگان قبل از قورت دادن برگ ها را می جوند.

نکته جالب در مورد این پرندگان، این است که دستگاه گوارشی آن ها همانند گاو ها است. هم چنین آن ها همانند گاو ها از باکتری ها برای کمک به هضم مواد گیاهی مصرفی خود استفاده می کنند.

زیستگاه این پرنده کجاست؟

این پرندگان که به اندازه مرغ هستند در باتلاق های آمریکای جنوبی عمدتاً در حوضه رودخانه های آمازون و اورینوکو زندگی می کنند. بهتر است که بدانید این پرندگان دارای دو چنگال بزرگ در هر طرف بال خود هستند که این ویژگی ها باعث شده است تا برخی از دانشمندان این گونه را با فسیل آرکئوپتریکس دوران دایناسور ها مرتبط کنند.

هواتزین چگونه از خود محافظت می کند؟

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید این پرندگان یک پنجه بزرگ در انتهای بال های خود دارند که از آن برای محافظت از خود استفاده می کنند.

طول عمر این پرندگان چقدر است؟

این پرندگان در طبیعت به طور میانگین حدود 14 الی 15 سال عمر می کنند. البته این موضوع را هم باید افزود که اگر در اسارت باشند و یا توسط انسان ها نگهداری شوند، می توانند تا 29 الی 30 سال هم زنده بمانند.

آیا هواتزین در حال انقراض هستند؟

این پرندگان در حال انقراض نیستند و از آن ها محافظت می شود. حال این موضوع را هم باید افزود که Hoatzin تنها گونه زنده از خانواده (Opisthocomidae) و تنها پرنده در راسته (Opisthocomiformes) است. این بدان معنی است که این پرندگان هیچ خویشاوند نزدیکی ندارند که منقرض نشده باشد. هم چنین سابقه فسیلی این خانواده نشان می دهد که آن ها به طور گسترده در سراسر جهان توزیع شده اند.

سوالات متداول هواتزین چیست؟

مرغ بدبو یا همان هواتزین (Hoatzin) پرنده‌ ای کاکل‌ دار بومی آمریکایی جنوبی است.

هواتزین در کجا زندگی می کنند؟

این پرندگان در باتلاق های آمریکای جنوبی، عمدتاً در حوضه رودخانه های اورینوکو و آمازون زندگی می کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید
  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!
  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • انواع اتصالات لوله داربستی و نکاتی که باید بدانید
  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • لرستان| آمریکایی‌ها به آنچه بیان می‌کنند اعتقاد ندارند
  • آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند
  • آنچه در پی صدور مجوز اکتشاف معدن سرچهان رخ می‌دهد